AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg blir så irritert på kroppen min. 1. Menssmerter. Det starter midt i syklusen og kan nok kalles eggløsningssmerter, men det vedvarer frem til mensen kommer. Det er kramper i korsryggen, nederste del av magen og lysken. Det stråler helt ned i knærna og gjør med nesten handicappet. 2. Syklusen min. Den er helt på en snurr. I nesten 3år har jeg hatt regelmessig syklus på 32dager. I det siste har mensen kommet alt for tidlig. Forrige mnd kom den på dag 27 og denne mnd kom den på dag 24. 3. Utflod. Jeg har og har alltid hatt voldsomt mye utflod og det er så ille at jeg blir gjennomvåt uten truseinnlegg. 4. Soppinfeksjon. Er ganske sikker på at jeg får soppinfeksjon så ofte som en gang i mnd. Denne mnd har det vært ille og utfloden har sett ut som vått dopapir. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har kunnet putte en finger inn i skjeden og det har vært fullt av det ekle faenskapet på fingeren etterpå. Begynte derfor på en canestenkur igjen for å få det bort, men så fikk jeg mensen alt for tidlig som ødelegger hele kuren. 5. Hele skjeden min er ødelagt. Det gjør vondt å ha sex og det kjennes ut som jeg får masse rifter med en gang. Står nesten og gråter i dusjen etterpå fordi det svir sånn og jeg hovner opp. Skulle be legen om en soppkur på resept men siden han brukte opp timen min på tekniske problemer kom vi ikke så langt. Tenkte å gå til privat gyn igjen, men forrige gang jeg gjorde det så fikk jeg bare beskjed om at alt var greit. Snart kutter jeg av meg hele underlivet mitt. Etter jeg fikk barn har det ikke vært noe annet enn problemer der nede gjør også vondt å gå i stramme bukser og jeg finner ingen løse bukser som ikke ser slaskete ut noen andre som har opplevd å ha det sånn?Anonymous poster hash: 6f0fb...c8b
Pringle Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Uff, dette hørtes ikke greit ut. Mange kvinner har opplevd lignende ting og fått et bedre liv etter at de har gått over til tøybind/-truseinnlegg/menskopp. Det blir ganske tett med plast og hvem vet hva disse produktene vi ellers bruker, er laget av. Det kunne kanskje være verdt et forsøk? Endret 17. oktober 2013 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Uff, dette hørtes ikke greit ut. Mange kvinner har opplevd lignende ting og fått et bedre liv etter at de har gått over til tøybind/-truseinnlegg/menskopp. Det blir ganske tett med plast og hvem vet hva disse produktene vi ellers bruker, er laget av. Det kunne kanskje være verdt et forsøk? Ja kanskje det, men hvor får man tak i slikt? Menskopp vet jeg ikke om jeg takler ettersom jeg har et inntrykk av at den tar litt plass og pga alle smertene nederst i magen tror jeg ikke det vil føles noe godt Anonymous poster hash: 6f0fb...c8b
WinterDawn Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Slik hadde jeg det også! Er ikke sikkert at dette gjelder for deg, men spiser du mye sukker? Jeg var hos en privat gynekolog, og han satt meg på en streng diett i en prøveperiode. Jeg spiste omtrent ikke sukker (sjekk også sukkerinnholdet på grønnsaker osv.), på seks mnd., og ble helt frisk etterpå. Er selvfølgelig ikke sikkert det fungerer for deg, men kanskje verdt er forsøk?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 For det første, ikke bruk canesten! Det er djevelenfor underlivet. Funker der og da, men hvis soppinfeksjonene dine er hyppige, så funker den ikke bra nok. Få tabletter for soppinfeksjonen. I tillegg, skjekk ut tråden i dette forumet som handler om vestibulitt/vaginisme. Bruk søkefunksjonen. Kan hende det er det som er problemet ditt, og i så fall må du til en gynekolog som har utdannelse/kunnskap innenfor dette. Hvis ikke får du bare beskjed om at alt er greit, og det vil man ikke ha når man vet selv at ingenting er greit. Har ganske like problemer som deg, menssmertene mine er et helvete også. Men jeg skal til gynekolog snart for å skjekke ut forskjellige ting.Anonymous poster hash: 8d2ea...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg også har fått færre soppinfeksjoner etter at jeg kuttet i sukkeret Anonymous poster hash: f795c...7e5 Anonymous poster hash: f795c...7e5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Har du prøvd diflucan? Jeg har slitt veldig med soppinfeksjon, og har gått nå på 1 tablett i uka i 6 uker, og jeg er nå så og si helt fin selv etter å ikke ha tatt diflucan på 2 uker! Og så bruker jeg p-piller, så da slipper jeg noe eggløsningssmerter fordi jeg ikke har eggløsning. Anonymous poster hash: a2272...836
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 For det første, ikke bruk canesten! Det er djevelenfor underlivet. Funker der og da, men hvis soppinfeksjonene dine er hyppige, så funker den ikke bra nok. Få tabletter for soppinfeksjonen. I tillegg, skjekk ut tråden i dette forumet som handler om vestibulitt/vaginisme. Bruk søkefunksjonen. Kan hende det er det som er problemet ditt, og i så fall må du til en gynekolog som har utdannelse/kunnskap innenfor dette. Hvis ikke får du bare beskjed om at alt er greit, og det vil man ikke ha når man vet selv at ingenting er greit. Har ganske like problemer som deg, menssmertene mine er et helvete også. Men jeg skal til gynekolog snart for å skjekke ut forskjellige ting.Anonymous poster hash: 8d2ea...3ef Det kan like godt være endometriose Anonymous poster hash: a2272...836
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 alle plagene dine i syklusen du har kan jeg kjenne meg igjen i. Det blir værre og værre for hvert år helt til jeg "hevet" meg over det, altså ikke lot det styre hverdagen min. De fysiske plagene er heldigvis ukjente. Jeg har også fått beskjed om å kutte sukker pga soppinfeksjon. Anonymous poster hash: 3e160...dbf
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Smertene dine synes jeg du skal utredes for. Det høres nemlig ut som endometriose. Soppinfeksjon er noe dritt. Jeg hadde kronisk soppinfeksjon og prøvde Canesten, Pevaryl og Diflucan. Det hjalp bare akkurat når jeg gikk på det. Så fant jeg kjerringrådet om å skylle skjeden med en blanding av vann, eddik og salt. Og det fungerte! Så nå skyller jeg med det kanskje annenhver måned, for da merker jeg symptomer. Symptomene er over på et par dager! Utfloden din kan være kroppens sin måte å forebygge kommende soppinfeksjoner, altså at du har feil pH i skjeden. Men det kan også være at det er normalt for deg. Både for soppinfeksjonene og utfloden så ikke bruk truseinnlegg, og helst heller ikke engangsbind og tamponger. Det finnes tøybind bla. Har du alltid hatt uregelmessige sykluser? Ved PCOS så er det et symptom, har du andre symptomer? Synes så absolutt du burde få en henvisning til en gynekolog og ta opp problemene dine med gynekologen. Anonymous poster hash: 9cc47...5d4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Sukker: ja jeg spiser nok en del mat med sukker i uten å tenke ekstremt mye på det, men tror ikke jeg har noe overdrevent inntak. Kan prøve å bli mer bevisst, men guuud så vanskelig det blir i travel hverdag Vestibulitt/vaginisme: dette har jeg lest om, men jeg var ikke sånn før så da spør jeg: kan dette komme plutselig? Endometriose: dette har jeg også tenkt på, men om man skal kunne se det på vanlig innvendig ultralyd har jeg ikke det. Syklusen: har brukt babycomp som prevensjon i nesten 3år og syklusen har vært regelmessig den tiden. I et par år før jeg ble gravid var jeg uten prevensjon og tenkte lite på syklus den tiden så da hadde jeg ikke oversikt. Før dette gikk jeg på ppiller og da var syklusen regelmessig, men det er vel vanlig på pilla? Ppiller: jeg tåler virkelig ikke de hormonene og tør ikke begynne på det igjen. Er også redd for å tukle med sånt fordi jeg håper at mannen og jeg kan prøve på å få barn en gang i fremtiden og er redd ppiller skal gjøre så det tar lang tid å få det til. Ppiller hjalp en del mot smertene den gang jeg gikk på de, men fordi jeg ble fullstendig hormonella av å gå på det sluttet jeg. Canesten: har ikke brukt dette veldig mye, iallefall ikke vagitorier. Egentlig mest fordi jeg føler det er bortkasta penger fordi det aldri gir seg. Jeg fikk en slags kur av gyn forrige gang jeg var der og hun mente det ville hjelpe mot både utfloden og soppen, men sånn gele greier oppi skjeden GIR meg soppinfeksjon faktisk. Samme med lactal, den får jeg soppinfeksjon av. Det virker som om jeg ikke tåler at det er så klamt oppi der. Mulig jeg tar feil altså, men føles sånn. Diflucan: er dette en pille man tar gjennom munn? Jeg hater virkelig dette vagitorie styret, syns det er så ekkelt og det virker som om vagitoriene kommer ut igjen med en gang. Skal skaffe meg menskopp, kan nok være greit å kutte ut tamponger. Bind takler jeg ikke, det blir for klamt. Jeg går uten truseinnlegg når jeg er hjemme også bruker jeg alltid bomullstruser. Prøver også å gå uten bukse (altså i lange tskjorter) eller med joggebukser når jeg er hjemme for å få lufta. Burde vel sovet uten undertøy og, men det blir for vått :-/ utfloden er faktisk så ille at jeg kjenner det renner ut. Skal kontakte en annen gynekolog denne gangen for hu jeg var hos sist virket ganske sløv. Skal også forhøre meg om å bli utredet så vi kan få en ordning på dette. Anonymous poster hash: 6f0fb...c8b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Vet ikke om vestibulitt/vaginisme kommer plutselig. Men vil tro at det utvikler seg over tid, og at det er flere faktorer til det. Anonymous poster hash: 8d2ea...3ef
Gjest Nanne70 Skrevet 18. oktober 2013 #13 Skrevet 18. oktober 2013 Bruker du noen form for prevensjon nå? Jeg hadde liknende probemer, bortsett fra smerter under/etter samleie, når jeg brukte spiral. Når jeg fikk fjernet den, forsvant problemene.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #14 Skrevet 18. oktober 2013 Bruker du noen form for prevensjon nå? Jeg hadde liknende probemer, bortsett fra smerter under/etter samleie, når jeg brukte spiral. Når jeg fikk fjernet den, forsvant problemene. Bruker babycomp som prevensjon så det er ikke årsak til plageneAnonymous poster hash: 6f0fb...c8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå