Gå til innhold

Superuregelmessig mens og late leger.


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har dette siste året hatt skikkelig problemer med mensen. Jeg er både psykisk og fysisk sliten av dette! Jeg har vært hos legen flere ganger, og har tatt masse prøver, men de gir meg ikke den informasjonen jeg gikk dit for. Lurte på om noen har vært borti noe lignende og fått svar på det?

Jeg kan starte med å forklare at jeg sommeren 2012 hadde blødninger som varte 5 uker, fikk hastetime hos legen, både blod- og vaginale prøver (celleprøve, etc.) ble tatt, men ingenting unormalt. Tiden gikk, og jeg hadde helt normal mens fram til desember/januar 2013. Ofte varte mensen i 2 uker, gikk mellom 1 til 2 uker før jeg fikk mensen på nytt, noen ganger 5 uker før jeg så mensen igjen. Jeg har hatt dager hvor jeg har vært veldig redd, og gått flere ganger til legen, men uten svar, har faktisk skjelt dem ut på telefonen ettersom de "rotet vekk" min siste celleprøve å ikke sa ifra, jeg måtte ringe å høre om de fikk resultat snart (1 mnd etter jeg hadde vært å tatt prøven), da informerte de meg om at den var ugyldig ettersom jeg hade blødninger da jeg tok testen, de sendte meg til slutt til gynokolog, men ikke før 25 november 2013 =S

En annen lege jeg har forklart dette for har sagt at hun trodde det var hormonell ubalanse. Men burde ikke min andre lege sett det når hun har tatt blodprøve? Jeg er skikkelig nedenfor, og tyr til dere andre som kanskje kan hjelpe meg til å tyde hva det kan være?

Har jo lagt ut mye av livet mitt bare nå, så legger likesågodt ut min mensenperiode så dere forstår faktisk hvor ofte det er:

14des - 19des 2012

1jan - 14jan 2013

30jan - 5feb

15feb - 23feb

16mar - 22mar

2apr - 9apr

28apr - 3mai

1jun - 6jun

6jul - 12jul

31jul - 6aug

6sep - 13sep

2okt - 9okt

19okt - Fikk ny mens kun 10dager etter min siste mens!

Hva kan dette være?

Takker for all hjelp og svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gynekolog er stikkordet her ja.

Drit i fastlegen din, de kan så lite om dette. Vent til du har time hos gynekolog. Da får du innvendig ultralyd som kan oppdage bla cyster på eggstokkene (som er ganske vanlig og ufarlig). De kan nemlig gi dette syklustullet du opplever.

Legen din bør ha sett ev hormonforandringer på blodprøvene ja, men da spørs det når i syklusen prøvene er tatt.



Anonymous poster hash: 833b5...419
Skrevet

Gynekologen kommer til, etter å ha gjennomført sin undersøkelse med normale funn, å forklare deg at dette blødningsmønsteret skyldes hormonell ubalanse, noe som ikke vises på blodprøver, da det ikke lar seg skille fra de normale månedlige svingningene.

Du kommer sannsynligvis til å bli tilbudt resept på et legemiddel som kan brukes til å gjenopprette normal rytme.



Anonymous poster hash: 2cb06...838

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...