Gå til innhold

Utslett rundt munnen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 6 mnd har fått et veldig utslett i ansiktet de siste ukene. Utslettet sitter i hovedsak rundt munnen, og er verst på haka og i munnviken. Det slår ut etter vi har vært ute i kaldt vær, feks på en lang trilletur.

Jeg har vært hos legen med henne og han sier det er fuktutslett og gav meg resept på en mild kortisonkrem og sa jeg måtte smøre masse med fuktighet.

Jeg mistenker at det er mer enn bare et fuktutslett, kanskje noe som grenser opp mot eksem, for jeg smører og smører og smører, men det hjelper liksom ikke. Ingen av de andre barna i barselgruppen min har sånt utlsett heller.

Jeg bruker kortisonkremen minst mulig, og tanken var at jeg bare skulle bruke den for å få bort utslettet, for så å smøre med en vanlig krem.

Men som sagt så smører, og smører og smører jeg, men utslettet vil liksom aldri skikkelig bort med mindre jeg smører med kortison hver dag. Jeg er også skeptisk til å bruke kortison, så jeg vil bruke den minst mulig, helst ikke i det hele tatt.

Noen som har noen tips å komme med, spesielt til kremer/salver som faktisk fungerer? Det hadde jo vært trist hvis vi må være inne i hele vinter.

Off, jeg får så vondt av den stakkars babyen min som er så sår rundt munnen :(



Anonymous poster hash: fa509...a7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, ikke kjekt! Her har småen eksem, og får også varme- og fuktutslett. Derfor er han generelt ille på haken i kalde tider og særlig hvis han er midt i en sikleperiode som nå. Erfaringen min er at det på akkurat dette området ikke hjelper med kortison fordi han konstant er så våt av sikkel. Prøver å smøre etter han har sovnet. Bruker kuldekrem og prøver å tørke sikkel når vi er ute. Det blir også verre av enkelte matvarer - har du sett noe mønster i det eller har hun kanskje ikke begynt med noe mat enda?

Bruker Avene sin kuldekrem og smører med Aderma krem og noe kortison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke kjekt! Her har småen eksem, og får også varme- og fuktutslett. Derfor er han generelt ille på haken i kalde tider og særlig hvis han er midt i en sikleperiode som nå. Erfaringen min er at det på akkurat dette området ikke hjelper med kortison fordi han konstant er så våt av sikkel. Prøver å smøre etter han har sovnet. Bruker kuldekrem og prøver å tørke sikkel når vi er ute. Det blir også verre av enkelte matvarer - har du sett noe mønster i det eller har hun kanskje ikke begynt med noe mat enda?

Bruker Avene sin kuldekrem og smører med Aderma krem og noe kortison.

Min er også midt i en sikleperiode. Prøver å tørke rundt munnen og å være forsiktig med bruk av smokk når vi er ute. Smører med Locobase, samt litt sinksalve når vi er ute. Det som faktisk har hatt best virkning er Inotyol, men det fikk jeg beskjed på apoteket om å ikke bruke i ansiktet, uten at jeg fikk vite hvorfor.

Ser ikke noe spesielt mønskter når det kommer til matvarer, men kutter ut alt utover risgrøt denne uken for å se om det har noe virkning. Lager også grøten selv, så det er ikke melkeutslett fra feks grøtene til Nestle.

Hvordan fungerer kremene du bruker? Har de noe virkning?

Anonymous poster hash: fa509...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også midt i en sikleperiode. Prøver å tørke rundt munnen og å være forsiktig med bruk av smokk når vi er ute. Smører med Locobase, samt litt sinksalve når vi er ute. Det som faktisk har hatt best virkning er Inotyol, men det fikk jeg beskjed på apoteket om å ikke bruke i ansiktet, uten at jeg fikk vite hvorfor.

Ser ikke noe spesielt mønskter når det kommer til matvarer, men kutter ut alt utover risgrøt denne uken for å se om det har noe virkning. Lager også grøten selv, så det er ikke melkeutslett fra feks grøtene til Nestle.

Hvordan fungerer kremene du bruker? Har de noe virkning?

Anonymous poster hash: fa509...a7e

Her blir faktisk småen verre av Locobase, mens andre syns den er fantastisk. Så om du ikke har effekt av den kan det være lurt å prøve andre. Syns Avene sine ansiktskremer (som jeg selv bruker og derfor testet på småen) og Aderma sin lotion er de vi har best virkning av, på eksemet hvertfall. Akkurat dette på haken syns jeg er vanskeligere siden det er konstant vått. Da er det vanskelig å smøre, og det blir jo siklet bort igjen med en gang :-( I tillegg er jeg alltid litt redd for at han skal "spise" den kremen som smøres ved munnen siden han hele tiden gnurer med hendene i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir faktisk småen verre av Locobase, mens andre syns den er fantastisk. Så om du ikke har effekt av den kan det være lurt å prøve andre. Syns Avene sine ansiktskremer (som jeg selv bruker og derfor testet på småen) og Aderma sin lotion er de vi har best virkning av, på eksemet hvertfall. Akkurat dette på haken syns jeg er vanskeligere siden det er konstant vått. Da er det vanskelig å smøre, og det blir jo siklet bort igjen med en gang :-( I tillegg er jeg alltid litt redd for at han skal "spise" den kremen som smøres ved munnen siden han hele tiden gnurer med hendene i munnen.

Tusen takk for tips! Nå er A-derma krem kjøpt inn :)

Anonymous poster hash: fa509...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...