AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hvor i alle dager kommer dette uttrykket fra? Anonymous poster hash: e4b16...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Del Skrevet 17. oktober 2013 http://www.nrk.no/debatt/index.php?showtopic=68545 Anonymous poster hash: a2184...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Del Skrevet 17. oktober 2013 Ganske kan historisk også bety "helt" eller "fullstendig". Det betyr med andre ord "hele landet" Anonymous poster hash: 8eccb...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Del Skrevet 17. oktober 2013 Ja jeg vet at det betyr hele landet, lurte bare på hvordan ordet ganske passet inn i denne sammenhengen. Linken over gav noen svar, takk! Anonymous poster hash: 61c7a...cd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Del Skrevet 17. oktober 2013 Ja jeg vet at det betyr hele landet, lurte bare på hvordan ordet ganske passet inn i denne sammenhengen. Linken over gav noen svar, takk! Anonymous poster hash: 61c7a...cd8 Jeg prøvde ikke å forklare deg hva uttrykket betyr, det regnet jeg med at du visste. Det jeg prøvde å si er at "ganske", både i denne sammenhengen og andre sammenhenger, også kan bety "helt", og at det er denne betydningen av ordet "ganske" uttrykket kommer fra. Før i tiden var "ganske" et gangbart ord for "helt", så den gang lød det ikke så rart som det gjør nå. Stort sett det samme som det som står i NRKs link. Anonymous poster hash: 8eccb...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå