Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp gått fra Chrome til Firefox, men det er så mye reklame her! På sidene jeg er inne på kan tilfeldige ord i en tekst bli gjort om til reklamelinker. Hvordan kan jeg få bort dette? Har installert tillegget Adblock Plus, men det hjalp ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Fireofox og Ad Block og har veldig lite reklame. På enkelte sider(som f eks Vg) må jeg fjerne reklamen manuelt, men ellers er det nokså reklamefritt for min del :)

Anonymous poster hash: fb3dd...a46
Skrevet

Jeg har Fireofox og Ad Block og har veldig lite reklame. På enkelte sider(som f eks Vg) må jeg fjerne reklamen manuelt, men ellers er det nokså reklamefritt for min del :)

Anonymous poster hash: fb3dd...a46

Det er mest disse linkene jeg skrev om over her som er problemet. Feks her på KG kan det dukke opp slike reklamelinker inni innlegg, altså at et ord i et tilfeldig innlegg har blitt omgjort til en reklamelink.

Skrevet (endret)

ABP ikonet er rødt sant, ikke grått.

Nede i f.eks venstre hjørne.

Jeg har aldri hatt noe problemer med reklame etter jeg begynte med ABP, i FireFox.

Endret av -Leon-
Skrevet

ABP ikonet er rødt sant, ikke grått.

Nede i f.eks venstre hjørne.

Jeg har aldri hatt noe problemer med reklame etter jeg begynte med ABP, i FireFox.

Jeg skjønner ikke hvor du mener :P Men når jeg går inn på utvidelsene så ser jeg at det er på, hvis det var det du tenkte på.

Skrevet

Okey, har du lyst å nevne en side hvor du får mye reklame? Så kan jeg ta en titt også.

Skrevet

Okey, har du lyst å nevne en side hvor du får mye reklame? Så kan jeg ta en titt også.

Det er ikke noen spesiell side, det kan dukke opp her på KG iblant. Feks på hovedinnlegget mitt her så har "Hvordan" i "Hvordan kan jeg få bort dette?" plutselig blitt en reklamelink.

Er ikke noe problem at de i utgangspunktet dukker opp, men ofte så er vanlige linker også blitt reklame. Slik at jeg istedet for å komme til linken først kommer inn på en reklameside.

Skrevet

Det høres mest ut som du har fått et virus eller spyvare. Dette er ikke vanlig i firefox.

Anonymous poster hash: 44a93...4d8
  • Liker 1
Skrevet

Det er nok spyware ja. Du bør laste ned spybot search and destroy, og renske opp pcn.

Deretter bør du lasted ned adblock og noscript som extensions til firefox. Da får du aldri problemer ^^

• Liker 1
Skrevet

Takk! Da prøver jeg det :)

Skrevet

Det funket nok ikke.

Har funnet ut at det er noe som heter CouponDropDown jeg har fått, som visstnok kaprer nettleseren.

Noen som har hatt dette selv som vet hvordan dette kan fjernes? Får opp flere sider med linker til hva jeg kan laste ned når jeg googler det, men er redd for å laste ned noe som ikke er trygt.

Skrevet (endret)

Skulle akkurat til å legge ut et innlegg om akkurat det samme som deg. Ser det slik ut for deg og?

Bilde: http://oi41.tinypic.com/e19nh3.jpg

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Startet med et par sånne linker (streker under et tilfeldig ord), så kom de grønne greierne, og nå, om jeg slår av adblock, er det reklame OVER alt!! :/

Jeg skjønner ingenting, jeg...

Har hatt dette før, husker ikke hva jeg gjorde for å bli kvitt det.

Endret av s@nd
Skrevet

Skulle akkurat til å legge ut et innlegg om akkurat det samme som deg. Ser det slik ut for deg og?

Bilde: http://oi41.tinypic.com/e19nh3.jpg

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Startet med et par sånne linker (streker under et tilfeldig ord), så kom de grønne greierne, og nå, om jeg slår av adblock, er det reklame OVER alt!! :/

Jeg skjønner ingenting, jeg...

Har hatt dette før, husker ikke hva jeg gjorde for å bli kvitt det.

Ja, er sånn det er hos meg og! Har prøvd å kjøre virussøk, SuperantiSpyware og Ccleaner. Og bruker AdBlock plus og NoScript, men er ingenting som funker. Skjønner ikke hvor jeg har fått det fra heller..

Skrevet (endret)

Jeg fikk fikset det!! SÅ glaaad :bolledeig:

Ok, last ned http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Når du har lastet ned, tar du en sånn hurtigscan. Kan ta litt tid. Deretter markerer du alle de farlige filene, sletter dem og starter PC-en din på nytt. :) Alt er fikset.

Men anbefaler å bruke en annen nettleser! Firefox er kjent med slike viruser. Chrome er mye tryggere. Skal kun bruke firefox til Netflix framover... :) Man kan få virus og spyware det fra de minste ting. Hørt rykter om at dem får betalt av andre for å legge med unyttige programmer osv, slike man får virus og dritt av.

Endret av s@nd
Skrevet

Jeg fikk fikset det!! SÅ glaaad :bolledeig:

Ok, last ned http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Når du har lastet ned, tar du en sånn hurtigscan. Kan ta litt tid. Deretter markerer du alle de farlige filene, sletter dem og starter PC-en din på nytt. :) Alt er fikset.

Men anbefaler å bruke en annen nettleser! Firefox er kjent med slike viruser. Chrome er mye tryggere. Skal kun bruke firefox til Netflix framover... :) Man kan få virus og spyware det fra de minste ting. Hørt rykter om at dem får betalt av andre for å legge med unyttige programmer osv, slike man får virus og dritt av.

Å herrefred og faderullan, nå kom noe av linkene og reklamene tilbake. Flotters. Så fint..

Skrevet

Å herrefred og faderullan, nå kom noe av linkene og reklamene tilbake. Flotters. Så fint..

Jeg har også fått det bort nå, lastet ned Adaware. Men føler meg ikke trygg på at det er helt borte enda.

Jeg bruker egentlig Chrome, men Facebook klikker så ofte der. Så i og med at jeg bruker amerikanske netflix på Firefox gikk jeg helt over til Firefox for noen uker siden. Spørs om det ikke blir tilbake til Chrome ja! Men vil gjerne ha det vekk allikevel!

Skrevet

Jeg har også fått det bort nå, lastet ned Adaware. Men føler meg ikke trygg på at det er helt borte enda.

Jeg bruker egentlig Chrome, men Facebook klikker så ofte der. Så i og med at jeg bruker amerikanske netflix på Firefox gikk jeg helt over til Firefox for noen uker siden. Spørs om det ikke blir tilbake til Chrome ja! Men vil gjerne ha det vekk allikevel!

Jeg fikk mesteparten bort :) føler meg ikke helt trygg heller, Blir å bruke firefox til amerikansk netflix og ikke noe mer

Skrevet

Har du lastet ned noen addons?

Eller hva står på extention listen din?

Skrevet (endret)

Jeg bruker bare FF som nettleser og har aldri hatt problemer...men det kan sikkert også være fordi jeg er passe paranoid. <_<

(Som man sikkert kan se av add-on'sene under:)

Adblock Plus, Adblock Plus Pop-Up Addon, BetterPrivacy, Bluhell Firewall, Browser Protect, DoNotTrackMe, Element Hiding Helper for Adblock Plus, Facebook Phishing Protector, Ghostery, LeechBlock, NoScript.

I tillegg bruker jeg Malwarebytes (MBAM) og Microsoft Security Essentials (MSE).

Endret av Peanut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...