AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Hvor stor er sannsynligheten for at en dame kan få en mann til å endre livsstil hvis han er skikkelig glad i henne. Hva kan endres og hva kan ikke endres?Anonymous poster hash: 7a18f...fb7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 Bortkastet tid, finn deg en skikkelig mann istedet. Anonymous poster hash: ebce0...0cb 1
Moschino Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 En person kan kun endre seg selv, det har jeg lært! Prøvde å "fikse" min x-kjæreste (prøvde å få han til å gå på skole, ikke røyke hasj osv), og det funker bare ikke. Finn en som er perfekt som han er, som du ikke ville endret noe på 1
Collan Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har begrenset tro på selvhjelpsbøker, men en gang bladde jeg i den ganske kjente "Kvinner er fra Venus, menn er fra mars". I det lille jeg leste sto følgende: Kvinners største feiltagelse med hensyn til menn er at de tror de kan forandre dem. Det har forfatteren fordømt rett i. Det er en erketypisk klisjé med kvinner som sier de elsker en mann, men så går de i gang med å "pusse ham opp": Han skal helst endre klesstil, slutte å treffe kompisene på puben så ofte, endre frisyre, spise annen mat, se andre typer filmer osv. (I tilfelle noen ikke skulle skjønne det er dette spissformuleringer.) Hva hadde du sagt hvis han, etter at dere var blitt sammen, gikk i gang og ville endre ditt levesett på mange områder? Du kan kanskje endre en bitteliten del av hans levesett, men hvis du vil endre mye ved ham bør du heller finne en annen som ligger nærmere det du ønsker. 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Ser at HI er litt for vagt formulert. Tenkte jeg skulle være lur og få diverse innspill. Jeg tenkte på å slutte å røyke og gå ned i vekt fordi det rett og slett er helseskadelig og jeg vil ha kjæresten min i så mange år som mulig. Kunne aldri falt meg inn å endre oppførsel, kamerater, jobb e.l. TSAnonymous poster hash: 7a18f...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Ser at HI er litt for vagt formulert. Tenkte jeg skulle være lur og få diverse innspill. Jeg tenkte på å slutte å røyke og gå ned i vekt fordi det rett og slett er helseskadelig og jeg vil ha kjæresten min i så mange år som mulig. Kunne aldri falt meg inn å endre oppførsel, kamerater, jobb e.l. TSAnonymous poster hash: 7a18f...fb7 Altså, jeg er seriøst bekymret for helsen hans.Anonymous poster hash: 7a18f...fb7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #7 Skrevet 18. oktober 2013 Om du er i en situasjon hvor det er du som styrer innkjøp, matlaging og økonomi så kan du nok gradvis få han til å bli sunnere. Anonymous poster hash: 935d7...749
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #8 Skrevet 18. oktober 2013 Om du er i en situasjon hvor det er du som styrer innkjøp, matlaging og økonomi så kan du nok gradvis få han til å bli sunnere.Anonymous poster hash: 935d7...749 Vi bor ikke sammen enda. Og jeg mener han må ville det selv og gå inn for det, men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få ham til å innse det. Tror jeg er reddere for fremtiden hans enn han er selv. TSAnonymous poster hash: 7a18f...fb7
løpejenta Skrevet 19. oktober 2013 #9 Skrevet 19. oktober 2013 Vi bor ikke sammen enda. Og jeg mener han må ville det selv og gå inn for det, men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få ham til å innse det. Tror jeg er reddere for fremtiden hans enn han er selv. TSAnonymous poster hash: 7a18f...fb7 Du kan ikke endre han. Men han kan endre seg selv!
Gjest Summers Skrevet 19. oktober 2013 #10 Skrevet 19. oktober 2013 Ser at HI er litt for vagt formulert. Tenkte jeg skulle være lur og få diverse innspill. Jeg tenkte på å slutte å røyke og gå ned i vekt fordi det rett og slett er helseskadelig og jeg vil ha kjæresten min i så mange år som mulig. Kunne aldri falt meg inn å endre oppførsel, kamerater, jobb e.l. TSAnonymous poster hash: 7a18f...fb7 Han kan jo i hvert fall forsøke, men det hadde jo ikke vært avhengighet om det var lett å slutte å røyke. På mat går det i hvert fall an å lage fellesmåltidene deres sunnere.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 Du kan ikke tvinge han til å slutte å røyke, han må ville det selv.Hvis han føler at du prøver å tvinge han til å slutte så vil han ikke ha motivasjon til å klare det. Kjæresten min røyker og jeg ville aldri mast på han mye om det. Jeg har nevnt det så vidt at det kunne være bedre for han å ikke røyke og listet opp noen ting. Han har nå funnet motivasjon og har tatt tak i det selv. Du må nok heller velge om du kan være sammen med en storrøyker som spiser veldig usunt. Anonymous poster hash: 7f6ea...4f9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 Ser at HI er litt for vagt formulert. Tenkte jeg skulle være lur og få diverse innspill. Jeg tenkte på å slutte å røyke og gå ned i vekt fordi det rett og slett er helseskadelig og jeg vil ha kjæresten min i så mange år som mulig. Kunne aldri falt meg inn å endre oppførsel, kamerater, jobb e.l. TSAnonymous poster hash: 7a18f...fb7 Svaret er jo akkurat det samme. Du kan motivere han og senere støtte han i prosessen, men dersom han ikke selv ønsker endring så kommer han jo ikke til å verken slutte røyke eller slanke seg. Anonymous poster hash: e4929...49e 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #13 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg skjønner jo at jeg ikke kan tvinge ham til noe som helst, men hva kan jeg gjøre for å motivere ham? Og er det sannsynlig at jeg kan lykkes hvis han innser at det vil være bra for både ham selv og forholdet vårt? Grunnen til at jeg spør er nettopp dette med at kvinner tror de kan endre mannen, men det går ikke, mens mannen vil at kvinnen ikke skal endre seg, men hun gjør det. Lurer på om det alltid er sånn, også med så alvorlige ting som helse. TSAnonymous poster hash: 7a18f...fb7
Gjest Gresshoppesang Skrevet 19. oktober 2013 #14 Skrevet 19. oktober 2013 Alle mennesker kan endre seg. Så lenge motivasjonen kommer innenfra. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 19. oktober 2013 #15 Skrevet 19. oktober 2013 Om han selv virkelig vil endre disse vanene du nevnes så kan du støtte og motivere. Men... dersom disse endringene kun er noe du vil at han skal endre... da kommer ikke dette forholdet til å vare så veldig lenge tenker jeg... 1
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2013 #16 Skrevet 19. oktober 2013 Hvor stor er sannsynligheten for at en dame kan få en mann til å endre livsstil hvis han er skikkelig glad i henne. Hva kan endres og hva kan ikke endres?Anonymous poster hash: 7a18f...fb7 Det eneste som kan endres er uvaner. Alt som har med behov å gjøre kan ikke endres (over tid).
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2013 #17 Skrevet 19. oktober 2013 Har du snakket med han om det? Hva trur du han ønsker selv?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #18 Skrevet 19. oktober 2013 Har du snakket med han om det? Hva trur du han ønsker selv? Nei, jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp. Føler ikke at jeg kan si at "jeg tror du kommer til å dø ung". Føles litt dramatisk. Han har snakket litt om å bli mer aktiv, men vi har ikke snakket kjempemye om det. Jeg er ikke superfit og kjempesunn selv, men er ikke i faresonen for sykdom i hvert fall. Kunne kanskje hintet om at vi kan gjøre det sammen? Men så har vi bare vært sammen noen få måneder da, så jeg synes det er tidlig å begynne med sånt. Men jeg er skikkelig glad i ham og har aldri møtt noen bedre! Tror faktisk jeg tar et kort liv med ham mot et langt med noen andre uansett.Anonymous poster hash: 7a18f...fb7
Arts Skrevet 19. oktober 2013 #19 Skrevet 19. oktober 2013 Ja, men bare hvis jeg virkelig vil det selv.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #20 Skrevet 19. oktober 2013 Hvis han har snakket om å bli mer aktiv er det jo bare å ta han på ordet på det. Foreslå at dere skal gå en tur en dag i stedenfor å se på TV, eller ta en sykkeltur/skitur en dag det er fint vær. Vær aktive sammen. SIden dette er noe han selv har snakket om også. Hvis han går ned i vekt av å være litt mer aktiv kan du jo kommentere at han har jammen meg gått ned i vekt uten å slanke seg en gang. Eller noe i den dur. Anonymous poster hash: b25fa...73c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå