Gå til innhold

"Nettinglokk" til stekepannen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke klart å finne ut hva et slikt nettinglokk heter på norsk, men håper allikevel noen kan anbefale meg en god en. Moren min bruker sin nesten daglig, og de går ofte i stykker. Tenkte å finne en skikkelig god en til henne som forhåpentligvis varer i noen år. Jeg bor i Oslo området, så tar imot tips til både butikker i nærheten, samt nettbutikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til hvilke merker som er gode, men hvis du søker på "sprutfanger", burde du komme et skritt nærmere å finne det du vil ha. :)

Anonymous poster hash: d636b...16f

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte en slik i silikon på Jernia for et par år siden. Den er helt genial. Ellers tror jeg at de selges på IKEA og sikkert i andre kjøkkenbutikker.

:heks:

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva mamma gjør med dem, men også Ikea sin har gått i stykker. Den i silikon hørtes genial ut. De har den ikke i nettbutikken ihvertfall, men skal se om jeg finner en slik i litt dyrere kjøkkenbutikker.

Skrevet

Ikke at jeg har prøvd dem selv, men en ulempe med slike i silikon må vel være at man ikke ser maten i panna?

Skrevet

Ikke at jeg har prøvd dem selv, men en ulempe med slike i silikon må vel være at man ikke ser maten i panna?

De kan løftes ;)

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke poenget, men jeg er sikkert eldre enn både dere og deres mødre. Jeg bruker be min mor fjerne seg fra komfyren hvis det spruter, og da er det garantert litt vann som blandes med oljen når man steker fisk, også om det er blandet med smør, men hun bruker nymotens teflon, jeg bruker kun jernpanner.

Hva er poenget med disse filterlokkene, at man skal ha mer oppvask?

Skrevet

Jeg forstår ikke poenget, men jeg er sikkert eldre enn både dere og deres mødre. Jeg bruker be min mor fjerne seg fra komfyren hvis det spruter, og da er det garantert litt vann som blandes med oljen når man steker fisk, også om det er blandet med smør, men hun bruker nymotens teflon, jeg bruker kun jernpanner.

Hva er poenget med disse filterlokkene, at man skal ha mer oppvask?

At ikke hele komfyren og veggen bak blir full av fettdråper.

• Liker 2
Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg så at du spurte etter noe om dette i den "lurer på rare ting-tåden" her, og rett etter så så jeg at du hadde laget denne tråden- så da jeg var på Clas Ohlson idag så så jeg nettopp dette du etterspør her og da tenkte jeg "aaah- det er sånn Kara W er ute etter!" (eeh, ja...litt for mye på KG kanskjeeem :ler: )

Fettfanger kaller de det!

Her ---> http://www.clasohlson.com/no/Fettfanger/Pr348030021

Den kjentes kvalitetsmessig bra ut og jeg tørr påstå at den vil gjøre en god jobb for deg :5:

Skrevet

Jeg så at du spurte etter noe om dette i den "lurer på rare ting-tåden" her, og rett etter så så jeg at du hadde laget denne tråden- så da jeg var på Clas Ohlson idag så så jeg nettopp dette du etterspør her og da tenkte jeg "aaah- det er sånn Kara W er ute etter!" (eeh, ja...litt for mye på KG kanskjeeem :ler: )

Fettfanger kaller de det!

Her ---> http://www.clasohlson.com/no/Fettfanger/Pr348030021

Den kjentes kvalitetsmessig bra ut og jeg tørr påstå at den vil gjøre en god jobb for deg :5:

Tenk at jeg blir husket på *rørt* :ler: *noterer seg navnet fettfanger*

Tusen takk for tips. Skal sjekke den ut neste gang jeg er innom Clas Ohlson :Nikke:

Gjest Inggolf
Skrevet

Tenk at jeg blir husket på *rørt* :ler: *noterer seg navnet fettfanger*

Tusen takk for tips. Skal sjekke den ut neste gang jeg er innom Clas Ohlson :Nikke:

:ler:

Bare hyggelig! Lykke til med jakten på det perfektet lokket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...