Gå til innhold

Gaar det an aa dö..


Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg du må blø usannsynlig store mengder, i meget lang tid... :fnise:



Anonymous poster hash: 6ad50...21a
Skrevet

I teorien - ja, i praksis - nei.



Anonymous poster hash: dd39e...3a3
Gjest Froskejenta
Skrevet

haha, saa fint :) da trenger jeg ikke aa bekymre meg

Skrevet

Hah, jeg tror det skal ganske mye til. Men om du sliter mye med neseblod, så er det mulig å gå til legen og "brenne" oppi der slik at du ikke blir så plaget :) Jeg var mye plaget da jeg var mindre, men nå blør jeg bare om jeg sover dårlig i mange netter på rad



Anonymous poster hash: 2987d...b4b
Skrevet

Om du er bløder, så kan du det, ja. Men håper jo du ikke er det. Gå til legevakta i så fall.

Anonymous poster hash: 678ff...1e3

Gjest Froskejenta
Skrevet

Hah, jeg tror det skal ganske mye til. Men om du sliter mye med neseblod, så er det mulig å gå til legen og "brenne" oppi der slik at du ikke blir så plaget :) Jeg var mye plaget da jeg var mindre, men nå blør jeg bare om jeg sover dårlig i mange netter på rad

Anonymous poster hash: 2987d...b4b

brenne ? det hörtes vondt ut :P

Gjest Froskejenta
Skrevet

Om du er bløder, så kan du det, ja. Men håper jo du ikke er det. Gå til legevakta i så fall.

Anonymous poster hash: 678ff...1e3

Blöder?

Skrevet (endret)

Det går ann å dø av å blø neseblod Attilla (the Hun) døde av å blø neseblod faktisk (det er i hvertfall rykter om det). Men jeg tror virkelig ikke du skal bekymre deg for dette. Om du blør ofte / mye neseblod så kan du ta deg en tur til en øre-nese-hals spesialist så dypper de en dott av bomull i et eller annet stoff, så får du den oppi nesen i noen minutter og thats it. Jeg har gjort det da jeg blødde veldig mye neseblod før i tiden. Det var raskt, tilnærmet smertefritt og det er herlig å ikke blø neseblod mer.

Endret av LoneWolf
Gjest Froskejenta
Skrevet

takk for svar :) Jeg blör egentlig bare naar jeg er forkjolet, men sikkert ikke nok til at jeg dör! hehe

Skrevet

Hei :) i enkelte tilfeller er det nok mulig å dø, som f. eks hvis man bruker blodfortynnende medikamenter. Ellers så skal det godt gjøres å dø av dette. Blør selv mye neseblod, og blir utrolig sliten av dette. Etter at jeg har blødd mye, er jeg veldig svimmel og ustødig. Men har heldigvis aldri besvimt.

Grunnen til at jeg blør så mye, er fordi blodårene i nesen nesten ikke er dekket med hud i det hele tatt - altså det er lett å se blodårene. Det skal ingenting til før jeg begynner å blø nesten. Har vært å brent noen blodårer, det var forresten helt sinnsykt vondt. Men blør fortsatt mye så må nok gjenta prosedyren. Hvis du blør bare når du er forkjølet, trenger du sikkert ikke å gjøre dette.

Anonymous poster hash: 7a612...2d5

Skrevet

Ja, hvis du går på blodfortynnende medisiner.



Anonymous poster hash: 407b4...52c
Skrevet

Cyrtec kan gi neseblødninger, det er en vanlig bivirkning.

Jeg begynte å styrtblø en gang og ble først varm i nesa før blodet kom fossende ut, det var en blodåre som hadde sprukket. Jeg ble oppfordret til å dra på legevakta, det så skremmende ut for de som så det skje, men det var kun en blodåre og jeg mistet bare par dl blod, kanskje bare en halv dl.

Hvis hovedpulsåren sprekker er man verre stilt, men den sitter ikke i nesa.

Skrevet

Hvis hovedpulsåren sprekker er man verre stilt, men den sitter ikke i nesa.

Hehe.....

Jeg jobber som sykepleier på øre-nese-hals-avdeling, og av og til får vi inn pasienter som har blødd så kraftig neseblod at det krever øyeblikkelige tiltak med bla blodoverføring, og blodprosenten er faretruende lav. Dette skjer neste bare hos folk som står på feks Marevan, eller ved sykdommer som feks Mb. Osler.

Anonymous poster hash: 0f654...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...