Gå til innhold

Drømmer om natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

I de siste årene har jeg hatt drømmer hver natt. Det er ikke mareritt, men har aldri vært noen veldig positive drømmer, rett og slett helt tilfeldige ting. Noen ganger drømmer jeg om reelle ting med personer jeg kjenner og ting som kunne skjedd i det virkelige liv, andre ganger kan det være helt rare ting, alt mulig egentlig.

Kjenner at jeg rett og slett ønsker å våkne opp en morgen, helt uthvilt og uten å hatt en eneste drøm. Er det flere som har det slik? Hvordan kan jeg få dette til å skje?

Takk for tips.

Anonymous poster hash: f2e76...e6f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker å drømme, vil ikke være foruten verken mareritt eller gode drømmer. Eller nøytrale.

Derfor prøver jeg ikke akkurat å finne måter å bli kvitt drømmene mine på, men har lagt merke til at jeg drømmer mye mindre hvis jeg sovner med en podcast på øret. Kanskje det gjør susen for deg også? Sjekk ut f.eks. This American Life og The Moth.

Skrevet

Hmm, høres litt rart ut. Hadde du likt det like mye dersom du våknet helt utslitt i hodet av det?

TS

Skrevet

Kanskje du tenker for mye før du sovner?

Jeg husker nesten aldri hva jeg har drømt, med mindre det er om noen som er døde osv. Må jo være plagsomt å ikke være utvilt når du våkner.

Skrevet

Hmm, høres litt rart ut. Hadde du likt det like mye dersom du våknet helt utslitt i hodet av det?

TS

Innimellom er jeg sliten når jeg våkner. Men drømmer er jo som eventyr - jeg synes at det er underholdende, og en veldig rar/spennende/skummel/fin drøm kan innimellom sitte litt i kroppen hele dagen. Elsker det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg våkner alltid med en ikke uthvilt følelse når jeg har drømt mye, har som regel sovet dårlig og lett da.

Det ser jeg og på den der søvn appen.

Jeg bruker av og til zopiklone for søvnvansker, og da drømmer jeg ikke. Våkner mer uthvilt og. Skulle gjerne sovet godt uten sovepiller da.

Skrevet

Jeg drømmer mer når jeg sover om dagen. Elsker å drømme, er så mye sprøtt som skjer. Det dumme er at jeg noen ganger går en stund etter at jeg våknet før jeg oppfatter at det bare var en drøm. Har aldri eller veldig skjelden drømmer jeg liker, er bare crazy drømmer som ikke gjør meg noen ting godt. Ofte mareritt, eller vonde drømmer. Men syns det er morsomt hvor mye rart hjernen klarer å finne på likevel. Er skjeldent uthvilt når jeg våkner, kan jo være fordi jeg drømmer så mye rart. Har ofte veldig anstrengende drømmer.

Anonymous poster hash: 7d725...307

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...