Salmonella Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Noen her som har vært på vingårdsweekend/ferie? Har drevet å googlet litt men synes det er så vanskelig å finne trygge og gode anbefalinger og tips så hadde vært fint om noen her kan fortelle litt Og dere som har erfaring; Italia eller Frankrike?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Når du sier vingårdsferie, tenker du da å bo på selve vingården? Eller kan det være aktuelt å bo på hotell og reise rundt å besøke vingårder? Jeg har aldri bodd på noen vingård, men jeg har besøkt ganske mange spesielt i Provence. Min erfaring herfra er at det er ganske få som tilbyr overnatting. Vi har hatt bil og reist rundt og besøkt gårdene. Det er vanskeligere uten bil, da gårder generelt sjelden er i byene. Vinsmaking får man nesten overalt, man betaler for seg ved å kjøpe et par flasker. Noen steder kan man få en omvisning, men da må man booke på forhånd. Jeg tenkte jeg skulle prøve et av disse hotellene neste gang jeg reiser nedover: http://www.ferieiprovence.no/hotellerprovence Ser ut som minst et par av dem faktisk også har vinproduksjon. Jeg har mest erfaring med vingårder i Frankrike og vil derfor anbefale det, men Italia er sikkert også bra (sikkert Spania også for den saks skyld). Nå er det vel kanskje høstingsesong, og en del vinfestivaler rundt om i småbyer. Det er veldig artig - alle produsentene samles og man kan smake forskjellige viner. Etterhvert som folk har smakt ganske mye så blir det også veldig god stemning. Eller er det kanskje litt sent for det? God tur! Anonymous poster hash: 65b94...0f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå