Gå til innhold

Hva synes dere om dette som bryllupsgave?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup nå i sommer og har tenkt litt på hva vi skal kjøpe til de. De har lagt ut ønskeliste men jeg synes at det de ønsker seg er så dyrt og synes derfor at det blir nesten litt dumt å komme med en gave på 1-2 vinglass, men, det er jo min mening da.

Tenkte da at jeg kunne finne noe som blir som et minne for dagen i stedet, og noe jeg selv ville satt pris på og kom over disse:

http://www.bryllupsbutikken.no/Tilbehor/glass.htm

Hva synes dere?!? Ville dere satt pris på en sånn gave?!? Og hvilken av glassene synes dere er finest?!?

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slikt er jo smak og behag da, men det er ikke alltid morsomt å få to glass i en serie her og to glass i en hel annen serie der selv om de er aldri så spesielle. Tanker bare på meg selv hvor mange krus, finglass, fat etc. jeg har som det kun er et par stykker av.

Dersom de har en ønskeliste ville jeg ha holdt meg til den jeg og vært 100% sikker på at gaven falt i smak. Det er du jo ikke nå.

Skrevet

De glassene som er i midten. Serien heter Line og er fra Kosta Boda. Vi ønsker oss den serien i bryllupsgave, så jeg ville blitt kjempeglad for de..

Dette er en forholdsvis dyr serie og.

Et tips: Dersom de ønsker seg glass i et spesielt merke, kan du ikke få gravert inn navnene på to hvitvinsglass av dette merket?

Husk - det er ikke prisen men tanken bak som teller!

Skrevet

I utgangspunktet enig med ovenfor. Det er ikke "dumt" å komme med ett eller to av en serie parret har ønsket seg, det er slik det er beregnet, når en ønsker seg dyre ting i mange deler.

Men ideen din er jo ikke dum, den. Ting med inngravert navnene og dato blir noe helt spesielt. Jeg hadde blitt glad for det også.

Jeg tror jeg liker de midterste best. Dersom jeg hadde hatt en mindre "minimalistisk" smak hadde jeg kanskje foretrukket de andre?

Skrevet

Dersom du er veldig i tvil kan du jo kjøpe noe helt annet fint fra en butikk som de ønsker seg varer fra.. da kan de i verste fall bruke den til å bytte til noe de heller vil ha...

Vi fikk f.eks. flere telysholdere og annet små-pjus fra Glassmagasinet. Nå ønsket vi oss heller kjeler derfra, og trengte ikke flere telysholdere, derfor byttet vi inn disse og fikk 3 fine nye kjeler isteden. Som vi faktisk har bruk for! icon_smile.gif12

Skrevet

Jaaaa! Glimrende ide Atilla! Dersom du har råd til to av den serien de har ønsket seg, og de kan graveres ville dette vært kveldens vinner. Tror jammen jeg må stjele den ideen engang selv. icon_wink.gif

Skrevet

Synes også det er en bedre ide å gi to glass i en serie de ønsker seg, med navn og dato på.

Det er selvsagt hyggelig å få slike litt spesielle ting, men desverre blir nok dette mer til pynt og slike ting kan det fort bli for mye av. Jeg vet iallfall at for oss som ikke har så mye plass til å ha ting fremme, så ville nok slikt blitt satt bort etterhvert. Og det er synd. jeg vet også at det er kjedelig å bare gi bort et glass eller 2 asjetter. Men nå når jeg selv skal gifte meg, ser jeg helt anderledes på det. Det er dette vi ønsker oss, og da spiller det absolutt ingen rolle hvor mye hver gir. Men jeg kommer til å synes det er flott om gjestene gir oss noe av det vi ønsker oss!

Skrevet

Jeg synes det var flotte glass, MEN vil selv ikke ha graverte. Dette fordi jeg ved dekking av bord ønsker at det skal være likt, og fordi det minner meg litt om hva jeg gav til morsdag da jeg var liten ("verdens beste mamma"-gravert glass!!) Det blir litt sånn pyntegjenstand i stedet for bruksting!

Men hva med å få gravert inn monogram og dato på en flott ramme, eller en fin opptrekker!

Jeg synes det er MYE bedre å gi et par av de glassene de ønsker å samle på - eller en god kokebok (med et par grytekluter?)!

Men det var nå min mening.

Skrevet

Dette ligner svært på noen glass vi fikk i gave fra butikken vi la inn ønskeliste på. Det kan jo være litt kjedelig å få flere slike spesielle glass fra denne dagen som heller ikke kan byttes.

Skrevet

Det som virket som en god ide i utgangspunktet var visstnok ikke så god likevel...........hm, må legge hodet i bløtt for å finne på noe å gi. Og kommer jeg ikke på noe annet får vi ty til ønskelista.

Joda, jeg har egne meninger så jeg har ikke ombestemt meg bare pga det dere har svart meg, men fikk litt å tenke over og er enig med dere i det dere skriver.

Nei, får ta på meg tenkehjelmen min!

Ha en fin fin dag!12

Skrevet

Pene glass, men gravering? Du kjenner dem godt - har de slik stil??

Jeg hadde definitivt foretrukket glass UTEN gravering - uff, jeg synes det er grusomt og harry. Men, det er godt vi er forskjellige - ellers hadde det vært kjedelig å leve.

Skrevet

Atter en liten kommetar til dette med gaver. Vi har alle så forskjellig smak omkring dette her, og slik vil det også være med de som skal få gavene. Men hvis man vil finne på noe litt anderledes forslår jeg at man gir bort et restaurantbesøk eller mer slike opplevelser som dette. Det er noe som garantert blir satt pris på, og som ikke blir stuet bort i et skap.

Gjest Solskinn
Skrevet

Ja, smaken er som baken når det gjelder gaver. Jeg ville vel ikke akkurat blitt overbegeistret for å få glass jeg ikke önsker meg og dessuten gravert. Men det er meg.

Egentlig vill jeg bare si til deg Stinemor at jeg syns glass er en fin ting man kan gi bare to av, selv om det ikke er noe spesiellt med dem. Så velg heller noe fra önskelisten. Om du har penger til overs, kjöpe en god flaske vin eller noe annet "personlig" ved siden av.

Lykke til!

Skrevet

Et godt gavetips som ingen vil komme på å ønske seg:

Ei venninne av meg og hennes mann fikk en tegning i bryllupsgave. Giveren hadde fremskaffet barnebilder av de begge, og fått en gatetegner til å lage en råflott sort/hvit tegning av de.

Gatetegneren tok med seg bildene og laget tegningen hjemme i ro og fred med dertil mye bedre resultat enn raske skisser på gata. Og giveren kunne fortelle at han kun hadde betalt 600 så da hadde han råd til å ramme det inn også.

Skrevet

Stinemor:

En venninne av meg, som jeg vet sliter med dårlig råd, spurte forleden om det var noe annet vi kunne tenke oss i gave enn de tallerknene og glassene vi har valgt. Jeg vet at de er dyre (men alle delene i sette koster jo ikke det samme), men har tenkt til å spare på disse to settene i mange år fremover. Jeg sa som sant er at jeg vil sette mye større pris på en tallerken eller ett glass, enn noe annet (beklager utrykket)"drit" jeg ikke vil ha (og muligens ikke kan få byttet heller). Jeg kommer ikke til å tenke i fremtiden: Tenk XX ga meg bare EN tallerken - noe så gjerrig! Jeg fikk det jeg ønsket meg og da er jeg kjempeglad for det. Jeg sendte ønskelisten til faren min og den delen av slekten min som bor i utlandet. (For hvordan skal jeg kunne bytte de gavene?). Men ble svært skuffet når han sa at DET kunne jeg bare glemme - så dyre ting hadde de ikke råd til! De hadde andre planer - de skulle gå sammen om en annen gave. Selvsagt blir jeg glad for gavene, uansett hva de gir. Men jeg kan ikke noe for at jeg ble litt skuffet. Kan de ikke heller gå sammen om å kjøpe noe vi ønsker oss i stedet - prisen blir jo det samme (når de er flere om det mener jeg)?

Mitt råd til deg er at du holder deg til listen. Eventuelt kan du spørre dem om det er noe annet de kunne tenke seg? Eller kanskje du kjenner noen av de andre gjestene. Kanskje dere da kan gå sammen om en gave? Om du likevell insisterer på å ikke holde deg til listen må du i alle fall passe på at det er en type gave som de kan bytte til noe de heller vil ha. Du kan jo også gi dem en opplevelse - hva med teaterbiletter, eller no' liknende...

Skrevet

Jeg vil råde deg til å holde deg til ønskelisten. Da blir de garantert glad for det de får!

Skrevet

Med hensyn til dyre gaver paa bryllupsliste ... de aller fleste av oss er jo ikke "ungmoeer" som trenger duker, sengetoey og hverdagsservise. Vi har ofte bodd sammen i flere aar, og har stort sett "det som trengs". Vi har derfor satt ting vi ikke har, et kjempeflott servise blandt annet, kjempeflott og kjempedyrt ... vi blir riktig glade for aa faa én tallerken (650 kr) eller én gaffel (300 kr). Synes det er dumt aa absolutt ville gi en STOR gave, men dette er et saart tema for naer familie. Ikke enkelt, dette her ... :wink:

Skrevet

Enig; hold dere til ønskelisten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...