Gå til innhold

Regelmessig graviditetstesting?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker du å ta graviditetstest kun når dere mistenker at dere kan være gravid, eller er det noen som tar regelmessig test, f.eks. hver måned?

Siden ingen prevensjonsmidler er helt 100 % sikre, er det jo en (liiten) risiko å bli gravid. Lurer derfor på om det er lurt å ta en test av og til selv om man ikke mistenker noe.

Noen som gjør det? Er det nødvendig egentlig?



Anonymous poster hash: 053aa...1ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du å ta graviditetstest kun når DU mistenker at DU kan være gravid, eller er det noen som tar regelmessig test, f.eks. hver måned?

Siden ingen prevensjonsmidler er helt 100 % sikre, er det jo en (liiten) risiko å bli gravid. Lurer derfor på om det er lurt å ta en test av og til selv om man ikke mistenker noe.

Noen som gjør det? Er det nødvendig egentlig?

Anonymous poster hash: 053aa...1ea

Ops.. :)

Anonymous poster hash: 053aa...1ea

Gjest HappyWaffle
Skrevet

har tatt test når jeg misstenker det. men ikke ellers. det som kommer det kommer :P

Skrevet

Jeg tar test ca hver 3. måned. Går på P-ring og hopper alltid over mensen, så tar test for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: b7e72...829

Skrevet

har tatt test når jeg misstenker det. men ikke ellers. det som kommer det kommer :P

Tenker jeg og.. :) litt nervepirrende å teste seg. Har gjort det tre ganger, og alle gangene var like skumle. Så redd for å være gravid, hehe...

Anonymous poster hash: 053aa...1ea

Skrevet

Jeg tar test ca hver 3. måned. Går på P-ring og hopper alltid over mensen, så tar test for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: b7e72...829

Okei! Ja, er jo lurt det... Vurderer å ta en test i blant, selv om jeg ikke mistenker noe. Men vet ikke om det er noe vits i.. Hm.. :) Jeg går på cerazette. Har funket strålende til nå! :)

Anonymous poster hash: 053aa...1ea

Skrevet

Jeg bruker spiral, så jeg har naturlige blødninger hver måned. Tester hver 3. måned de periodene hvor mensen evt uteblir.



Anonymous poster hash: ccb1d...00f
Skrevet

Jeg gjør det annenhver uke til tross for at jeg tar p-pillene til samme tid hver dag. Er bare at jeg er litt redd for å bli gravid, for det passer ikke nå + at jeg hopper over pillefri uke hele tiden, så derfor har jeg mens hver 4 måned ca.



Anonymous poster hash: 96c6b...123
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Tenker jeg og.. :) litt nervepirrende å teste seg. Har gjort det tre ganger, og alle gangene var like skumle. Så redd for å være gravid, hehe...

Anonymous poster hash: 053aa...1ea

hehe, ja tiden går aldri så sakte som når man venter på at staven skal gi svar :P

Skrevet

Jeg gjorde det om jeg visste en ppille var glemt, eller mensen var forsinket(samme dag, ventet ikke mange dager eller uker).

Samme når jeg ikke lengre brukte ppiller og hadde naturlig mens - jeg fikk dog alltid på klokkeslettet i såpass mengder at det aldri var noen tvil.

Så for meg var det ikke så nøye.

Brukte heller ingen medikamenter som kunne skade et foster, og det gjorde ingenting å bli gravid - men som sagt; når man blør såpass mye som meg så vil jo en sparsom mens også være et tegn man blir obs på og tester for.



Anonymous poster hash: 123c9...16b
Skrevet

Jeg gjør det annenhver uke til tross for at jeg tar p-pillene til samme tid hver dag. Er bare at jeg er litt redd for å bli gravid, for det passer ikke nå + at jeg hopper over pillefri uke hele tiden, så derfor har jeg mens hver 4 måned ca.

Anonymous poster hash: 96c6b...123

Annen hver uke er litt overdrevet.

Anonymous poster hash: b7e72...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...