Gå til innhold

Skattepliktig å undervise privat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis man underviser privat, f.eks. ved å ta betalt for privattimer i språk, matte o.l., er man da pliktig å opplyse om / skatte av dette?



Anonymous poster hash: 8e5d8...49e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig. Hvorfor tror du at dette er unntatt? Det er inntekt.



Anonymous poster hash: 99726...98e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt arbeid man gjør privat er da skattepliktig? Det finnes vel en nedre-grense for hva man kan tjene, men den er nok ganske lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på tusen kr per arbeidsgiver.



Anonymous poster hash: 99726...98e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte om dette på skatteetaten for noen år siden, jeg ville skatte av inntektene. Fikk beskjed om å "se an" hvordan dette skal gå og hvis jeg tjente mer enn 40000 i året, kunne jeg komme tilbake til dem... nå driver jeg ikke med det lenger, men har aldri skattet av det heller pga svaret jeg fikk.

Det kan være annerledes hvis man jobber som lærer på dagtid også, da dette ikke lenger regnes som hobby tenker jeg.

Endret av vivana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mer enn 1000 kr per person du underviser, så skal det meldes. Om du likevel samlet tjener under frikortgrensen betyr det jo ingenting, men ellers skal du skatte av det.



Anonymous poster hash: a33fd...5ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du underviser i arbeidsgivers hjem er det 4 000 som er grensa. Hobbyer trenger man heller ikke skatte av fordi hobbyer gjerne ikke gir overskudd heller. Men om man kjøper inn utstyr og har transportutgifter mm kan man kanskje samle sammen såpass med kostnader at man "ikke går overskudd" allikevel.



Anonymous poster hash: 296fa...d45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...