Gå til innhold

AAP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har endelig fått innvilget AAP etter en lang runde i NAV systemet. Utrolig hvor tungvint det systemet er. Håper ny regjerning får ryddet opp i nav kaoset. Er rart hvordan de betviler eksperters uttalelser og overstyrer dette og man havner i et papirkaos uten like. Føler skuldrene kan senkes ett hakk og en kan komme litt videre og ikke minst håpe at man blir frisk snart.



Anonymous poster hash: 8f56d...a8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, deler av den nye regjeringen har vel lyst til å rydde godt opp i stønader fra NAV. Så godt at du mest sannsynlig da ikke hadde fått det i det hele tatt.

Tror faktisk ikke det blir enklere for de som er avhengige av NAV fremover.



Anonymous poster hash: 9bb3d...a0b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Det den nye helseministeren påpekte er at det er så mange ulike stønader som ikke Nav ansatte skjønner engang. Jeg har ringt mang en gang spurt ang brevene jeg fikk, de på kundesenteret skjønte ingenting av de ei veilederen min. Det er for mange ulike stønader og han vil slå sammen noen. Han sa ingenting om at folk ikke skal få hjelp men gjør systemet lettere å forstå for ansatte og brukere av Nav. Det som nok og er problemet er at ansatte tar beslutninger de ikke er kompetente til og svare på spesielt når det gjelder sykdommer. Flere ganger så viser det seg at Nav legen ikke er involvert i avgjørelsen selv om den skulle ha vært det. Selv håper jeg og bli frisk og kan komme meg i jobb etterhvert.



Anonymous poster hash: 8f56d...a8c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lykke til videre :) Jeg har også AAP og har hatt det i et halvt år. Følte ikke ting ble lettere akkurat etter at jeg fikk det innvilget. Det er lite/ingen hjelp å få. Prøver å ha kontakt med saksbehandleren min jevnlig, men det er svært vanskelig:

- sjeldent tilstede - glemmer bort å undersøke det jeg ønsker - glemmer ting fra gang til gang, vet lite om mine muligheter, gjør også svært lite for å prøve å finne ut noe.

Føler iallfall at jeg gjør det jeg kan, men poenget er vel at man også skal få hjelp og veiledning videre..

Som sagt mine erfaringer, håper du er heldigere :)



Anonymous poster hash: e49c6...7ee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...