Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til Svalbard om 2 uker, blir bare fredag til søndag. Men det store spørsmålet er hva vi skal finne på, virker som vi kommer midt mellom sommer og vintersesongen. Har veldig lyst på en utflukt av noe slag på lørdagen, båttur eller snøscooter. Jeg har prøvd å lete litt på nett, men syns det er vanskelig å finne noe som skjer på høsten. Så er det noen som har noen gode tips? Gjerne på hvilke hotell og restuaranter vi burde velge også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til Svalbard om 2 uker, blir bare fredag til søndag. Men det store spørsmålet er hva vi skal finne på, virker som vi kommer midt mellom sommer og vintersesongen. Har veldig lyst på en utflukt av noe slag på lørdagen, båttur eller snøscooter. Jeg har prøvd å lete litt på nett, men syns det er vanskelig å finne noe som skjer på høsten. Så er det noen som har noen gode tips? Gjerne på hvilke hotell og restuaranter vi burde velge også :)

Båtsesongen er nok dessverre på hell, og snøscootersesongen er enda ikke begynt, siden det ikke er kommet så mye snø.

Det arrangeres nok enda gåturer, og hundesledeturer (dog på hjul). Se spitsbergentravel.no,basecamp.no, svalbardbooking.no og svalbard.net for tips.

Museumet skal være en fin opplevelse (har enda ikke kommet meg dit selv), Airshipmuseumet, galleriene, og så er det generelt bra uteliv. Radisson Blu Polar hotell er det beste hotellet (synes jeg), sentralt, med god mat og integrert pub.

Restauranten på Huset skal visstnok være verd et besøk.

God tur :)

Anonymous poster hash: 2d984...92c

Skrevet

Tusen takk for tips, skal sjekke opp de nettsidene :)

Skrevet

Tror Huset har stengt for sesongen.

Husk at du må ha med våpen eller våpenkyndige folk så snart du går utenfor bebyggelsen. Vi hadde til og med vakt oppe ved taubanemuseet, men mulig de var overforsiktige fordi det var gruppetur.

Men GLED deg! Jeg falt pladask for Svalbard. Nydelig!

Husk varme klær. Lag på lag med skikkelig ull, glem alt annet. Og vindtett utenpå det igjen.

Anonymous poster hash: 2837a...fc6

Skrevet

Tror Huset har stengt for sesongen.

Husk at du må ha med våpen eller våpenkyndige folk så snart du går utenfor bebyggelsen. Vi hadde til og med vakt oppe ved taubanemuseet, men mulig de var overforsiktige fordi det var gruppetur.

Men GLED deg! Jeg falt pladask for Svalbard. Nydelig!

Husk varme klær. Lag på lag med skikkelig ull, glem alt annet. Og vindtett utenpå det igjen.

Anonymous poster hash: 2837a...fc6

Nei, jeg er ganske sikker på at Huset holder åpent enda.

Det er forresten ned mot -10 her for tiden, så en god vinterjakke er et must, gjerne dun.

Anonymous poster hash: 2d984...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...