Gå til innhold

Tips, Riga...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Skal til Riga i Desember for første gang og lurer på om noen har tips og råd?

Er det noen 'do's and don'ts'?

Noe man 'mååå' gjøre/se/få med seg?

Gode restauranter?

Shopping tips?

Noe skummelt å passe seg for?

Fremkomstmiddel som er best og enklest når man skal rundt?

Generelt deres opplevelser og erfaringer med Riga.

På forhånd takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deg å dra på kjøpesenteret utenfor byen. Max 10 min med taxi. Taxi er ikke dyrt der! Husker ikke hva den het, men det er over en bro :P hehe

Det kan være litt ekkelt i undergrunnende der, som du går i for å komme deg rundt om kring, det sitter mange uteliggere der med hunder, og menneskene mangler både armer og bein. Litt spesielt.

Så MÅ du gå på kafeer og prøve 100% hjemmelagde hamburgere som de har der. FAKTASTISK. Husker ikke hva den het, men er ikke så mange kjøpesentre i selve Riga sentrum, men den er i øverste etasje der, med en klesbutikk som heter Terranova som du MÅ på.

Ellers syns jeg ikke at sko er noe særlig billig, men kremmer kan du kjøpe deg i hel på!!

Mange billigbutikker der som ser eksklusive ut (det er vel eksklusivt for dem).

Skrevet

Vil anbefale deg å dra på kjøpesenteret utenfor byen. Max 10 min med taxi. Taxi er ikke dyrt der! Husker ikke hva den het, men det er over en bro :P hehe

Det kan være litt ekkelt i undergrunnende der, som du går i for å komme deg rundt om kring, det sitter mange uteliggere der med hunder, og menneskene mangler både armer og bein. Litt spesielt.

Så MÅ du gå på kafeer og prøve 100% hjemmelagde hamburgere som de har der. FAKTASTISK. Husker ikke hva den het, men er ikke så mange kjøpesentre i selve Riga sentrum, men den er i øverste etasje der, med en klesbutikk som heter Terranova som du MÅ på.

Ellers syns jeg ikke at sko er noe særlig billig, men kremmer kan du kjøpe deg i hel på!!

Mange billigbutikker der som ser eksklusive ut (det er vel eksklusivt for dem).

Og GRØNNE taxier må du bruke! Ingen andre. Stør baltic på dem

Skrevet

Tusen takk for tips :-) skal legge de på minnet. Kjekt å høre med andre før man drar steder man ikke har vært før :-)

Skrevet

Koslig å ta båt gjennom kanalen, ta en tur på hengelås brua og vandre i gamlebyen. Er billig å gå på kino, og det er kun russiske og franske filmer som er dubbet. Anbefaler å reise på spa i majori/jurmala, mye bilkigere enn i byen og togbiletten koster kun 18 kr tur/retur.

Gå å spis på street burger, fantastiske burgere der alt er laget fra bunnen av med økologiske varer! Eller er il patio veldig bra! Her dår du kjøpt søte pizza til dessert, veldig godt! Kafe kuukas og sweetday cafe er to koslige cafeer i gamlebyen:) en koslig sjokoladebar som jeg ikke husker hva heter, her må man iallefall bestille varm sjokolade;)

Ta grønne taxier!! Hvis det ikke er noen av de så velg rød over svart. Dette er både pga. Sikkerhet og pris.

Riga er en veldig liten by, så når man skal være i bykjernen så trenger man ikke noe annet enn et par gode sko:)

Hold dere unna de utestedene som blinker mest og som har innkastere, mye svindel på gang.

God tur! :)

Skrevet

Takk for tips :-) hvor mye burde man regne med å bruke der på 3 hele dager når frokost og 2 middager blir dekket? Tenkte det kunne være greit å veksle litt penger før vi drar.

Skrevet

De kommer vel litt an på hvor mye dere har tenkt å shoppe;) vi brukte 3000 latt når vi vard er i 4 dager, ikke mye shopping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...