Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen mislykkede forsøk på forhold bak meg og det som stadig går igjen fra hans side er mangelen på kjemi/at det mangler "noe".

Jeg har vært forelsket og hatt gode "forhold" så lenge de har vart (som regel bare noen måneder, den perioden man blir kjent og man finner ut om man passer), har kontakt med de på facebook, og han siste har jeg møtt noen ganger etter det ble slutt også. Kan le og ha det moro og tøyse og tulle, han har hjulpet meg med noen ting og vi kan prate om det meste.

så det er ikke det at kjemien ikke stemmer...tror jeg....jeg har ihvertfall begynt og tenke på hva ER egentlig god kjemi?

at man samspiller godt? at man hele tiden har noe og snakke om?

om det er det som er kjemi etter min mening har jeg da hatt god kjemi med alle...men alikevell mener de at det ikke har vært god kjemi eller at noe har manglet, gnisten...hvis det kan kalles kjemi?

noen som har noen innspill på det? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som er vanskelig å forklare.

Jeg har møtt en del menn som kunne passet meg godt, som jeg har det gøy med og mye å snakke om. Likevel kan det mangle noe.

Dette noe er fantastisk og ikke mulig å forklare, noe jeg kun har opplevd med én person. Noe som gjør at jeg tenker på han hele tiden, kun vil være med han - hvor som helst, når som helst, uansett hvor vanskelig det er å få til. Selv etter nyforelskelsen gikk over ligger dette noe i bakgrunnen. Mystiske greier altså. ;)

Det er altså det jeg kaller en gnist. Når man sier god kjemi tenker jeg noe annet, det er heller at jeg liker personen/føler meg komfortabel i deres selskap.

Skrevet

Jeg pleier ofte å skylde på mangel på kjemi når jeg dumper noen, fordi det er en ting de ikke kan protestere på. Ellers er det lett for at break-up'en blir en evinnelig diskusjon. Jeg vet om flere som bruker "kjemi"-greia på samme måte.

Men for å svare på spørsmålet ditt, så er god kjemi for meg to ting:

- Fysisk god kjemi er når man er ekstremt tiltrukket og sexen bare stemmer, man får rett og slett ikke nok av den andre personen. Dette betyr imidlertid ikke at man nødvendigvis passer sammen som kjærester!

- God kjemi på et relasjonsmessig plan, er når begge to er 100 % seg selv, og det føles naturlig og givende å være sammen.

Anonymous poster hash: c4e7e...334
  • Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

I mange tilfeller så kan det kanskje være lett å "skylde" på denne manglende kjemien også.

For meg så handler god kjemi blant annet om kommunikasjon og at vi har nogenlunde lik humor, men om interessen ikke er der helt alikevell og man skal "slå opp", eller avslutte datingen da, så kan det være enklere å bare si at du ikke helt føler den rette kjemien (...da slipper man jo lett unna med forklaringer..det er liksom ikke så mye motparten får sagt i mot det heller)

edit; AB var visst rett før meg, men vi mener tydeligvis det samme :)

Endret av NozMonster
Skrevet

Du vet det når du møter noen du har god kjemi med. Det er digg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...