Gå til innhold

Når funker tran?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, når begynner virkningen på tran når man tar det regelmessig?

Sliter med forkjølelse hele tiden og legen anbefalte tran, men glemte å spørre når det begynner å virke om jeg tar det regelmessig..

Anonymous poster hash: 6a68b...265
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en medisin mot forkjølelse, men forebygger det. Fortsett å ta det jevnt å trutt, så blir du bedre og unngår evt. forkjølelser

• Liker 1
Gjest halebein
Skrevet

En god regel er å ta en teskje tran i alle mndr med 'r' i. Fra september til april, mao...

Skrevet

Æsj, hvorfor tran, harsk fiskeleverolje. Spis fet fisk istedet.

• Liker 1
Skrevet

Tran fungerer når man mangler omega 3 (og/eller når man mangler noen av de vitaminene som er i tran).

At akkurat du sliter med forkjørelser, kan ha helt andre årsaker enn at du mangler omega 3 eller vitaminer, så enten har du nok misforstått legen din, eller så har vedkommede funnet ut at du mangler disse stoffene... eller, så er legen din en av veldig mange leger som er inkompetente mtp oppdatert kunnskap om ernæring.

Ring opp vedkommede og be om en forklaring!

Anonymous poster hash: e3c1f...c39
  • Liker 1
Skrevet

Æsj, hvorfor tran, harsk fiskeleverolje. Spis fet fisk istedet.

Æsj til fiiisk :(

Anonymous poster hash: 6a68b...265

Skrevet

For å styrke immunforsvaret så er det bra med moderat trening, stresse mindre, sove regelmessig, variert og næringsrik kost med mye frukt og grønt, stumpe røyken og drikke alkohol med måte :) Omega-3 kan en gjerne ta tilskudd av hvis en ikke får tilstrekkelig gjennom kosten. Studier som jeg har lest ser jeg det ofte er med høykonsentrert omega-3 gikk over flere måneder, (effekt vist gjerne etter 10 uker) men da i forhold til andre tilstander enn forkjølelse. Type blodtrykk, inflammasjoner mm. Selv tar jeg tilskudd året rundt, og i perioder når jeg har dilla på fiskeprodukter tar jeg gjerne ikke tilskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...