Gå til innhold

100 kroner på 14 dager.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 100 kroner og leve for de neste 2 ukene.

noen tips?

Jeg tenker å kjøpe nudler til 2 kr per pose og leve på dette, men er det evt noen andre smarte billige måltider? (her har sunnhet og smak lite å si, da jeg bare skal ha mat.)

trenger sårt noen tips.



Anonymous poster hash: bfc26...d7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt tips fra Rema:

Det er texmex uke, så kyllingkjøttdeig fåes noen steder for 10 kr. Ellers er tunfisk billig protein, til 4 kr pr boks. Vi har også en pose med 1 kg løk til 3-4 kr, og en stor pose ris koster 50 kr. Kneipbrød finnes til rundt 7-8 kr, og hvis du har mulighet til å fryse det, har du ferskt brød for noen dager fremover. Kål er i en billig periode nå.

Det er det billigste jeg kommer på, ihvertfall! Lykke til.



Anonymous poster hash: 805ca...901
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes vanskelig ut med 100 kr på to uker! Har du ingenting i skuffer og skap?

Billig-mattips fikk du over her. Ellers som jeg kommer på: 500 g plastboks med syltetøy til ca kr 15 (Rema el Kiwi for eksempel). Havregryn, sammen med vann lager du havregrøt. Drøyt og mettende. Stort glass pastasaus koster kr 5 på Rema.

Ellers; pant flasker om du har, let i lommer/vesker og ellers etter mynter. Selg noe du ikke bruker (sportsutstyr, klær, møbler e.l). Lån etpar hundre kroner hos familie/venner. Bli bedt på middag hos familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kontoen er tom hadde jeg søkt nødhjelp hos Nav. Da får man 60 kroner dagen, og det hadde ganget opp budsjettet ditt til noe det faktisk gikk an å leve av.



Anonymous poster hash: cf73b...ee9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk og linser (tørre i sånn stor pakning).



Anonymous poster hash: c402f...424
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn er det beste tipset jeg har. Du kan koke grøt med vann som noen her foreslo og så kan du lage fantastiske mettende, næringsrike pannekaker. 1 egg (du får en pakke first price egg til 20-30kr med 18 egg) og en passelig mengde havregryn røres sammen og så stekes i stekepanna. Røren skal være så tykk at den må smøres utover. :)

Ellers er det ikke så dyrt for salat, og pasta er ganske billig så pastasalat er billig, sunt og mettende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er vel billigere å kjøpe firstprice nudler 5 pakker i en pakke tror de koster 8 kr på meny .

stor pakke grillpølser på rema 23 kr.

makaroni koster vel 5-6 kr på rema. samme med pastasaus.

amerikansk grønnsaksblanding eller lapskausblanding 12-13 kr på rema.

vis du kjøper alt det så blir det vel rundt 70 kr.



Anonymous poster hash: a915b...fb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem TS, men kan jeg spørre om hvordan du havnet i denne økonomiske situasjonen?

Og har du ikke venner eller familie som kan hjelpe til litt?:\



Anonymous poster hash: 6e814...3d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha egg så ikke kjøp first price. De er ikke billigst. De billigste eggene finner du på Rimi, med 12 egg til 19,90.

Anonymous poster hash: 7e0f3...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresshoppesang

Når man har 100,- å leve for i to uker, er det muligens ikke så lurt å bruke 20,- på egg.

Kjøp billig brød. Et brød varer i fire dager. I løpet av disse dagene kommer du til å trenge fire brød. Kr 32,- for brødene. Resten av pengene bruker du på billig pålegg.

Kjip og kjedelig mat, men ikke direkte usunt. Definitivt mer sunt enn nudler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler du brød, så kjøp det billigste brødet og skjær tynne skiver. Kanskje du klarer deg på et brød i uka? koster det billigste brødet 5 kr?

Om du fins billige knekkebrød, kan du kjøpe det?

Kjøp egg! Egg er billig, og det koster ca.2 kr for et egg. Det er billigere å kjøpe en pakke egg enn å kjøpe annet pålegg, sånn egentlig... Jeg vet ikke hvor de billigste eggene er, men let litt rundt før du kjøper!

Du kan koke deg et egg til frokost, lage deg eggehakk av et egg(uten melk) til lunsj og steke et speilegg til middag. Om du vet om noen som har gressløk i hagen så kan du gå på gressløkslang, eller eventuelt spørre om du kan få litt gressløk?

Havregryn kan også være lurt å kjøpe? Du kan koke det kun i vann.

Du trenger ikke kjøpe melk for å lage eggehakk og havregrøt, bruk vann!

De har hatt kyllingkjøttdeig til 17 kr på kiwi, men det blir kanskje kjedelig å bare spise det når du ikke har råd til noe til ... så det burde vel gå greit å bare spise nudler når du ikke spiser egg.

Drikk kun vann, og prøv å finne flasker du kan pante.

Vil også anbefale deg å legge deg tidlig, så du slipper å føle sulten ...
Om du spiser frokost, lunsj og middag, så kan du legge deg kl.20-21 å lese litt. Så får du en god natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris og egg. Kjøp den billigste risen, og de billigste eggene. Kok opp ris, og når den er ferdig knekker du ett egg oppi og rører det på svak varme. Smaker ganske greit med krydder, og kan suppleres med rimelige grønnsaker, dersom du får rom for det. Løk, gulerøtter osv.



Anonymous poster hash: cf73b...ee9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havregryn (billig og mettende)

Billige/gårsdagens brød (om du har brødrister holder de fint en uke)

Økonomipakning med syltetøy (funker til både grøt og skiver)

Suppe på tilbud (1 pose holder til to middager med brød ved siden av)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kontoen er tom hadde jeg søkt nødhjelp hos Nav. Da får man 60 kroner dagen, og det hadde ganget opp budsjettet ditt til noe det faktisk gikk an å leve av.

Anonymous poster hash: cf73b...ee9

Hvem som helst får ikke hjelp fra Nav. Hvis ts f.eks har levd herrens glade dager på lønnen til det nesten var tomt, er det ikke bare å fly til Nav...

Anonymous poster hash: a6b7a...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk opp alle flaskene du finn og pant de.



Anonymous poster hash: bce28...c4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjekk nærmeste Kiwi for utgåtte varer. Finner du noe, får du enten tilsvarende vare eller varens verdi utbetalt.

Endret av likeasir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst får ikke hjelp fra Nav. Hvis ts f.eks har levd herrens glade dager på lønnen til det nesten var tomt, er det ikke bare å fly til Nav...

Anonymous poster hash: a6b7a...95e

Men siden vi ikke aner hvorfor TS er i denne situasjonen skader det ikke å nevne muligheten. Kravet for å få matpenger er også lavere enn folk flest er klar over.

Anonymous poster hash: cf73b...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med butikksjefen i din lokale butikk. Jeg vet at "min" kiwi samler opp utgåtte varer og de blir gitt til en frivillig organisasjon som lager mat til hjemløse, rusa eller andre trengende.

Kanskje de har en vare eller to du kunne fått om du forklarer situasjonen. Sikkert flaut, men du trenger hjelp nå skal du holde ut to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...