AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 To venninner fylte 19 år en i begynnelsen av januar, og en i begynnelsen av februar. Hun som hadde i januar feiret ikke i januar, og plutselig bestemte disse to seg for å ha bursdagsselskap i lag i februar. De inviterte hele gjengen fra vgs, dvs. kanskje rundt 20 stykker. Altså 20 stykker måtte ut å kjøpe to bursdagsgaver. Når gjestene kom så stod det litt chips (tenker de kjøpte to poser) og brus på bordet. Og de hadde bakt en pose med Toro brownie. Altså 1 pose brownie til over 20 stykker. De hadde kjøp alt for lite chips. Og alle gjestene var sultne fordi de trodde at de skulle i en normal bursdagsfeiring hvor man vanligvis blir servert mat. De gikk jo tom for snacs ganske fort da. Hva tenker dere om disse jentene? Er de gjerrige? Er det ikke litt kjipt å be over 20 stykker å kjøpe gaver til deg når du har knapt brukt en hundrelapp på snacs? Browinie fra Toro koster 30 kroner. Maarud chips er ikke så veldig dyrt det heller. Er ikke 19 åringer gamle nok til å vite at hvis man inviterer i bursdag så må man servere noe? Det handler ikke om å få 20 gaver ut av å bruke minst mulig penger. Jeg ble rett og slett skuffet over at jeg hadde brukt så mye penger på de to. Anonymous poster hash: a942c...142
drue Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Næsj, høres vel ut som en vanlig fest for min del. Jeg hadde nok kjøpt litt mer chips. Høres i bunn og grunn ut som festene vi hadde på vgs, der det gikk mest ut på å drikke seg dritings enn å spise De bursdagene det ble servert mat i, var som regel for nære venner, og ikke over 20 gjester. 6
globalagogo Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Hva jeg syns? Litt synd på dem, siden du henger dem ut. Men det er jo bursdag, så hadde forventet hvertfall mer snacks enn to poser. Samtidig trenger man heller ikke å komme skrubbsulten på fest... Så stiller meg midt i mellom.
globalagogo Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Hvordan skal man kunne brødfø 20 gjester uten å blakke seg helt som 19åringer? 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 DUMP DEM!!! Anonymous poster hash: ee33e...481 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Ehh, helt vanlig. I min vennekrets var bursdag i den alderen synonymt med å samles til vorspiel og bytur. Anonymous poster hash: 264cf...d61 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Det skjedde i februar, og du tenker på det fortsatt? Anonymous poster hash: cb20a...60a 16
globalagogo Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Det skjedde i februar, og du tenker på det fortsatt? Anonymous poster hash: cb20a...60a 6
drue Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Det skjedde i februar, og du tenker på det fortsatt? Anonymous poster hash: cb20a...60a Haha, du sier noe der! 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 Høres ikke unormalt ut.. Anonymous poster hash: 65a28...d0d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Jo, nå skal du høre....Anonymous poster hash: 3deaf...680
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 Sånne jenter går meg skikkelig på nervene. Da burde de heller kalt det et bursdagsvors, og uttrykt at det ikke behøvdes å ta med gaver... Anonymous poster hash: d49e0...9af
Cuddlegirl Skrevet 16. oktober 2013 #14 Skrevet 16. oktober 2013 Det hørtes jo ganske snålt ut. Hadde det vært vors, så er det normalt med litt chips. Men i en vanlig bursdagsfeiring så hadde jeg forventa mat.
Lady Skrevet 16. oktober 2013 #15 Skrevet 16. oktober 2013 Synes det var veldig lite, ja. Men de inviterte hvertfall til bursdag, bedre enn ingenting. Er jo koslig å være sammen uansett:-)
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #16 Skrevet 16. oktober 2013 Nei, det var ikke koselig, det var dritt kjedelig, og alle gjestene var kjempe sultne. Det var ikke vors. Vi bor utpå bygda, og ingen drakk eller noe. Ja, jeg vet det skjedde i februar, og det er ikke noe jeg tenker på. Jeg ble inspirert av bursdagtråden i "barn og familie" kategorien. Jeg var der med to andre, og ingen av oss hadde det noe kjekt.Vertene viste oss inn døren, ellers pratet vi ikke med dem resten av kvelden, fordi de virket interessert i gjestene sine i det hele tatt. Til slutt så stakk vi og dro og kjøpte kebab! Det var ikke som om vi ville bli savnet, og alle tre var drit sultne. Bare for å forklare... ALLE andre som hadde bursdagfeiring på vidergående lagte mat til gjestene sine, dette var det som var normen. De var to stykker i tillegg. Alle andre måtte ligge ut alene. Anonymous poster hash: a942c...142
Gjest Oblivion Skrevet 16. oktober 2013 #17 Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Jeg tror du møtte noe annet enn det du hadde forestilt deg, men det trenger ikke å bety at det var de du var hos sin feil. Jeg vil tippe at om de hadde planlagt hjemmefest eller mat til 20 stykker, så hadde dere fått høre det på forhånd, det er litt jobb å skulle ordnet et så stort selskap. I tillegg så er det jo ikke sikkert at de har hatt så mange vorspiel/fester hjemme uten foreldre enda, og ikke tenkt over hva som er "vanlig", eller hvor mye snacks tjue personer faktisk spiser når de begynner å drikke. Dette med gavene må jeg spørre deg om. Hadde alle med gaver? I min krets har ikke dette vært vanlig. Vel, vi gir bort en flaske vin her og der, men personlige gaver er det ofte bare de nærmeste vennene som utveksler. Det betyr ikke at vi ikke gode venner/bekjente alle vi andre som blir invitert til fest, men vi bruker heller pengene på å gå ut å lage en opplevelse istedet for å bruke pengene på ting vi alle stort sett liker å kjøpe selv. Kanskje venninnene dine hadde samme tankegang? Edit: brukte så lang tid på å svare at jeg ikke fikk med meg det siste innlegget ditt Ts Men ok, drikker disse to jentene til vanlig da? Hadde noen med seg sin egen alkohol, eller regnet dere med at disse to skulle betale alkohol for 20 stk, en hel kveld?? Jeg skjønner at du ikke er vant til det, men blir du ikke bedt på middag så tipser jeg deg til å ikke være så sulten når du skal på fest. Den smellen har jeg også gått på, ute på landet, og ingen kebabsjapper i nærheten der nei. Endret 16. oktober 2013 av Oblivion
Kamikatze Skrevet 17. oktober 2013 #18 Skrevet 17. oktober 2013 Finn ut hva bursdagsbarnet er verdt for deg i form av gave på selveste dagen, hvis du ble bedt i et ekte fødselsdagskalas. Trekk deretter fra 10 % for hver dag frem til feiringen skjer, etter den ekte fødselsdagen. Etter ei god uke kjøper du ingen presang, men tar med noe spleisete - en vinflaske, potetløv, hjemmelaget butterdeigsnacks... Og for all del, syng: "Hurra for deg som fylte ditt år, for nesten ei uke siden. Ja, deg skulle vi gratuleeeheeert!" 1
Kiarapus Skrevet 17. oktober 2013 #19 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Helt ærlig så reagerer jeg mye mer på oppførselen til dere gjestene en de som hadde selskapet. Det var disse jentene sin bursdag, altså skal fokus være på de og at de skal ha en bra dag. Hvor elendig opplegg dere andre syns det er betyr faktisk ingen ting. Dere får organisere en dag dere selv er fornøyd med på deres egen bursdag. Endret 17. oktober 2013 av Kiarapus
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #20 Skrevet 17. oktober 2013 Helt ærlig så reagerer jeg mye mer på oppførselen til dere gjestene en de som hadde selskapet. Det var disse jentene sin bursdag, altså skal fokus være på de og at de skal ha en bra dag. Hvor elendig opplegg dere andre syns det er betyr faktisk ingen ting. Dere får organisere en dag dere selv er fornøyd med på deres egen bursdag. Det var ikke på bursdagen til noen av dem. Det var en måned etter bursdagen til hun ene. Anonymous poster hash: a942c...142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå