Gå til innhold

Uføretrygd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det før søknaden deres ble innvilga?



Anonymous poster hash: d590a...351
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo blant annet an på hvor god dokumentasjon du har på lidelsen/sykdommen.

NAV har egne medisinske eksperter som skal vurdere.

Det er jo et kriterie at man ikke er stand til noe som helst arbeid i 50% stilling, og det er jo Mesopotamia da må vurderes.

Anonymous poster hash: 34bd8...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autokorr...."mye som skal vurderes"- skulle det være :)

Anonymous poster hash: 34bd8...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et kriterie at man ikke er stand til noe som helst arbeid i 50% stilling, og det er jo Mesopotamia da må vurderes.

Anonymous poster hash: 34bd8...413

Blir man da sendt til Mesopotamia?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken min er nok ganske sikker. Vært i systemet deres siden 03.Gikk på midelertidig ufør før de slo sammen alt for 4 år siden,og tilstanden min er ikke akkurat bedret.



Anonymous poster hash: d590a...351
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i systemet er jo ikke et argument.

Det tyder da på at sykdommen ikke er lett å bevise, om du forstår meg....

Dersom det er opplagt fysisk, er det jo enklere enn om man med tiden har fått et mer subjektiv sykdomsbilde.

En uføresøknad kan ta 8-9 måneder.

Anonymous poster hash: 34bd8...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør ikke her om hva som er argumenter osv,men det som er poenget er at det er en opplagt sak



Anonymous poster hash: d590a...351
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det like opplagt i 2003 er poenget mitt....

Anonymous poster hash: 34bd8...413

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken min er opplagt nå,og det er det som er poenget.Hva med skjer med folk som skal diskutere,eller svare på andre enn ting enn det ts spør om.



Anonymous poster hash: d590a...351
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått en arbeidsevnevurdering i posten og et vedtak om at du har "varig nedsatt arbeidsevne" regner man med at saksbehandlingstiden er ca fire måneder. Tiden det tar er blant annet avhengig av om du har bodd i utlandet eller ikke. Tar lengre tid da.

Saksbehandling for uførepensjon er snudd på hodet, før søkte man og så tok det lang tid siden all nødvendig dokumentasjon måtte samles inn. Nå samler man inn alt på forhånd, og når saken er klar til behandling blir man bedt om å søke.

Anonymous poster hash: e1518...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått en arbeidsevnevurdering i posten og et vedtak om at du har "varig nedsatt arbeidsevne" regner man med at saksbehandlingstiden er ca fire måneder. Tiden det tar er blant annet avhengig av om du har bodd i utlandet eller ikke. Tar lengre tid da.

Saksbehandling for uførepensjon er snudd på hodet, før søkte man og så tok det lang tid siden all nødvendig dokumentasjon måtte samles inn. Nå samler man inn alt på forhånd, og når saken er klar til behandling blir man bedt om å søke. Anonymous poster hash: e1518...397

Ja, det skulle jo bare mangle om ikke dokumentasjon på at man er så syk som man hevder allerede lå til grunn. Man ønsker jo at all behandling skal være prøvd før man blir minstepensjonist i yrkesaktiv alder :)

Jeg synes endringen er logisk og bra for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått en arbeidsevnevurdering i posten og et vedtak om at du har "varig nedsatt arbeidsevne" regner man med at saksbehandlingstiden er ca fire måneder. Tiden det tar er blant annet avhengig av om du har bodd i utlandet eller ikke. Tar lengre tid da.

Saksbehandling for uførepensjon er snudd på hodet, før søkte man og så tok det lang tid siden all nødvendig dokumentasjon måtte samles inn. Nå samler man inn alt på forhånd, og når saken er klar til behandling blir man bedt om å søke.

Anonymous poster hash: e1518...397

Takk for svar.

Anonymous poster hash: d590a...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i systemet lenge, og ble innvilget uføre ca 4 mnd etter at søknaden ble levert.



Anonymous poster hash: de563...cac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 dager fra søknaden ble sendt til den kom innvilget i postkassen her hjemme. Eksemplarisk arbeid av nav forvaltning, men ikke minst av mine behandlere og saksbehandleren som hadde lagt opp saken slik at den på det nærmeste var ferdig behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 dager fra søknaden ble sendt til den kom innvilget i postkassen her hjemme. Eksemplarisk arbeid av nav forvaltning, men ikke minst av mine behandlere og saksbehandleren som hadde lagt opp saken slik at den på det nærmeste var ferdig behandlet.

Wow. Tror ikke jeg skal håpe så kort tid,men håper jeg slipper opp til 8 måneder.

Anonymous poster hash: d590a...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok det 10 dager fra jeg sendte søknaden til vedtaket lå klart på nav.no, dagen etter lå det i min postkasse.

Men så var saken helt opplagt, navs rådgivende lege var helt klar i sin innstilling. Gikk rett fra sykepenger til ufør.

Anonymous poster hash: e0e10...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært i systemet siden 2005. Behandlingstid på ufør tok 3 uker.



Anonymous poster hash: e57bf...641
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det før søknaden deres ble innvilga?



Anonymous poster hash: a00b4...37f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble innvilget i løpet av 2-3 mnd. Etterbetalingen tok 6 mnd pga stor pågang.

Anonymous poster hash: 8549c...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...