Gå til innhold

Potensielt alkohol problem

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Boo,

Ja jeg er student, det drikkes. Det forventes også at man drikker. Jeg bor i utlandet og en pint går som regel for £ 2-3 som tilsvarer 20-30 kroner, enda billigere om det drikkes på vorspiel. Da er det bortimot £1 for 0.5L øl/cider++.

Mitt problem er dog at når jeg har drikke i hånden så går det ned ekstremt fort, og særlig etter 1-2 pils så er det ikke et problem og denge ned en pint (litt mer en 0.5L) på 10 minutter. Nå er ikke prisen på alkohol noe stort problem her, men jeg begynner å erkjenne at så fort jeg har drukket et par enheter så har jeg ikke mye kontroll.

Jeg klarer å unngå å drikke sprit for det meste, men når man veier typ 70 KG, så er ikke toleranse terskelen den helt store.

Jeg erkjenner jo helt greit at jeg har et problem, og det største av de er at jeg blir som fulle folk generelt. Dog ikke voldelig eller noe sånt, bare litt ufint rent generelt og får alltid fylleangst dagen etter.

Dette er ikke noe jeg hadde ifjor, eller før. Det er noe som tydeligvis har utviklet seg over tid tror jeg.

Slutte å drikke for en periode, eller hva bør gjøre?

Endret av Charmander
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boo,

Ja jeg er student, det drikkes. Det forventes også at man drikker. Jeg bor i utlandet og en paint går som regel for £ 2-3 som tilsvarer 20-30 kroner, enda billigere om det drikkes på vorspiel.

Mitt problem er dog at når jeg har drikke i hånden så går det ned ekstremt fort, og særlig etter 1-2 pils så er det ikke et problem og denge ned en paint (litt mer en 0.5L) på 10 minutter. Nå er ikke prisen på alkohol noe stort problem her, men jeg begynner å erkjenne at så fort jeg har drukket et par enheter så har jeg ikke mye kontroll.

Jeg klarer å unngå å drikke sprit for det meste, men når man veier typ 70 KG, så er ikke toleranse terskelen den helt store.

Jeg erkjenner jo helt greit at jeg har et problem, og det største av de er at jeg blir som fulle folk generelt. Dog ikke voldelig eller noe sånt, bare litt ufint rent generelt og får alltid fylleangst dagen etter.

Slutte å drikke for en periode, eller hva bør gjøre?

Bli mindre sosial. Drikker du fortsatt mye, har du et problem. Drikker du mindre, har du løsningen. Anonymous poster hash: 4489a...256
Skrevet (endret)

Bli mindre sosial. Drikker du fortsatt mye, har du et problem. Drikker du mindre, har du løsningen.

Anonymous poster hash: 4489a...256

Jeg ønsker ikke å bli mindre sosial. Jeg liker å gå ut å ha det hyggelig.

Endret av Charmander
Skrevet

Det er bra du ser varseltegnene. Slutt å drikke og gå over til alkoholfritt øl.

Anonymous poster hash: 5d649...54f

Skrevet

Pint. Paint er maling...

Anonymous poster hash: abb62...602

• Liker 1
Skrevet

Pint. Paint er maling...Anonymous poster hash: abb62...602

Dette forklarer ukontrollert inntak etter to glass, tipper jeg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette forklarer ukontrollert inntak etter to glass, tipper jeg.

Hehe ja, litt typo der. ;)

Endret av Charmander
Skrevet

Du høres ut som den gjennomsnittlige studenten i England, eller spesielt Wales, så du skiller deg ikke ut sånn sett.

Anonymous poster hash: 74120...60c
Skrevet

Studerer også i utlandet, England, og har hatt litt samme problem men her går det i vin. Fant til slutt ut at jeg ikke orket mer, i den graden hvertfall. Nå drikker jeg bare hvis det er noe jeg virkelig har gledet meg til, sånn typ annenhver uke. Drikker mye mindre, bruker mindre penger, og de gangene jeg drikker prøver jeg å begrense inntaket. Ta ut penger i minibank før du går ut og ta kun med dette og ID og legg bankkortet hjemme. Ingen liker en snylteper, så når det er tomt for penger så skal du ikke drikke mer den kvelden.

Anonymous poster hash: 0dfd6...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...