Gå til innhold

Sykepleier?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jobber du som sykepleier? Eller studerer du for å bli det? Har du lyst til å dele erfaringer med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann icon_smile.gif

Jeg er sykepleier (rimelig fersk)...bare spør om det du lurer på, så skal jeg forsøke å svare!

Tenker du på å bli sykepleier selv?

klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Først og fremst lurer jeg på hvordsn utdannelsen er? Jeg har sett litt på fagplaner og boklister og det virker veldig vanskelig og omfattende. Er det overkommelig, med en lesing? Er det spennende fag? Hvordan er studiene ellers?

Og praksis?

Jeg lurer også på hvordan det er å jobbe som sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli sykepeleier krever at du har tid til å lese og arbeide mye. Det er mye selvstudie pluss oppgaver som skal innleveres. Ikke minst alle eksamene.

Ofte kommer frister for innlevering av oppgaver og eksamener tett opp i hverandre så det er lurt å ikke dette av lasset, for så å ta et "skippertak" når datoene nermer seg.

Praksis kan du ta i Norge eller i utlandet, for Høgskolene er med på å ta imot studenter fra utlandet, pluss at de selv sender sine studenter til utlandet, såkalt utvekslingsstudenter.

Praksisene kan være på sykehus, sykehjem eller i åpen omsorg.

Lykke til! Du kommer til å kunne velge og vrake i jobber icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det mye matematikk? Jeg har hørt om legemiddelberegning, hvor (naturligvis) 100% må være riktig. Er dette vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som sykepleier og det er greit nok.

Utdanningen kan ha store forskjeller alt etter hvor du velger å ta den. Det er selvsagt en fastsatt læreplan som stortinget har utarbeidet, men innenfor disse grensrs kan skolene være ganske fri ifht hvordan de legger opp utdannelsen.