AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Hei Jeg hater virkelig edderkopper. Det er ikke så ille at jeg ikke klarer å drepe dem hvis jeg må, men det er virkelig en stor plage. Nå nettopp kom det en edderkopp krypende på dyna, det var mørkt så jeg så den så vidt. Fikk helt anfall og skrek, men klarte å ta den i et papir mens jeg hylte og bar meg. Nå er jeg enda redd, ligger med lyset på fullt og vet ikke om jeg får til å sove. Kjenner edderkopper over hele kroppen min nå. Så, jeg gidder klarer ikke det her med å være redd edderkopper hele tiden. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå å få helt panikk? Noen som har hatt araknofobi, og blitt bedre? Man kan jo ikke kontrollere hvor alle edderkoppene er hele tiden, plutselig er de bare der. Det irriterer meg voldsomt. Jeg bryr meg ikke om hvor nyttige de er. De får vær så god være ute å fange fluer hvis de vil være nyttige, men ikke kom opp i sengen min! Er det noe annet man kan gjøre for å holde de unna rommet mitt? Spray, midler, kjerringråd osv? Anonymous poster hash: e7bee...96b 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har ekstrem angst for et annet dyr, klarer ikke engang se bilder av dyret. Psykologer jeg har snakket med mener at den eneste måten jeg kan dempe angsten er ved å holde et slikt dyr. Ettersom dyret er meget giftig og med stor sansynlighet vil ta livet av et menneske om det får sjansen, synes jeg det virker helt kokko. Anonymous poster hash: a5e53...280
Barcelone Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har også araknafobi. Jeg har funnet en spray som heter Mastakill. Den er helt genial! For noen år siden leide jeg en sokkellelighet som krydde av edderkopper, men da jeg fikk tak i den sprayen ble det MYE bedre. Jeg orker ikke drepe edderkopper, men om det skulle komme en inn i huset så sprayer jeg den med Mastakill og så støvsuger jeg dem. Har også to katter som er skikkelig effektivt mot edderkopper. Har hendt at jeg har hentet en av kattene hvis det har kommet en edderkopp inn i leiligheten, så har de fikset biffen.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Takk for tips, har også brukt katten til å ta edderkopper. Hvor fikk du kjøpt denne sprayen? Og hvor sprayer du den i rommet? Jeg har også araknafobi. Jeg har funnet en spray som heter Mastakill. Den er helt genial! For noen år siden leide jeg en sokkellelighet som krydde av edderkopper, men da jeg fikk tak i den sprayen ble det MYE bedre. Jeg orker ikke drepe edderkopper, men om det skulle komme en inn i huset så sprayer jeg den med Mastakill og så støvsuger jeg dem. Har også to katter som er skikkelig effektivt mot edderkopper. Har hendt at jeg har hentet en av kattene hvis det har kommet en edderkopp inn i leiligheten, så har de fikset biffen. Anonymous poster hash: e7bee...96b
Gjest Awzm me Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Ååå gud som jeg hater edderkopper selv! Aldri i mitt liv klart å drepe en, takler ikke å gå i nærheten av de i det hele tatt. I natt så drømte jeg at en edderkopp som var ekstremt stor hoppet mot meg, og som jeg våknet av at jeg skvatt Må også finne tips for å bli kvitt edderkopper selv om det heldigvis er en stund siden jeg så en. Endelig høst og snart vinter, sier jeg bare.
pantora Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Ugh, jeg har tilbakevennende mareritt om edderkoppene fra Harry Potter... Og jeg pleier fange edderkoppene og slippe de ut.. I tilfelle insektene en dag tar over verden og vil hevnes sine døde kusiner og fettere
Barcelone Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Takk for tips, har også brukt katten til å ta edderkopper. Hvor fikk du kjøpt denne sprayen? Og hvor sprayer du den i rommet?Anonymous poster hash: e7bee...96b Har kjøpt den hos Jernia på Ullevål Stadion. Sprayer den rundt vinduene og langs lister og i alle hjørner, og så har jeg den lett tilgjengelig i tilfelle det skulle komme en edderkopp. Den lukter litt sitronakttig så den har en behaglig lukt også.
Lila Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Er også liiiivredd for edderkopper. Klarer ikke å drepe de, så jeg må ut av rommet til jeg får noen andre til å ta beistet. Noen ganger våkner jeg på natten og er overbevist om at det er masse edderkopper i rommet, så jeg må skru på lyset og sjekke alle overflater. Utrolig slitsomt. Følger med her tilfelle noen har gode tips for å bli kvitt angsten!
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 Ååå gud som jeg hater edderkopper selv! Aldri i mitt liv klart å drepe en, takler ikke å gå i nærheten av de i det hele tatt. I natt så drømte jeg at en edderkopp som var ekstremt stor hoppet mot meg, og som jeg våknet av at jeg skvatt Må også finne tips for å bli kvitt edderkopper selv om det heldigvis er en stund siden jeg så en. Endelig høst og snart vinter, sier jeg bare. Ts her. Jeg drømmer også om edderkopper, men vil ikke kalle det drømmer da. De fleste marerittene eller vonde drømmene jeg våkner fra handler om edderkopper. Det er lenge siden jeg fikk en edderkopp så nærme uten å legge merke til den. Derfor skvatt jeg ekstra igår. Hadde liksom roet meg ned med at nå var det ikke så mange edderkopper her, hadde nettopp vasket og ryddet rommet. Men den gang ei, og jeg syns ikke det er noe gøy å bli overrasket sånn. Skulle virkelig ønske jeg ikke var redd dem. Hver gang jeg ser mørke avmerkninger et sted, skvetter jeg og tror det er en edderkopp. Og er lei av å gå rundt å være forberedt hele tiden. I går var jeg ikke forberedt og det var det verste. Anonymous poster hash: e7bee...96b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Har kjøpt den hos Jernia på Ullevål Stadion. Sprayer den rundt vinduene og langs lister og i alle hjørner, og så har jeg den lett tilgjengelig i tilfelle det skulle komme en edderkopp. Den lukter litt sitronakttig så den har en behaglig lukt også. Vi bor nok ikke på samme sted, men skal i hvert fall undersøke hvor den kan finnes her i området. Hvor ofte sprayer du? Varer lukten lenge etter at du sprayer? Har ikke noe imot sitronduft, men liker å variere med dufter med duftlys osv. Takk for svar igjen, og sorry for maset. Anonymous poster hash: e7bee...96b
Ghost Hunter Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 Kjenner følelsen ts. Det er virkelig vondt. Rart at de små krypene får så mye "makt" i fra oss. Tenk på den selvtillitboosten den fikk når han så hvor redd du ble. Dagens gode gjerning ts
Barcelone Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Vi bor nok ikke på samme sted, men skal i hvert fall undersøke hvor den kan finnes her i området. Hvor ofte sprayer du? Varer lukten lenge etter at du sprayer? Har ikke noe imot sitronduft, men liker å variere med dufter med duftlys osv. Takk for svar igjen, og sorry for maset.Anonymous poster hash: e7bee...96b Tror det står på flasken at den skal vare 3 mnd. Lukten forsvinner ganske fort. Kjenner det mest når det sprayes. Hvis du ikke finner så kan du jo eventuelt prøve å høre med dem om de kan sende til deg? Jeg synes den er gull verdt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå