Gå til innhold

Styrketrening

stikkelsbær

Anbefalte innlegg

Har lest mange steder at det er viktig å trene styrke i tillegg til kondisjon. Men hvis man trener kondisjon ved å for eksempel sykle, får man ikke da litt styrke (i beina) på kjøpet? Eller må man fremdeles trene hver enkelt muskelgruppe med egne styrkeøvelser...?

Takknemlig for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, visst får du styrke i bena når du løper, eller går og klatrer i skogen eller oppover en knaus eller hav det måtte være. Men det skader jo ikke trene spesifikke benøvelser for det!

Men det de fleste kanskje tenke rpå, er at det kan være greit å trene rygg, mave og armer og skuldre i tillegg. For her har du mye å hente som du ikke tar på sykkel eller i fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det. Prøver vel egentlig bare å snike meg unna den kjeeedelige styrketreningen..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som du, avhengig at treningen blir variert, ellers så vil jeg kjeeeede meg av ensidig trening (og for å få best utbytte anbefales jo _variering_ i treninga)

Så, jeg trener ca 2-3 ggr i uka på SATS. Da trener jeg enten i sal (styrke med manualer/strikk) eller egen trening med vekter/"maskiner". Innimellom sykler jeg eller tar meg en gåtur men med hurtig gange i skauen. Har også prøvd med på pilates trening hjemme. Jææævla tungt *ler* MEN det gir faktisk GODE resultater.

Har vel aldri VÆRT i så god form etter at jeg tok meg sammen og tenkte litt på fremtiden mht helsa.....*klasker medalje på brystkassa mi* ;)...og, cluet er jo at treninga skal være LYSTbetont og "gøy", ikke et ork!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på gruppetimer med styrke så blir det ikke så kjedelig. Synes jeg da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...