AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #41 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har ofte sett skilt ved inngangen ved sjåføren med mat-forbud.-skilt. Og på type Norway buss ekspressbusser, så sier sjåføren bestandig ifra at mat (som lukter, gjerne varm mat) er forbudt ved avgang. Ja, og jeg har vært på en buss som serverte mat. Varierer sikkert. For øvrig syns jeg det er latterlig om det ikke skal være lov å spise, da spesielt på lange pbussturer.Anonymous poster hash: 3bb60...741 1
Pearl2.0 Skrevet 17. oktober 2013 #42 Skrevet 17. oktober 2013 Oioioi, jeg leste pisser Spiser ja, er litt både og kjenner jeg. Jeg er minst glad i slafsing og høylytt tygging. Men dette er som flere har nevnt, mitt problem. Hvis folk er sultne og har det travelt så spis i vei! Innenfor rimelighetens grenser når det gjelder lydbruk kanskje?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #43 Skrevet 17. oktober 2013 TENK at det finnes mat Anonymous poster hash: 59625...601
Julebrus Skrevet 17. oktober 2013 #44 Skrevet 17. oktober 2013 Hender seg jeg spiser noe på bussen når jeg må forte meg fra skole til jobb og har dårlig tid, men har ikke tenkt på at det er respektløst overfor andre. Nå sluker jeg bare i meg noe på to minutter, og er ikke noe som lukter jævlig, så burde jo ikke ha så mye å si for de andre som sitter på bussen uansett.
Pearl2.0 Skrevet 17. oktober 2013 #45 Skrevet 17. oktober 2013 Hender seg jeg spiser noe på bussen når jeg må forte meg fra skole til jobb og har dårlig tid, men har ikke tenkt på at det er respektløst overfor andre. Nå sluker jeg bare i meg noe på to minutter, og er ikke noe som lukter jævlig, så burde jo ikke ha så mye å si for de andre som sitter på bussen uansett. Det går nok veldig bra Fortsett å kose deg med maten på bussen du! Og ikke la denne tråden hindre deg fra det 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #46 Skrevet 17. oktober 2013 Hender seg jeg spiser noe på bussen når jeg må forte meg fra skole til jobb og har dårlig tid, men har ikke tenkt på at det er respektløst overfor andre. Nå sluker jeg bare i meg noe på to minutter, og er ikke noe som lukter jævlig, så burde jo ikke ha så mye å si for de andre som sitter på bussen uansett. Det er bare å spise, slett ikke respektløst. Noen folk irriterer seg over folk som spiser på bussen, jeg derimot irriterer meg litt over folk som irriterer seg over det og andre småting. Spiser selv ikke på bussen, men folk må seriøst chille litt mer.Anonymous poster hash: 3bb60...741 3
Lagbugdc Skrevet 18. oktober 2013 #47 Skrevet 18. oktober 2013 Er så glad jeg har bil, ler av folk som tar offentlig transport. 1
chepooka Skrevet 18. oktober 2013 #48 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg tenkte ikke noe over at folk spiste på bussen/trikken frem til jeg så en litt eldre kar rundt de 50-60 som hadde kjøpt seg en hel varm grilla kylling som han hadde i en sånn grillpose fra Meny på fanget. Jepp. Da jeg kom på bussen dreiv han akkurat på med å slite løs et lår fra kyllingen så fettet skvatt rundt ham. Så satt han der og spiste kyllingen sin mens han plukket kyllingkjøttet fra hverandre, slafset, sugde alle bein helt fri for kjøtt og slikket fingrene mens fettet rant. Innimellom tørket han av fingrene sine på buksa og langs setet. (Ja surprise - trikken var full, men setet ved siden av ham var ledig!). Da han skulle av reiste han seg før trikken hadde stanset, og han tok derfor godt tak rundt alle stengene i bussen frem til døra for å holde balansen og etterlot seg fettete håndavtrykk overalt. Etter den opplevelsen føler jeg meg skitten bare jeg sitter på et trikkesete, og jeg unngår å ta i noe som helst... 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #49 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg er sånn at jeg plutselig blir drit sulten og må spise med en gang, hvis ikke begynner jeg å skjelve å kaste opp. Hvis noen ikke liker lukten på maten min så får de gå av, holde seg for nesa eller bare bite det i seg. Anonymous poster hash: 4cd2c...08d Jeg er sånn at jeg plutselig blir drit kvalm og må fise med en gang, hvis ikke begynner jeg å skjelve å kaste opp. Hvis noen ikke liker lukten av fisen min så får de gå av, holde seg for nesa eller bare bite det i seg. Fortsatt greit? Jeg er ingen surpomp selv, men det går an å ta hensyn til andre og ikke at alle andre skal kun ta hensyn til deg. Blir litt sånn trassig treåring. Om man absolutt må spise noe som lukter så går det an å spise det før man tar trikken/toget/buss. Har heller aldri hørt om noen som blir akutt syke og må spy når de merker at de blir litt sultne. Anonymous poster hash: f0b89...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #50 Skrevet 18. oktober 2013 Det ekleste jeg har opplevd noen har gjort på en buss er at en mann satt og klippet neglene sine inne på bussen. Avklippet negler føyk i alle retninger. Klipp-klipp-klipp! Jeg hadde lyst å rope HVA F*** er det du driver med, din merkelige dust! Men så er den derre "høfligheten" da..... Anonymous poster hash: c3c4b...ed2 1
AmandaVI Skrevet 18. oktober 2013 #51 Skrevet 18. oktober 2013 Pleier ikke å spise på bussen men jeg bor på toppen av byen, og super'n ligger i bunnen, så når jeg handler går jeg ned, handler og tar bussen hjem igjen så jeg slipper å drasse på alle posene. Jeg elsker nygrillet kylling og det er ikke så sjeldent at lukta trener igjennom selv om den er pakket inn i papirpose og så plast. Hvis det har irritert noen må jeg virkelig beklage!
Wonders Skrevet 18. oktober 2013 #52 Skrevet 18. oktober 2013 Om det ikke lukter av den er det helt ok for meg, jeg ønsker det faktisk velkommen. Ta med serviett og tygg med munnen igjen. Null problem for meg. 1
Gjest Carmen. Skrevet 18. oktober 2013 #53 Skrevet 18. oktober 2013 Er så glad jeg har bil, ler av folk som tar offentlig transport. Du ler av folk som tar offentlig transport ja, ok.
Pearl2.0 Skrevet 18. oktober 2013 #54 Skrevet 18. oktober 2013 Er så glad jeg har bil, ler av folk som tar offentlig transport. Bruker begge deler jeg, synes det er ganske digg med offentlig transport i blant. Hvert til sitt bruk
Gjest Inggolf Skrevet 18. oktober 2013 #55 Skrevet 18. oktober 2013 Det er bare å spise, slett ikke respektløst. Noen folk irriterer seg over folk som spiser på bussen, jeg derimot irriterer meg litt over folk som irriterer seg over det og andre småting. Spiser selv ikke på bussen, men folk må seriøst chille litt mer.Anonymous poster hash: 3bb60...741 Men du har garantert noe som du irriterer deg over som andre synes er "teit" å irritere seg over. Man må jo få lov til å ha sine egne ting man ikke liker selv om det ikke er allment mislikt.. Jeg sier ikke at jeg er imot at folk spiser på bussen, for det er jeg ikke imot, men ut ifra hva jeg har skjønt i denne tråden så handler det om annen mat enn et eple, en banan, nøtter eller en brødskrive med ost.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. oktober 2013 #56 Skrevet 18. oktober 2013 Men du har garantert noe som du irriterer deg over som andre synes er "teit" å irritere seg over. Man må jo få lov til å ha sine egne ting man ikke liker selv om det ikke er allment mislikt.. Jeg sier ikke at jeg er imot at folk spiser på bussen, for det er jeg ikke imot, men ut ifra hva jeg har skjønt i denne tråden så handler det om annen mat enn et eple, en banan, nøtter eller en brødskrive med ost. Slik jeg og oppfatter dette Noz - det er ikke at man spiser på buss/trikk som er problemet. Spis i vei. Men det er HVA man spiser (og i noen tilfeller også hvordan). Normal høflighet ovenfor sine medborgere gjør ikke vondt.
Anciol Skrevet 18. oktober 2013 #57 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg spiser no en og annen gang på bussen, en gang jeg satt med et godt smørbrød, spurte en liten unge om hun kunne få et av meg fordi det luktet så godt:) Så ungen fikk et (dette var brød uten gluten etc)!
Gjest Crazycatlady Skrevet 18. oktober 2013 #58 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg pleide ofte å ta langdistanse-buss før, og da blir man jo ofte sulten. Da spiser jeg i hvert fall. Kanskje noe av det har luktet litt, men syns det er verre at lukta fortsetter leeenge etter fordi noen hiver emballasjen osv i søppelbøttene på bussen. Ellers driter jeg i det. Offentlig transport er et sted der man må tåle mye rart og spising er ikke det verste i mine øyne. Man må nesten regne med at folk spiser osv på offentlig transport. Andre kan ikke vite at akkurat du er dårlig den dagen, selv om man selvsagt kan ta litt hensyn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #59 Skrevet 18. oktober 2013 Folk som driver med neglelakk på bussen og man ikke får puste er verre skal jeg love deg! Anonymous poster hash: 89348...140
Gjest Inggolf Skrevet 18. oktober 2013 #60 Skrevet 18. oktober 2013 Slik jeg og oppfatter dette Noz - det er ikke at man spiser på buss/trikk som er problemet. Spis i vei. Men det er HVA man spiser (og i noen tilfeller også hvordan). Normal høflighet ovenfor sine medborgere gjør ikke vondt. Ja, du det har jeg skjønt Jf. innlegget som jeg skrev dagen før ditt her; Greia er vel kanskje ikke at det spises, men hva det spises
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå