-Jiinxs- Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Litt teit overskrift. Men jeg leier ut en leilighet, og har tenkt å si opp den avtalen. Det er 1-2 mnd oppsigelsestid men for meg så kan h*n dra med en gang h*n vil. Men så var det tidspunkt. Spiller det noe rolle mtp sjansen for å finne seg et nytt sted?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Litt teit overskrift. Men jeg leier ut en leilighet, og har tenkt å si opp den avtalen. Det er 1-2 mnd oppsigelsestid men for meg så kan h*n dra med en gang h*n vil. Men så var det tidspunkt. Spiller det noe rolle mtp sjansen for å finne seg et nytt sted? Er det 1 mnd eller 2 mnd oppsigelsestid? Og hvis det er samme for deg når han/hun drar spiller det vel ingen rolle om hvordan han/hun får det med å finne ny bolig? Mtp hvor fort du får leid ut igjen kommer helt an på pris, beliggenhet og etterspørsel. Det kan jeg ikke si noe om uten å vite det. Selvfølgelig jo lenger du venter med å si opp jo lenger periode har du sikker inntekt.Anonymous poster hash: b2496...15b
-Jiinxs- Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Har ikke tenkt å forsette med å leie ut. En annen ting, hvordan fungerer det med husleien i oppsigelsetiden? Tenkte bare at jeg ikke ville framstå som en jævel med å kaste h*n ut i en tid det Jan være vanskelig å finne seg en ny leilighet. Jeg bor i Bergen. Endret 15. oktober 2013 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Hva slags type kontrakt og hva slags type leilighet er dette? Er det i samme hus som du bor? Anonymous poster hash: 67a59...854
-Jiinxs- Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2013 Det er vel en standard husleieregulering kontrakt, fant den på nette. Loftsleilighet, samme hus.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Har ikke tenkt å forsette med å leie ut. En annen ting, hvordan fungerer det med husleien i oppsigelsetiden? Tenkte bare at jeg ikke ville framstå som en jævel med å kaste h*n ut i en tid det Jan være vanskelig å finne seg en ny leilighet. Jeg bor i Bergen. Leier skal betale ut oppsigelsestiden. Gir du beskjed i dag og har 2 mnd oppsigelse så skal utleier betale ut desember hvis dere har kontrakt om fra 1. til 1. Hvis det ikke haster med å få han/hun ut så kan du jo høre med leietaker om hva han/hun syns om dato osv og sette en dato utifra det. Det gir jo også leietaker litt bedre tid da det er litt vanskeligere å finne bolig på denne tiden en ellers på året.Anonymous poster hash: b2496...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå