Gå til innhold

Hvor ofte skiftes voksenbleier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå begynt å jobbe som avlaster til en jente på 17 år. Hun bruker bleier av typen med våtindiaktor. Foreldrene sier jeg kan skifte når indiaktoren er 3/4 fyllt opp. Sikkert en grei tanke, men jeg har lagt merke til at det kan ta laang tid før bleia er så full.

Tenker det må være ubehagelig å ha på en halvbløt bleie så lenge. Så til dere som jobber med dette: Hva er det vanligste skifte etter det indiaktoren viser? Eller etter klokka feks hver 4 time, uansett hvor full bleia er.

(Nei, jenta kan ikke selv kommunisere hva hun syns er best).

Anonymous poster hash: 65039...d7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i eldreomsorgen og skifter bleier stort sett etter klokken, om ikke noe annet tilsier at den bør skiftes da selvfølgelig.

Vi skifter da to ganger om dagen, om ikke det er mye tiss eller selvfølgelig avføring i. Ofte så er det jo avføring så det blir fort tre skift. Så da har de en bleie på ca 4-6 timer.

Anonymous poster hash: 50273...634
Skrevet

Hos oss (sannsynligvis samme type arbeid/utfordringer) er regelen minimum 3 ganger mellom morgenstell og kveldsstell, altså 5 ganger daglig, pluss ved behov.

Skrevet

Jobber på medisinsk avdeling. Hos oss skifter vi før vaktskiftene, altså 3 ganger i døgnet og når det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...