Gjest roseduft Skrevet 20. oktober 2013 #1 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg har tenkt å lage en krydderkake til min mormors bursdag i morgen, og søkte litt på nettet etter oppskrift. Var innom 3 forskjellige, og alle varierte i ingredienser.. Den ene med vanlig sukker, den andre med brunt sukker og den tredje hadde kefir/kulturmelk i motsettning til de to forrige som hadde vanlig melk i. Noen som har noen formening på hva som er best? Og er det vanlig med glasur/frosting på toppen? Noen hadde en slags ostekrem, en med kun siktet melis og den sisste med sjokoladeglasur.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mupsi Skrevet 20. oktober 2013 #2 Del Skrevet 20. oktober 2013 Med kefir blir jo kaken mer saftig. Sjokoladekrem hørtes rart ut, men ostekrem eller melis er sikkert godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 21. oktober 2013 #3 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Jeg er veldig glad i krydderkake med tyttebær og lar den enten være som den er, eller sikter litt melis over som på bildet i oppskriften. Endret 21. oktober 2013 av Brunhilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Del Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har lagd denne her flere ganger: http://www.dagbladet.no/2012/03/28/tema/fru_timian/frutimian/oppskrifter/krydderkake/20880696/ Kefir gjør kaken veldig saftig og god, det samme gjør rømme. Velg gjerne kaker med disse ingrediensene om du ønsker en saftig og god kake Anonymous poster hash: 47ff4...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 21. oktober 2013 #5 Del Skrevet 21. oktober 2013 Skal prøve linken du sendte AB og takk for svar alle sammen. Blir vel en variant en annen gang jeg ikke har mulighet for å få tak i kefir f.eks Husker vi pleide å lage krydderkake på barneskolen, og da bare med basisvarer som melk, vanlig sukker og bakepulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå