Gå til innhold

Jentunge 2 år spyr

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min har ei datter på 2 år. Hun får alltid en flaske melk når hun legger seg om kvelden. De siste to nettene har hun våknet flere ganger og spydd ren melk. Svigermor tenker laktoseintoleranse, men jeg syns det er rart i og med at hun spiser yoghurt, is osv uten noen reaksjon på det. Kan det være fordi hun kanskje drikker melken varm om natten? Har noen noen andre forslag til hvorfor hun kaster opp? Hun er ellers i kjempe form og smiler med engang hun har kaster opp, og sovner igjen etter skift og vask.

Anonymous poster hash: e505c...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke droppe den melkeflaska da? Hun er jo 2 år, og toåringer har ikke behov for ei flaske melk om natta. Erstatt den med vann i en overgang. Melk etter tannpuss er ikke bra for tennene.

Hvorfor hun kaster opp er ikke godt å vite.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har flere ganger foreslått vannflaske eller og gi melkeflasken som kos under kveldsmaten, men ikke jeg som bestemmer der:)

Skrevet

Mulig hun er for mett? Fordøyelsessystemet slakker ned når en sover og om magen er full av mat når dette skjer så kan en lett bli kvalm og spy. Jeg har opplevd det selv og har også opplevd det med mitt eget barn på ca samme alder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde og blitt kvalm om jeg skulle drikke masse melk når jeg skulle sove, Usj

Skrevet

Jeg ville nå først kutta flaska og sett om det gir seg. Og hvis det ikke skjer da, ja så er det ingen grunn til å innføre flaske igjen. Greit nok at det ikke er du som bestemmer, men det må vel gå an å ytre sin mening og prøve å snakke litt fornuft til pappaen. Han vil vel barnets beste han også.

Laktoseintoleranse gir ikke reaksjon bare på natten, så svigermor overdramatiserer nok litt der.

Anonymous poster hash: 29fc3...250
Skrevet

Jeg har sagt min mening altså, bare at han ikke hører på meg.

Skrevet

Mulig hun er for mett? Fordøyelsessystemet slakker ned når en sover og om magen er full av mat når dette skjer så kan en lett bli kvalm og spy. Jeg har opplevd det selv og har også opplevd det med mitt eget barn på ca samme alder.

Det er en absolutt mulighet:) Skal se om jeg kan få han til å prøve og ikke gi flaske i natt.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har aldri høyrt om toåringar som får flaske i senga. Dette er ingen intoleranse, det handlar berre om dårlege vanar. Jenta treng ikkje den flaska, den har berre blitt brukt som kos. Ein kan evnt. trappe ned ved å ha mindre i flaska dei første kveldane.

• Liker 2
Skrevet

Hei ;) jeg gav min gutt men melk slik på flaske. For kosen sin skyld. Han fikk hull i begge framtenner.heldigvis ikke så visende. Kanskje ungen har bare vært dårlig noen dager ? Trenger ikke være noe spesielt. Jeg gikk over til å gi mindre en halv time før pusse tid.sånn at han fikk slappe av å se tv eller noe.å kose seg med flasken.tilslutt kuttet jeg den ut.btw.sluttet helt når jeg så at det var to små hull i fortennene hans.syntes det var grusomt :( men de ble heldigvid aldri noe større så det var egentlig bare jeg som viste om det.

• Liker 2
Skrevet

Hei ;) jeg gav min gutt men melk slik på flaske. For kosen sin skyld. Han fikk hull i begge framtenner.heldigvis ikke så visende. Kanskje ungen har bare vært dårlig noen dager ? Trenger ikke være noe spesielt. Jeg gikk over til å gi mindre en halv time før pusse tid.sånn at han fikk slappe av å se tv eller noe.å kose seg med flasken.tilslutt kuttet jeg den ut.btw.sluttet helt når jeg så at det var to små hull i fortennene hans.syntes det var grusomt :( men de ble heldigvid aldri noe større så det var egentlig bare jeg som viste om det.

Skal nevne det for faren, så kanskje han blir litt mer enig med meg om å slutte med flasken. Jeg skjønner ikke helt hva hun skal med den når hun har smokken. Barnehagen ringte nå, og nå kommer det andre veien så tyder på omgangssyke. Uff, stakkars. Kan ikke være noe godt å ha hull i tennene når man er så liten:(

Skrevet

Eg har aldri høyrt om toåringar som får flaske i senga. Dette er ingen intoleranse, det handlar berre om dårlege vanar. Jenta treng ikkje den flaska, den har berre blitt brukt som kos. Ein kan evnt. trappe ned ved å ha mindre i flaska dei første kveldane.

enig med deg i at det er en dårlig vane. Men jeg føler ikke at jeg som "stemor" kan bestemme at hun ikke skal få ha flasken sin lenger. Vet hun har det hjemme hos moren sin også.

Skrevet

Jeg tror det kan være en årsak ja, TS. Og hvorfor gi melken varm? Det er en dårlig vane å gi barn melk på flaske i store mengder. Det kan faktisk skade tennene, - noe det dessverre ikke er så mange som vet. Min venninnes datter var mye plaga med hull i tennene i barndommen, og forklaringa fra tannlegen var dette med å gi melk på flaske. En toåring er for stor til melk på flaske i senga, og har man pussa tenner så har man pussa tenner. Da skal man ikke spise og drikke rett etterpå. En toåring kan få den rutinen.

Snakk med moren hennes også, og se om dere kan få til en løsning på problemet. Selv om du er stemor har du også lov å komme med klare meninger. Hvis du selv har en forklaring på oppkastet, - altså at hun får den melka, så får du si det til begge. For hun kaster da opp hos moren også? Du kan også argumentere med det at det er usunt for tennene, bare vent til hun blir litt eldre og se om tennene tar skade...

• Liker 1
Skrevet

Skal nevne det for faren, så kanskje han blir litt mer enig med meg om å slutte med flasken. Jeg skjønner ikke helt hva hun skal med den når hun har smokken. Barnehagen ringte nå, og nå kommer det andre veien så tyder på omgangssyke. Uff, stakkars. Kan ikke være noe godt å ha hull i tennene når man er så liten:(

Nei helt sant.jeg syntes det var heelt forferdelig.så for meg brune stubber å hele pakken..men det ble aldri noe større.han mistet tennene ganske sent også.men ingen la merke til det.jeg fikk nesten sjokk når tannlegen fortalte meg at man kan få hull i tennene av melk.men det skal sies atjeg lærte med mine andre barn.ALDRI MELKE FLASKE.

Skrevet

Er det noen grunn til at hun skal ha en flaske melk før hun legger seg? Noe hun liker godt og ber om å få? Hva med en liten kopp og ikke en hel flaske?

Skjønner liksom ikke poenget med en flaske melk før sengetid for et så stort barn

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Om hun skal ha den melken, så bør hun hvertfall få det FØR tannpuss.

Skrevet

Spysjuka? Her går den på rundgang ihvertfall.

Anonymous poster hash: d445b...9dd

Skrevet

Jeg har sagt min mening altså, bare at han ikke hører på meg.

Kjæresten din er en idiot. Vis ham tråden.

Anonymous poster hash: 34249...5b3

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Fortalte han om svarene jeg har fått her, og i natt fikk hun vannflaske:) Det gikk helt fint, så blir vann på hun fremover nå:) Takk for alle svar, og nei kjæresten min er ikke en idiot!;)

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten din er en idiot. Vis ham tråden.

Anonymous poster hash: 34249...5b3

Man er ingen idiot selv om man gjør ukloke valg.

TS, bra det ordnet seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...