Gå til innhold

Potensielt alkohol problem

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Boo,

Ja jeg er student, det drikkes. Det forventes også at man drikker. Jeg bor i utlandet og en pint går som regel for £ 2-3 som tilsvarer 20-30 kroner, enda billigere om det drikkes på vorspiel. Da er det bortimot £1 for 0.5L øl/cider++.

Mitt problem er dog at når jeg har drikke i hånden så går det ned ekstremt fort, og særlig etter 1-2 pils så er det ikke et problem og denge ned en pint (litt mer en 0.5L) på 10 minutter. Nå er ikke prisen på alkohol noe stort problem her, men jeg begynner å erkjenne at så fort jeg har drukket et par enheter så har jeg ikke mye kontroll.

Jeg klarer å unngå å drikke sprit for det meste, men når man veier typ 70 KG, så er ikke toleranse terskelen den helt store.

Jeg erkjenner jo helt greit at jeg har et problem, og det største av de er at jeg blir som fulle folk generelt. Dog ikke voldelig eller noe sånt, bare litt ufint rent generelt og får alltid fylleangst dagen etter.

Dette er ikke noe jeg hadde ifjor, eller før. Det er noe som tydeligvis har utviklet seg over tid tror jeg.

Slutte å drikke for en periode, eller hva bør gjøre?

Endret av Charmander
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boo,

Ja jeg er student, det drikkes. Det forventes også at man drikker. Jeg bor i utlandet og en paint går som regel for £ 2-3 som tilsvarer 20-30 kroner, enda billigere om det drikkes på vorspiel.

Mitt problem er dog at når jeg har drikke i hånden så går det ned ekstremt fort, og særlig etter 1-2 pils så er det ikke et problem og denge ned en paint (litt mer en 0.5L) på 10 minutter. Nå er ikke prisen på alkohol noe stort problem her, men jeg begynner å erkjenne at så fort jeg har drukket et par enheter så har jeg ikke mye kontroll.

Jeg klarer å unngå å drikke sprit for det meste, men når man veier typ 70 KG, så er ikke toleranse terskelen den helt store.