Gå til innhold

Søvnproblemer og dårlig.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg driver å drar fram og tilbake til legen, ekg, osv... Hadde akkurat en ekg i helgen som varte 48 timer, jeg venter bare på svar. Men i det siste så har jeg hatt en del innsovnings problemer. Jeg kan bruke 1-4 timer på å sovne. Når jeg først sovner, så våkner jeg hele tiden. Jeg gikk nesten 3 timers tur på kvelden for å få meg til å bli sliten, men fortsatt så får jeg ikke sove. Jeg kan ligge stuptrøtt i senga og ikke få sove. Det er så utrolig irriterende!

Sliter en del av utmattelse, sliten hele tiden og har vondt i kroppen. Kvalm, svimmel osv. Kan få sånne "anfall" der jeg kan være syk i flere uker i strekk. Også er jeg frisk, bare utmattelsen som sitter igjen. Også kan jeg gå "frisk" i en mnd, så begynner det igjen.. Jeg er så sliten at jeg nesten ikke orker noe som helst. Går utover jobben og husarbeid. Man må jo få gjort noe hjemme også...

Vet ikke om jeg skal kontakte legen å få time til å snakke om det nye som har kommet frem. Men siden jeg skal ringe inn til slutten av uka og få får på ekg'n, så ser jeg ikke noe poeng..

Noen som vet hva det kan være? Legene mener det kan være forkammerflimmer, ME, osv... Men de finner liksom ikke en sånn konkret svar på hvorfor jeg er så syk og sliten!

Anonymous poster hash: f4194...d3e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å vite. Rekner med du har sjekka alt som gjelder stoffskifte, mangelsjukdommer, kosthold etc? Mangel på enkelte stoff og feil kosthold kan føre til slike symptomer du har, men dette veit du nok.

Men eg ville venta og fått svar på EKGen først. Kjenner litt igjen korleis du har det, og det er heilt fortvilande å ikkje få svar. Håper du har ein lege som tar deg alvorlig og ikkje gjer opp. Med slike bekymringer som du har så er det ikkje rart du sliter med å sovne.

Skulle gjerne hatt eit bedre svar til deg :hug:

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å få en henvisning til nevrolog, og en til Bergen søvnsenter. Du bør finne ut hva som er i veien. Dersom dette går ut over jobben din, bør du også vurdere å snakke med legen om en sykemelding.

Anonymous poster hash: 98185...eaf
Skrevet

Siden prøvene så fine ut (før du vet noe om ekg'en), så høres det kanskje ut som en form for angst?

Kanskje du burde snakke med en psykolog.?

Det er viktig å få en god natts søvn isåfall, skjønner det ikke er så lett for deg siden du ikke får til det :/

Lykke til isåfall.

Anonymous poster hash: b67be...3f4

Skrevet

Umulig å vite. Rekner med du har sjekka alt som gjelder stoffskifte, mangelsjukdommer, kosthold etc? Mangel på enkelte stoff og feil kosthold kan føre til slike symptomer du har, men dette veit du nok.

Men eg ville venta og fått svar på EKGen først. Kjenner litt igjen korleis du har det, og det er heilt fortvilande å ikkje få svar. Håper du har ein lege som tar deg alvorlig og ikkje gjer opp. Med slike bekymringer som du har så er det ikkje rart du sliter med å sovne.

Skulle gjerne hatt eit bedre svar til deg :hug:

Før dette kom, så hadde jeg kyssesyken, jeg har hørt at man kan bli syk etter kyssesyken?! Jeg aner ikke. Men jeg har sjekket dette mange ganger, men alt er normalt. Jeg har struma, så jeg sjekker ofte.. Det kan også være årsaken, men legene sier at det skal ikke ha så mye å si. For struma har jeg hatt hele livet, dette startet i april i år.

Skrevet

Før dette kom, så hadde jeg kyssesyken, jeg har hørt at man kan bli syk etter kyssesyken?! Jeg aner ikke. Men jeg har sjekket dette mange ganger, men alt er normalt. Jeg har struma, så jeg sjekker ofte.. Det kan også være årsaken, men legene sier at det skal ikke ha så mye å si. For struma har jeg hatt hele livet, dette startet i april i år.

Det kan dreie seg om postviralt utmattelsessyndrom. Som sagt, be om henvisning til nevrolog.

Anonymous poster hash: 98185...eaf

Skrevet

Kyssesjuka kan utløyse andre sjukdommar, som kronisk utmattelsessyndrom (ME). Men husk at det kan vere veldig mykje anna og! Har sjølv vore opp og ned i form i fleire år, muligens etter kyssesjuka (veit ikkje når eg egentlig hadde den). Fekk påvist d-vitaminmangel i vinter, og blei vanvitti mykje bedre etter eg fekk opp nivået. Føler meg likevell ikkje sikker på at alt eg bra enno, dessverre. Men ingenting påvist på prøver, heller ikkje på ekg. Må sei at eg aldri har vore så dårlig at eg ikkje kunne gå på jobb, men kjenner til at husarbeid og liknande lider. Mitt prosjekt er å teste kostholdet, finne ut om det er noko eg reagerer på sjølv om det ikkje slår ut på alergiprøver. Men ingen er like, ikkje sikkert mine utfordringar har samme årsak som dine.

Skrevet

Kyssesjuka kan utløyse andre sjukdommar, som kronisk utmattelsessyndrom (ME). Men husk at det kan vere veldig mykje anna og! Har sjølv vore opp og ned i form i fleire år, muligens etter kyssesjuka (veit ikkje når eg egentlig hadde den). Fekk påvist d-vitaminmangel i vinter, og blei vanvitti mykje bedre etter eg fekk opp nivået. Føler meg likevell ikkje sikker på at alt eg bra enno, dessverre. Men ingenting påvist på prøver, heller ikkje på ekg. Må sei at eg aldri har vore så dårlig at eg ikkje kunne gå på jobb, men kjenner til at husarbeid og liknande lider. Mitt prosjekt er å teste kostholdet, finne ut om det er noko eg reagerer på sjølv om det ikkje slår ut på alergiprøver. Men ingen er like, ikkje sikkert mine utfordringar har samme årsak som dine.

Ja, det kan jo være en masse som kan feile meg. Men syns det bare er rart.. Jeg har hatt unormal ekg, så derfor var jeg på undersøkelse for å finne ut mer om det. Det kan være noe med forkammerflimmer. Men det får jeg sikkert svar på snart. I natt brukte jeg bare en time, så det var ikke så ille. Høres ikke godt ut det du har heller. Men som formen er nå, kan jeg ligge dagen lang og være kjempetrøtt. Er aktiv med hunden min, så går flere turer daglig.

Skrevet

Siden prøvene så fine ut (før du vet noe om ekg'en), så høres det kanskje ut som en form for angst?

Kanskje du burde snakke med en psykolog.?

Det er viktig å få en god natts søvn isåfall, skjønner det ikke er så lett for deg siden du ikke får til det :/

Lykke til isåfall.

Anonymous poster hash: b67be...3f4

Jeg har hatt depresjoner og angst før, så jeg vet godt hva det er. Og dette er ikke angst.. Dette har noe md kroppen å gjøre. Siden jeg fikk unormal ekg en gang, så sa legen det at hvis det er forkammerflimmer, så har det ikke noe som hvordan kostholdet mitt er. Det kan også være derfor jeg er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...