Gå til innhold

Tisser hannhunder inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren min synes ikke det er noen god idé at jeg skaffer meg en hannhund fordi hun mener de tisser inne? Noen som har hannhunder som kan bekrefte eller avkrefte det?

Anonymous poster hash: 34fb1...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 2 hannhunder og de har aldri tisset inne, bortsett fra uhell da de var valper, men det må man regne med uansett kjønn.



Anonymous poster hash: bb7b7...72e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? For noe tøys, rett og slett! Jeg har vokset opp i en hundefamilie, og har hatt 3 hannhunder selv gjennom årene. Aldri hatt hund som har tisset inne.

Tissetrening de første ukene/månedene er viktig uansett kjønn på valpen.



Anonymous poster hash: b9aae...4f8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Skal lese dette for henne nå ;) hilsen TS

Anonymous poster hash: 34fb1...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hund?

Hannhunder markerer oftere inne enn tisper gjør, men det er stort sett bare små raser som kan ha tendens til å markere inne hos seg selv. Hannhunder av store raser gjør det mye sjeldnere, men det kan skje på besøk hos andre. Og stort sett alle hunder tisser inne når de er valper - om det blir få eller mange ganger kommer helt an på hvor flink eieren er til å gå ut med valpen ofte og lære seg å lese når den må på do. Er man hysterisk for tissing er det like greit å droppe å ha hund.



Anonymous poster hash: 73630...035
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din tenker sikkert på markering. Ikke alle hunder gjør det inne, jeg har aldri opplever opplevd det selv eller med noen av de hundene venner/familie har. Finnes også egne 'magebånd' for hannhunder som markerer/tisser inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren din tenker sikkert på markering. Ikke alle hunder gjør det inne, jeg har aldri opplever opplevd det selv eller med noen av de hundene venner/familie har. Finnes også egne 'magebånd' for hannhunder som markerer/tisser inne

Gjør det? Hvordan fungerer det, og hvor kjøpes det? Den ene hanhunden min markerer inne. Utrolig plagsomt. Nesten så jeg har vurdert omplassering da han bare markerer hjemme, men aldri på besøk hos andre. Så jeg vet at han garantert markerer pga av den eldre hanhunden vår. Kastrering kan mulig hjelpe, men det kan også være en tilært adferd jeg ikke får bukt på...Jeg gir snart opp!

Anonymous poster hash: 61b74...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan avkrefte at hannhunder generelt tisser inne. Jeg vil også absolutt råde deg til å lese litt mer om hunder, lære litt om hvordan de fungerer osv før du skaffer deg hund. Noen hundeskoler har også gratis kurs for de som ønsker å skaffe seg hund. Det finnes også mye nyttig info på nett. Canis.no er en god side.



Anonymous poster hash: b4abd...b91
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke lage link. Men petshopgirls har det. Gå inn på 'litt av hvert' og så boyband :-) finnes sikkert andre varianter om du Google litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det? Hvordan fungerer det, og hvor kjøpes det? Den ene hanhunden min markerer inne. Utrolig plagsomt.

Det heter bellyband. Bare å google, så finner du potensielle steder å kjøpe.

Anonymous poster hash: 73630...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt begge deler. Hannhunden tissa aldri inne, men etter tispa ble det litt blod innimellom naturlig nok.



Anonymous poster hash: e053f...d59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hund?Hannhunder markerer oftere inne enn tisper gjør, men det er stort sett bare små raser som kan ha tendens til å markere inne hos seg selv. Hannhunder av store raser gjør det mye sjeldnere, men det kan skje på besøk hos andre. Og stort sett alle hunder tisser inne når de er valper - om det blir få eller mange ganger kommer helt an på hvor flink eieren er til å gå ut med valpen ofte og lære seg å lese når den må på do. Er man hysterisk for tissing er det like greit å droppe å ha hund. Anonymous poster hash: 73630...035

tull.

Tiper markerer oftere inne enn hannhunder fordi tisper har løpetid,,

Anonymous poster hash: 1f0a5...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull.

Tiper markerer oftere inne enn hannhunder fordi tisper har løpetid,,

Hva i all verden slags hunder har du vært borti? Vi har vell hatt rundt 20 tisper oppigjennom årene, og de tisser da ikke INNE når de har løpetid... De markerer riktignok mye oftere ute, men det har da ingen verdens ting med saken å gjøre.

Tisper tisser inne når de har UVI, stort sett.

Anonymous poster hash: 73630...035

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en tispe, og har opplevd et par ganger at når vi kommer på besøk til et vennepar som har en hannhund (2 år gammel) at den markerer inne. Ikke et problem til vanlig. Skjer kun av og til når det kommer tisper i nærheten.



Anonymous poster hash: afa72...dba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Har hannhund, og han har aldri tissen inne, bortsett fra da han var valp.

Anonymous poster hash: 4c66b...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det med dere som bastant avviser at hunder kan tisse inne? Naturligvis tisser ikke de fleste hannhunder inne, ut over valpealder, men faktum er at hannhunder av små raser er kjent for å ha større problemer med markering innendørs enn de fleste andre hunder.

Anekdoter er ikke svar. "Min hund har aldri tisset inne" betyr ikke at ikke andre hannhunder kan finne på å markere på sofahjørnet...



Anonymous poster hash: 73630...035
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere som bastant avviser at hunder kan tisse inne? Naturligvis tisser ikke de fleste hannhunder inne, ut over valpealder, men faktum er at hannhunder av små raser er kjent for å ha større problemer med markering innendørs enn de fleste andre hunder.Anekdoter er ikke svar. "Min hund har aldri tisset inne" betyr ikke at ikke andre hannhunder kan finne på å markere på sofahjørnet... Anonymous poster hash: 73630...035

Jeg har en pomeranian, og den har aldri tisset inne. Verken markering innendørs.

Anonymous poster hash: 4c66b...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pomeranian, og den har aldri tisset inne. Verken markering innendørs.

Anonymous poster hash: 4c66b...49a

Sukk. Du skjønte fortsatt ikke det med anekdoter.

Vi gjentar: Det er VANLIGERE at små hannhunder markerer innendørs, enn andre hunder. Det betyr ikke at de fleste hannhunder markerer innendørs, bare at sannsynligheten er noe større med en liten hannhund enn med andre hunder.

Anonymous poster hash: 73630...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm om du trener den opp,så tisser hunder normalt ikke inne. Ingen hund er født med gener som gjør at de vet de ikke skal tisse/skite inne :P

Uhell kan skje,selv en god erfaren hund kan ha uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...