Gå til innhold

Kan man puste inn kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje et litt dumt spørsmål, men kan man puste inn kalorier? Feks matos? Kan kalorier sveve rundt i luften?



Anonymous poster hash: 41bd8...f67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk psykolog for å få hjelp med spiseforstyrrelsen din snarest.

Uff, dette minner meg om de som spør om man får i seg kalorier ved å ta vitamintabletter eller p-piller.

Jeg er ikke spiseforstyrret! Men jeg leser en bok om ei jente med anoreksi akkurat nå, og hun forteller at hun var livredd for å lage mat fordi hun var redd for å få i seg kalorier. De måtte lufte ut kjøkkenet i en halvtime etter at noen hadde lagd mat før hun turde å gå inn der. Da begynte jeg bare å tenke på om dette var en reell frykt? I mitt hode høres det jo helt skrullete ut, men jeg måtte bare spørre for å bli sikker.

Anonymous poster hash: 41bd8...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anorektikere er syke. De skikkelig syke går etterhvert inn i psykose og innbiller seg veldig mye rart.

Jeg har en venninne som jobber med anorektikere, og det er triste historier hun forteller. Bl.a om jenter som ikke tør bruke fuktighetskrem, for de er redde for at fettet i kreme skal gjøre de feite :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Jeg er ikke spiseforstyrret! Men jeg leser en bok om ei jente med anoreksi akkurat nå, og hun forteller at hun var livredd for å lage mat fordi hun var redd for å få i seg kalorier. De måtte lufte ut kjøkkenet i en halvtime etter at noen hadde lagd mat før hun turde å gå inn der. Da begynte jeg bare å tenke på om dette var en reell frykt? I mitt hode høres det jo helt skrullete ut, men jeg måtte bare spørre for å bli sikker.

Anonymous poster hash: 41bd8...f67

I et frisk hodet høres nok det helt skrullete ut,men når man er fanget av en så alvorlig sykdom som en spiseforstyrrelse kan ting som dette bli en reel tanke/overbevisning.Tankegangen vår bli "twista" Jeg husker før min første tvangsinnleggelse var jeg livredd for å pusse tenner i frykt for å få i meg kalorier fra tannkrem.Leppene mine var sprukne og som sandpapir fordi jeg ikke turte å bruke leppomade.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et frisk hodet høres nok det helt skrullete ut,men når man er fanget av en så alvorlig sykdom som en spiseforstyrrelse kan ting som dette bli en reel tanke/overbevisning.

På en måte kan jeg jo forstå det, for det er jo logisk å tenke at når det damper fra maten er det noe næring i det. Jeg kan forstå at hun tenker sånn, jeg ble jo så usikker at jeg måtte spørre her. Selv om jeg egentlig vet at det bare er tull.

Anonymous poster hash: 41bd8...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg er faktisk temmelig sikker på at man kan det, men hvis man er bekymret for det i forbindelse med å legge på seg, DA er man spiseforstyrret da.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så det lønner seg å holde kjeft!

Er jo derfor jeg spør her, da kan jeg holde munnen lukket og samtidig få svar på spørsmålet mitt!

Anonymous poster hash: 41bd8...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo derfor jeg spør her, da kan jeg holde munnen lukket og samtidig få svar på spørsmålet mitt!

Anonymous poster hash: 41bd8...f67

tenk på alle kaloriene du puster inn mens du svarer her da? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spiseforstyrret! Men jeg leser en bok om ei jente med anoreksi akkurat nå, og hun forteller at hun var livredd for å lage mat fordi hun var redd for å få i seg kalorier. De måtte lufte ut kjøkkenet i en halvtime etter at noen hadde lagd mat før hun turde å gå inn der. Da begynte jeg bare å tenke på om dette var en reell frykt? I mitt hode høres det jo helt skrullete ut, men jeg måtte bare spørre for å bli sikker.

Anonymous poster hash: 41bd8...f67

Særlig. Tipper det er du selv som har en spiseforstyrrelse. Hvem lager et innlegg om noe sånt? Hva med å bare google det, eller riste det av seg? Du bør søke hjelp.

Anonymous poster hash: 3c1a6...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig. Tipper det er du selv som har en spiseforstyrrelse. Hvem lager et innlegg om noe sånt? Hva med å bare google det, eller riste det av seg? Du bør søke hjelp.

Anonymous poster hash: 3c1a6...0c8

Det er sant. Det er denne boken: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2936710

Anonymous poster hash: 41bd8...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En går jo faktisk ned i vekt av å puste. Så det er bare å puste og pese i vei.



Anonymous poster hash: 9ce24...5ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 16.10.2013 den 21.39, AnonymBruker skrev:

 

Særlig. Tipper det er du selv som har en spiseforstyrrelse. Hvem lager et innlegg om noe sånt? Hva med å bare google det, eller riste det av seg? Du bør søke hjelp.

 

Anonymous poster hash: 3c1a6...0c8

Uansett om h*n er spiseforstyrret, man har en rett til og spørre. Og hvis h*n har det tror jeg ikke du hjelper så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymbruuker skrev:

Uansett om h*n er spiseforstyrret, man har en rett til og spørre. Og hvis h*n har det tror jeg ikke du hjelper så mye.

Å sitere et innlegg fra 2013 er heller ikke nødvendigvis til hjelp for, TS.  
 

Hvis noen nye leser her: Vi puster fortsatt ikke inn kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om TS har prøvd å leve på kaloriene i luften siden 2013, så er nok ikke vedkommende i live lenger....

Anonymkode: d3122...386

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...