AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har en halvstor(?) føflekk som stikker litt ut, veldig mørk. Har veldig lyst og fjerne den, jeg er under 18 men får lov til dette av foreldrene mine. Er det mulig og gjøre dette i Norge med tillatelse fra foreldre? Anonymous poster hash: b333e...d43
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Du trenger ikke tillatelse fra foreldrene dine, og er du over 16 år trenger de ikke å få vite om det en gang. Gå til fastlegen din og ta opp dette. Anonymous poster hash: 89db7...60a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Du trenger ikke tillatelse fra foreldrene dine, og er du over 16 år trenger de ikke å få vite om det en gang. Gå til fastlegen din og ta opp dette. Anonymous poster hash: 89db7...60a Er under 16, men kan man gjøre dette hos fastlege? Trodde man skulle gå direkte til hudlege og ikke via fastlege? Er det vondt forresten?? Anonymous poster hash: b333e...d43
Suzzi Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Har selv gjort det, og jeg var under 16 da jeg gjorde det. Jeg var og snakket med fastlege sammen med moren min, og legen henviste meg videre til en hudlege. Det var ikke noe vondt, det eneste jeg kjente var et veldig lite stikk da hudlegen satte bedøvelsessprøyten:-)
Gjest Propelly Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har fjernet en føflekk, da var det fastlegen min som gjorde det. Satt en sprøyte (miniminimini sprøytespiss) med bedøvelse som jeg nesten ikke kjente, så kutta hu den bort.
Gjest Blomst83 Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg fjernet nylig en føflekk hos fastlegen min.
challenger Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Du kan gjøre det hos fastlegen ja hvis det er en "enkel"(altså en som ikke er på et vanskelig område, eller sitter dypt i huden) føflekk. Selv ringte jeg bare for å bestille time til fjerning, de må sette av to legetimer, derfor må det bestilles i forkant. Trengte ingen "konsultasjon" først.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg var 15/16 da jeg fjerna mine, gikk til fastlegen og fikk henvisning videre. Egentlig gjør fastlegen det, men den ene jeg hadde var i ansiktet, og da ville de ta det på nærmeste sykehus, siden det er viktigere at det gjøres pent. Fikk bedøvelse, og det var mindre vondt enn et gjennomsnittlig tannlegebesøk. Det er egentlig en fordel å gjerne dem når man er så ung, for da gror arret bedre, nå når jeg er voksen kan du ikke se at jeg har fikset på det i det hele tatt. Anonymous poster hash: b8c9f...d96
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Fastlegen kan gjøre dette på en vanlig time Hvis den sitter på et "vanskelig" sted så kan fastlege henvise videre for å få finest resultat Du får bedøvelse så det gjør ikke vondt og det blir i verste fall et par små sting Anonymous poster hash: 95829...ff0
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Har dere fått synlige arr når dere har gjort det hos fastlege? Har en mellom skulderen og halsen som skulle vært fjernet og en på ryggen.. Anonymous poster hash: b333e...d43
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg fjernet hos fastlege (turnus) for 12 dager siden og tok stingene i dag. Fikk bedøvelse og kjente ingen verdens ting. Gikk veldig bra Kjente ikke engang noe når stingene ble tatt i dag. Ingenting å grue seg for Anonymous poster hash: ab2d2...b5c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Har dere fått synlige arr når dere har gjort det hos fastlege? Har en mellom skulderen og halsen som skulle vært fjernet og en på ryggen.. Anonymous poster hash: b333e...d43 Man vil veldig sikkert få arr uansett om man gjør det hos fastlege eller hudlege, men de vil selvsagt ikke bli store. Anonymous poster hash: ab2d2...b5c
challenger Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 Har dere fått synlige arr når dere har gjort det hos fastlege? Har en mellom skulderen og halsen som skulle vært fjernet og en på ryggen.. Anonymous poster hash: b333e...d43 Jeg har et par arr som vises. Måtte sy flere sting over veldig stram hud, noe som resulterte i synlige "stingarr". Men jeg har også et par som har "visnet" bort og ikke vises den dag i dag. Det var ganske små føflekker og derfor ble det vel bare ett sting tror jeg, og relativt små arr som har falmet i solen og med tiden:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå