Harlekin Skrevet 20. oktober 2013 #21 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg personlig ville ha fulgt jenten hjem en dag og snakket med moren. Ikke sagt fra om mistankene mine, men sondert terrenget litt. Dette kan være simpelthen en sak der barnet ikke liker og forstår morens kjæreste, og morens kjæreste som ikke er vant til barn og ikke er på bølgelengde med datteren hennes. For eksempel kan han prøve å spøke med jenten for å lette stemningen, men mislykkes totalt. Det kan også være at TS og jentens mor ikke er av samme mennesketype og at sistnevnte derfor virker "suspekt" for TS. Men, det kan også være det motsatte og akkurat det TS mistenker. Det er en vanskelig situasjon, men som sagt ville jeg besøkt hjemmet først, og så, hvis jeg ikke var overbevist, ringt barnevernet. 1
Moor Skrevet 20. oktober 2013 #22 Skrevet 20. oktober 2013 Takk.... Veldig leit og vondt å lese du. Glad det gikk bra for deg:) men det er akkurat dette jeg er redd vil skje med jenta dersom jeg ikke gjør noe med saken..... Kommer til å bebreide meg selv dersom det skulle vise seg om noen år at hun sliter på ett eller annet vis... Og at jeg aldri gjorde noe...
Krinoline Skrevet 20. oktober 2013 #23 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg tror også det er lurt å sondere litt mer, ringe moren og be henne over til dere på kaffe f.eks, det er jo bare naturlig når barna deres er såpass mye sammen. Det høres ut som moren har mangel på energi, kanskje er det fysisk sykdom (ME?), en depresjon, eller at hun er i et dårlig forhold. Kan være at tilbakemeldingen om at datteren viser tegn til mistrivsel får henne til å våkne. Personlig ville jeg muligens sagt noe om bekymringene til læreren, som har taushetsplikt, men som antakelig kjenner situasjonen fra en litt annen vinkel, og lufte saken der. Du vil merke litt hvor landet ligger uten at læreren kan si så mye konkret. Hvis moren virker uinteressert eller kommer totalt i vranglås av det du har på hjertet, ville jeg sendt bekymringsmelding med en gang.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #24 Skrevet 20. oktober 2013 Man blir lat av å gå hjemme og ikke gjøre noe. Blir sliten av det også. Ledigang er roten til mye vondt. Arbeidsdyktige mennesker burde vært jagd ut i tiltak hvis ikke jobb er mulig der og da. Anonymous poster hash: 09d86...9e2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå