Gå til innhold

TV3 Play - se i utlandet


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd utenfor Norge i flere år og har aldri hatt noe problem med å se norske programmer på tv3 play, men da jeg ikveld skulle sette på Top Model Norge kom det bare opp en melding som sa 'due to publication restrictions, the clip requested cannot be displayed'. Hva i all verden. Funker det ikke i utlandet plutselig? Noen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd utenfor Norge i flere år og har aldri hatt noe problem med å se norske programmer på tv3 play, men da jeg ikveld skulle sette på Top Model Norge kom det bare opp en melding som sa 'due to publication restrictions, the clip requested cannot be displayed'. Hva i all verden. Funker det ikke i utlandet plutselig? Noen som vet hva problemet er?

Har samme problem, jeg har bodd i Frankrike i mange år nå og jeg har sett norske program online på TV3 Play i alle årene det har eksistert uten problemer (engelskspråklige TV3 program har naturlig nok alltid vært blokkert, og det er helt greit, men TV3's norskproduserte program har alltid vært tilgjengelig inntill for ca 3 uker siden... Jeg får samme melding på skjermen som deg; due to publication restrictions, the clip requested cannot be displayed. Teit, for jeg vil se Top Model Norge! :fnise:

Noen som gidder å sende en mail til TV3 for å klage...? :jolie:

Anonymous poster hash: 59b69...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, samme melding... Flere som har samme problem? Hadde vært kjekt å vite... :-)

Endret av Jente_i_utlandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i utlandet, men har for tiden for dårlig forbindelse til å sjekke ut. Men et tips har jeg: Media Hint er din venn i nøden.



Anonymous poster hash: 2a637...82a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra TV3.. det var tydeligvis en feil at de første ble vist (de er også sperret nå). Det har med TV3s rettigheter til å vise kjøpte konsepter utenfor Norge å gjøre. Samme skjedde med Robinson.

Innmari surt når man begynner å følge med på noe og så er det plutselig stopp.

Endret av Lea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra TV3.. det var tydeligvis en feil at de første ble vist (de er også sperret nå). Det har med TV3s rettigheter til å vise kjøpte konsepter utenfor Norge å gjøre. Samme skjedde med Robinson.

Innmari surt når man begynner å følge med på noe og så er det plutselig stopp.

Prøvd Media Hint? Det fungerer ikke alltid, men er verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: 2a637...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har slått meg til ro med at jeg ikke får se Top Model :) Helt greit for meg, bare irriterende akkurat der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske enkel løsning er å bruke en VPN-tilkobling. Det høres mer avansert ut enn det er i praksis.

Se for deg at internettilkoblingen din til vanlig ser slik ut:

DEG <---> NETTSIDEN DU BESØKER

Altså vil siden du besøker oppdage hvor i verden du befinner deg og oppføre seg deretter. Det du derimot nå ønsker er å lure siden, dvs. TV3 Play, til å tro at du befinner deg i Norge. Dette kan du bruke en VPN-tilkobling til. Da blir det slik:

DEG <---> VPN-SERVER <---> NETTSIDEN DU BESØKER

Nettsiden du besøker har nå ingen mulighet til å oppdage hvor du faktisk befinner deg eller hvem du er, det eneste den ser er VPN-serveren du har koblet deg via. Hvis denne VPN-serveren befinner seg i Norge vil nettsiden dermed tro at du faktisk befinner deg i Norge du også, og la deg få se TV3 Play som en hvilken som helst annen nordmann.

De fleste VPN-leverandører tilbyr deg mange forskjellige VPN-servere å koble deg til, så du kan hoppe fra Norge til Frankrika til USA, alt ettersom hvilket behov du har der og da. (Det er også en kjekk måte å være anonym på nettet, om du skulle ønske det — men det blir en annen diskusjon.) Her er noen eksempler på VPN-leverandører som har norske servere:

Strong VPN ($15/mnd)

Vypr VPN ($9.99/mnd)

Astrill ($5.83/mnd hvis du kjøper for ett år)

Dette var bare de første jeg fant etter et kjapt Googlesøk altså, mye mulig det finnes billigere leverandører der ute også. Jeg bruker HideMyAss, men de har dessverre ikke norske servere. De fleste leverandørene har enkle forklaringer på hvordan man setter opp VPN-tilkoblingen, og en god kundeservice om man ikke skjønner bæret og trenger å få inn alt med teskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten finnes det ander ting å holde på med :) For meg er ikke Top Model så veldig viktig.. egentlig ikke noe av det TV3 holder på sende. Tidtrøyte. Jeg betaler for å se TV2 og TVNorge og får med meg det som er av norske prosuksjoner der. Det er i grunnen alt jeg ser på TV tror jeg. Har en ubrukt TV med 90 britiske/tyske/spanske kanaler i stua om det skulle knipe :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske enkel løsning er å bruke en VPN-tilkobling. Det høres mer avansert ut enn det er i praksis.

Jeg har brukt det, men Media Hint funker fjell på de nettsidene jeg bruker. Gratis er det også.

Anonymous poster hash: 2a637...82a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...