Gå til innhold

Esta-søknad

Fremhevede innlegg

Gjest ninanina
Skrevet

Jeg skal til USA. Skal ha en overnatting i New York før jeg reiser videre og bor hos venner resten av oppholdet (2 uker). Noen som vet hvordan jeg fyller ut søknaden? Er det der hvor jeg skal bo første natten som jeg skal sette som adresse? Eller der jeg skal bo mesteparten av oppholdet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første natten såvidt jeg har skjønt.

Skrevet

Men man må ikke fylle inn adresse? Er ikke det valgfritt?

Skrevet

Men man må ikke fylle inn adresse? Er ikke det valgfritt?

Tror man må. Venninnen min fikk hvertfall litt problemer når hun ikke hadde fylt inn adresse, hun skulle bo hos noen andre og viste ikke helt hva adressen var, så de på flyplassen slapp henne ikke inn før de hadde snakket med de hun skulle bo.

Skrevet

Tror man må. Venninnen min fikk hvertfall litt problemer når hun ikke hadde fylt inn adresse, hun skulle bo hos noen andre og viste ikke helt hva adressen var, så de på flyplassen slapp henne ikke inn før de hadde snakket med de hun skulle bo.

Ok, for det var ikke sånne kryss for at man må fylle inn. Jeg skal bare mellomlande da, så har jo ingen adresse der.

Men jeg forstod det sånn at man ikke trenger å ha med no utskrift? Man blir bare registrert? (Har ikke vært i usa før).

Skrevet (endret)

Ok, for det var ikke sånne kryss for at man må fylle inn. Jeg skal bare mellomlande da, så har jo ingen adresse der.

Men jeg forstod det sånn at man ikke trenger å ha med no utskrift? Man blir bare registrert? (Har ikke vært i usa før).

Trenger ingen utskrift nei. Men jeg er såpass kontrollfreak at jeg alltid har det med likevel, just in case det skulle være noe tull i systemet. Endret av Glitnir
Skrevet

Trenger ingen utskrift nei. Men jeg er såpass kontrollfreak at jeg alltid har det med likevel, just in case det skulle være noe tull i systemet.

Ok, jeg tok bilde av skjermen, men vet ikke om det er bra nok. Men da håper jeg på at det er i orden i systemet :)

Skrevet

Ok, jeg tok bilde av skjermen, men vet ikke om det er bra nok. Men da håper jeg på at det er i orden i systemet :)

Printet også ut når jeg var i USA, hadde også med hotellbookingen og returbiletten, bare sånn for å være helt sikker. Jeg har hørt så mange historier om sikkerhetskontrollen i USA, så jeg var igrun ganske nervøs, men det var ikke noe problem i det hele tatt, så det var igrun ganske unødvendig.
Skrevet

Printet også ut når jeg var i USA, hadde også med hotellbookingen og returbiletten, bare sånn for å være helt sikker. Jeg har hørt så mange historier om sikkerhetskontrollen i USA, så jeg var igrun ganske nervøs, men det var ikke noe problem i det hele tatt, så det var igrun ganske unødvendig.

Ok takk :) Tenker at det ikke står navnet mitt på det fra esta.. men jeg har jo med meg flybillet, som viser at jeg bare skal mellomlande, hvor jeg reiser fra og til. (Jeg er ikke så glad i mellomlandinger og styr, så er litt stressa for dette).

Men adressefeltet regner jeg med at er greit står tomt. Skal jo kun være på flyplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...