AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Når jeg har vondt i hodet, som skjer en del for tiden, har jeg vondt i hele hodet, i panna, i bakhodet, bak øynene, i nakken og i ryggen. Det begynner som en lett, irriterende hodepine og ender opp som intens, noen ganger dunkene, men alltid konstant hodeverk. Jeg bruker å ta meg en liten lur, men det gjør ofte at det blir verre når jeg sover. Kaldt vann prøver jeg å drikke en del av, og sitte i ro. Det varer som regel en hel dag, uten stopp. Plutselig blir det mer intens, noen ganger roer det ned, men med en gang jeg beveger på meg gjør det veldig vondt og så blir det verre. Akkurat nå er det intenst, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Nakken, på siden av hodet (bak ørene), panna og øynene mine verker sinnssykt akkurat nå... Jeg skal legge bort PC-en straks, og drikke et glass vann igjen. Det er både irriterende smerte og vond, av og til vil jeg bare skrike. Har ikke Ibux eller noen andre medikamenter, så jeg får vel bare vente til det går over. Hva virker mest logisk, kjenner du deg igjen? Tror dere jeg har spenningshodepine eller migrene? Jeg har lest litt, men klarer ikke selv å vite... Anonymous poster hash: 7cc5c...ea8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 TS her. Det er intens smerte, ofte dunker det i bakhodet. Men opplever ikke kvalme eller svimmelhet.. så det vel kanskje ikke migrene, ikke vet jeg. Anonymous poster hash: 7cc5c...ea8
Sugerøret Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Migrene behøver ikke gi kvalme eller svimmelhet. Men det du beskriver kan være spenningshodepine. Kansje snev av migrene trigget av trange forhold i nakken? Har du oppsøkt lege for utredning? Om du mistenker migrene,så husk at du skal til en spesialist : nevrolog
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Migrene behøver ikke gi kvalme eller svimmelhet. Men det du beskriver kan være spenningshodepine. Kansje snev av migrene trigget av trange forhold i nakken? Har du oppsøkt lege for utredning? Om du mistenker migrene,så husk at du skal til en spesialist : nevrolog Kanskje det.. har vurdert før å dra til lege, men har aldri tatt meg tid. Når jeg først har vondt i hodet, er det utrolig vondt. Er rett og slett uutholdelig av og til, klarer ikke sove heller. Sliter en del med vond nakke og rygg, og prøver å massere meg selv når jeg kjenner det begynner å verke. Men er som regel for sent da. Det stråler liksom igjennom hodet, nakke og rygg, i hele ansiktet også.. Ekkelt.. Anonymous poster hash: 7cc5c...ea8
Sugerøret Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Du kan ha migreneanfall,som kommer fra nakken. Helt klart en oppgave for en lege.Ikke at det er farlig,men at du da får en diagnose,samt medisiner mot selve anfallet.OG kanskje en type fysio/manuellt./kiropraktor behandling som kan lette på smertene edit. Google Cervikogen hodepine. Stemmer det? Endret 18. oktober 2013 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Du kan ha migreneanfall,som kommer fra nakken. Helt klart en oppgave for en lege.Ikke at det er farlig,men at du da får en diagnose,samt medisiner mot selve anfallet.OG kanskje en type fysio/manuellt./kiropraktor behandling som kan lette på smertene Jeg tror muligens en månedlig massasje/behandling virkelig hadde hjulpet på! og noe medisin når verken kommer, om det fortsetter slik. Jeg vil gjerne vite hvilken hodepine jeg har, slik at jeg vet hva jeg kan gjøre med det. Jeg skal begynne å trene mer, kanskje det hjelper på uansett hva jeg har Anonymous poster hash: 7cc5c...ea8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå