Gjest Hjertesukk Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Hei! Jeg skal lage middag til min kjære mann på onsdag da vi feirer vår treårsdag Tenkte jeg skulle hoppe innom den lokale slakteren og få med meg et par gode biffer.. men har lyst til å lage noe "litt ekstra" ved siden av Vi pleier å ha soppstuing, stekte asparges eller salat, potetbåter og posebearnaise som tilbehør.. Stekte tomater liker han ikke (til min store fortvilelse..hihi). Er det noen som har tips utover det vi pleier å ha? Tenkte å prøve meg på bearnaise fra bunnen av da (men må nok ha en pose i bakhånd dersom det skjærer seg.. hehe).
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Har desverre ingen forslag. Vi pleier å ha ris og peppersaus sammen med biffen Anonymous poster hash: 10aad...66b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Nå som jeg skulle foreslå asparges! Lykke til med middagen:-)Anonymous poster hash: 5f80d...d08
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Hva med fløtegratinerte poteter, eller bakt potet med kryddersmør? Stekt sjampignon, rosenkål, stekt paprika, løk, gulrot, brokkoli. Også bytter du posebernaisen med bernaise fra Christian Pottier. Ferdig saus, men likevel med mer og bedre smak enn posesausen Anonymous poster hash: 13040...79b 2
WinterDawn Skrevet 21. oktober 2013 #6 Skrevet 21. oktober 2013 Bakt paprika med fetaost. Kjempegodt som forrett / tilbehør. Ellers er det godt med smørdampet mais.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Fløtegratinerte poteter, blomkålpure, stekt sopp og hjemmelaget rødvinssaus. Anonymous poster hash: b0de2...17c 1
Vorin Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Vi pleier å ha rødvinsaus, potetpure og en blanding bestående av rosenkål, stekt bacon og løk til
Gjest Lillesiren Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Gnocchi, rødvinssaus, smørstekt sopp og sellerirotpuré 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Stekte maiskolber Anonymous poster hash: 2919a...158
Petra75 Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg blir aldri lei soppstuing. Karamellisert løk (jeg bruker rødløk) syns jeg er knakende godt til biff. Samme med mais stekt i smør, fløtepoteter, stekt sopp, hjemmelaget rødvinssaus... Mmmm...ble sulten. 1
Guadaloupe Skrevet 21. oktober 2013 #12 Skrevet 21. oktober 2013 Bakte rotgrønnsaker? Bakt sjalottløk er forresten innmari godt! Smørstekt spinat med hvitløk og pinjekjerner? Hasselback-poteter? Det går jo an å skive potetene ganske fint og dryppe over olje og havsalt og steke de sprø i ovnen? Foliebakte grønnsaker? Nei nå kommer jeg ikke på noe mer..
Gjest Ciegus Skrevet 21. oktober 2013 #13 Skrevet 21. oktober 2013 Saltbakt småløk (for eksempel sjalottløk)! Åååh, noe av det beste jeg vet til biffen (og latterlig enkelt). Karamellisert rødløk som noen nevner over er også nydelig. Pleier alltid å surre litt bacon rundt aspargesen også.
Zakuro Skrevet 21. oktober 2013 #14 Skrevet 21. oktober 2013 Soppstuing er storfavoritt her, og kommmer ikke utenom hvitløkssmør heller å la smelte på biffen... Men foretrekker peppersaus eller rødvinssaus på min biff da:P Hva med hjemmelagde potetpåter? Del dem i båter, skvett litt olje i en form, dryss over salt og pepper og stek dem møre i stekovn. Om nom!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #15 Skrevet 21. oktober 2013 Hjemmelaget pasta, ev. fersk pasta med sopp- og fløtesaus, gjerne av blåskimmelost. Grønn salat til. Og rødvin såklart! Anonymous poster hash: a4fe9...004
Avalon Skrevet 21. oktober 2013 #16 Skrevet 21. oktober 2013 Hjemmelaget potetstappe med vanlige poteter og søtpotet! Karamelisert løk!
Gjest Skrevet 21. oktober 2013 #17 Skrevet 21. oktober 2013 Jordskokkpure eller grateng. Stekte rotgrønnsaker (surret i smør) Og kjøp elgbiff! Det passer nå om høsten.
Gjest Belle âme Skrevet 21. oktober 2013 #18 Skrevet 21. oktober 2013 Bearnaisesaus, ris og pommes frites. Veldig usunt
Gjest BettyBoop Skrevet 21. oktober 2013 #19 Skrevet 21. oktober 2013 Hei! Jeg skal lage middag til min kjære mann på onsdag da vi feirer vår treårsdag Tenkte jeg skulle hoppe innom den lokale slakteren og få med meg et par gode biffer.. men har lyst til å lage noe "litt ekstra" ved siden av Vi pleier å ha soppstuing, stekte asparges eller salat, potetbåter og posebearnaise som tilbehør.. Stekte tomater liker han ikke (til min store fortvilelse..hihi). Er det noen som har tips utover det vi pleier å ha? Tenkte å prøve meg på bearnaise fra bunnen av da (men må nok ha en pose i bakhånd dersom det skjærer seg.. hehe). stekte potetbåter eller fløtegratinerte poteter. Prøv gjerne hjemmelagd bernaisesaus?
happiest Skrevet 21. oktober 2013 #20 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg synes det er godt med peppersaus til. Også ris og wokede grønnsaker. For eksempel minimais, sqash, gulrot, paprika og brokkoli. Også ser det ekstra stilig ut hvis du tar risen i en kopp og snur den på hodet, slik at du får en halv ball.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå