Gå til innhold

AAP (nav)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på dette med AAP hos NAV, er det noen der ute som får det? Jeg vet hva det går ut på, er ikke det som er spørsmålet altså.

Mottok dere dagpenger først, så søkte om AAP? Isåfall, fikk dere dagpenger i mellomtiden imens dere ventet på svar? Det blir ikke noe tomrom med venting på penger der, at du ikke mottar dagpenger mer imens du venter på at søknaden din om AAP skal bli behandlet..?

Om dere skjønner spørsmålet mitt..



Anonymous poster hash: a40bb...287
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett på AAP fra den dagen du har søkt, så du vil få etterbetalt for perioden du venter. Jeg gikk rett fra studier til AAP, så hadde studielån utbetalt til jeg fikk AAP. Klarte meg derfor økonomisk.



Anonymous poster hash: 3a8d5...83d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk rett fra sykepenger til aap uten opphold.

Du skriver dagpenger og det er jo det man får som arbeidsløs, men frisk. For å motta aap så må du ha nedsatt arbeidsevne din med 50% eller mer.

Anonymous poster hash: e3945...dd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er i forhold til arbeidsledighetstrygd, men fra sykepenger til AAP kan en få midlertidig vedtak mens søknaden er under behandling.



Anonymous poster hash: 86c65...ecb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke få dagpenger mens du søker AAP. For og motta AAP må du være minst 50% arbeidsufør. For og motta AAP stilles det også strenger kriterer til deg. NAV godtar ikke symptomdiagnoser. Du må evnt være i utredning også evnt ha fått en diagnose. Du må også gå ut i tiltak NAV setter deg til uten og nekte.

Har selv holdt på med denne runddansen veldig lenge og har endelig fått innvilget AAP for 1 år. Papirbunken holder til en ringperm etter hvert.

https://www.nav.no/Helse/Ytelser+ved+sykdom/Arbeidsavklaringspenger+(AAP).217377.cms



Anonymous poster hash: c9a2f...a56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror også TS burde vært sykemeldt egentlig? Om en er så syk at en vurderes for AAP så er en ikke reell arbeidssøker, og skal egentlig ikke motta dagpenger vel?



Anonymous poster hash: 86c65...ecb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Ja, altså nav har misforstått situasjonen min akkurat nå, og jeg tenkte selv jeg skulle bli bedre fort, men det ble ikke slik, nå vil jeg søke AAP.

Bare lurte på om økonomien i mellomtiden.

Takk for svar! :-)

Anonymous poster hash: a40bb...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du gå til legen og få sykemelding. Slik det er nå er du ikke reell arbeidssøker og får du ikke ordnet dette nå kan det gå skikkelig til helvete. Ikke legg deg ut med NAV.



Anonymous poster hash: aa2c0...923
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke innom sykepenger før man kan gå over på aap da?

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg gikk som sagt rett på AAP fra studiestøtte. Men har man jobb er det jo bedre å gå sykmeldt i et år før man går over på AAP, fordi man tjener mer når man er sykmeldt.

Anonymous poster hash: 3a8d5...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja, altså nav har misforstått situasjonen min akkurat nå, og jeg tenkte selv jeg skulle bli bedre fort, men det ble ikke slik, nå vil jeg søke AAP.

Bare lurte på om økonomien i mellomtiden.

Takk for svar! :-)Anonymous poster hash: a40bb...287

Du burde be om sykemelding i et år før aap. Du får mer utbetalt som sykemeldt (oftest). Aap er 67 % av det du tjente året før (eller gj.snt av det du tjente de tre siste årene før du ble syk).

Anonymous poster hash: 8d5d7...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dagpenger når jeg søkte for å få AAP, og beholdt også stønaden frem til søknaden min ble ferdigbehandlet. Gikk da over på AAP :)



Anonymous poster hash: bd65e...f41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...