Gå til innhold

Bløding??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er fem uker på vei og fikk litt hetta idag...det kom litt blod, men det var veldig lyst, som ved begynnelsen av mensen. Er det normalt at man kan få slikt? Blir liksom litt usikker med tanke på SA. Hvordan foregår egentlig en SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff det var nok ikke noe gøy....skulle ønske jeg kunne hjelpe med svar..............eneste jeg kan si er at jeg hadde ringt legen for sikkerhetsskyld.........lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, skjønner at du er nervøs.

Alle slike blødninger bør sjekkes av jordmor eller lege så det lureste ernok at du ar deg en tur dit.

Jeg kan jo prøve å berolige deg med at småblødninger så tidlig i svangerskapet kan skje. Jeg hadde det slik flere ganger, nå er det borte og har vært det en stund (er i uke 17). Babyen lever fint den, men jeg har

fått påvist at morkaken ligger for langt nede da.

Noen blør masse på spontanborter, andre ikke.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det som deg to ganger så langt i svangerskapet. Og det var slik i sist svangerskap også (Han er tre år nå)

Man blir jo vettskremt. Men antageligvis er det ingenting å bekymre seg over. Det er ikke uvanlig med blødninger tidlig i svangerskapet. Det kommer antageligvis fra livmorhalsen og skyldes hormomforandringene.

Det legen sa til meg var at jeg skulle ta det med ro og om det ikke gav seg i løpet av et par-tre dager skulle jeg oppsøke lege igjen.

Han sa også at man merker det om man aborterer. Det kommer mer blod, og man har vanligvis smerter i nederste del av magen.

Ta det med ro, dette er sikkert ufarlig. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blødning i uke seks jeg også. Gråt mine bitre tårer og var sikker på at alt var over, men nå sparker det et lite knøtt inni min mage :hjerte:

For min del var det slimhinnene som blødde. Jeg syns du skal ringe legen og få dette sjekket.

Lykke til :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt læge eller jordmor for at få det kontroleret, har selv blødt to gange i dette svanger skab, første gang bare nogle få dråber, anden gang havede jeg sex med samboer og vognet op om morgen til en seng som så ud som nogen var blevet slagtet fik et chok og var sikker på at nu var det slut på svangerskabet, men nei da kom ind på Ahus til undersøgelse og alt var ok, fik bare besked på at ikke dyrke sex på nogle uger og ikke gå i karbad på grund af bakterie fare, har ikke blødt siden og lille viktor sparker og spræller og har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hemi

Jeg blødde litt selv i uke 6,tok det ikke rolig nok og SA like etterpå. Fikk beskjed etterpå at man må være ekstra rolig i forhold til sex, hopp og tunge løft. Litt blødning kan føre til SA. Håper ikke skremme deg, men det var slik jeg opplevde det. Lykke til, det går nok kjempe bra. Ta det bare helt med ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blødning, selv små, kan være tegn på at noe har gått galt eller er på vei til å gå galt, men de kan og være helt ufarlige. Den eneste måten å sjekke om alt er bra på er å kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...