Gjest roseduft Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg har tenkt å lage en krydderkake til min mormors bursdag i morgen, og søkte litt på nettet etter oppskrift. Var innom 3 forskjellige, og alle varierte i ingredienser.. Den ene med vanlig sukker, den andre med brunt sukker og den tredje hadde kefir/kulturmelk i motsettning til de to forrige som hadde vanlig melk i. Noen som har noen formening på hva som er best? Og er det vanlig med glasur/frosting på toppen? Noen hadde en slags ostekrem, en med kun siktet melis og den sisste med sjokoladeglasur..
Gjest Mupsi Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Med kefir blir jo kaken mer saftig. Sjokoladekrem hørtes rart ut, men ostekrem eller melis er sikkert godt.
Brunhilde Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Jeg er veldig glad i krydderkake med tyttebær og lar den enten være som den er, eller sikter litt melis over som på bildet i oppskriften. Endret 21. oktober 2013 av Brunhilde
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har lagd denne her flere ganger: http://www.dagbladet.no/2012/03/28/tema/fru_timian/frutimian/oppskrifter/krydderkake/20880696/ Kefir gjør kaken veldig saftig og god, det samme gjør rømme. Velg gjerne kaker med disse ingrediensene om du ønsker en saftig og god kake Anonymous poster hash: 47ff4...307
Gjest roseduft Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Skal prøve linken du sendte AB og takk for svar alle sammen. Blir vel en variant en annen gang jeg ikke har mulighet for å få tak i kefir f.eks Husker vi pleide å lage krydderkake på barneskolen, og da bare med basisvarer som melk, vanlig sukker og bakepulver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå