Gå til innhold

Hva har skjedd med arret mitt? (Bilde)


Fremhevede innlegg

Skrevet

For nøyaktig 1 år siden tok jeg bort en føflekk på ryggen, dette arret har vært helt fint siden. Men i går så oppdaget jeg at det klødde litt der, og da jeg så i speilet er halve arret "svulmet" opp.

Det er en ganske myk klump, kjennes litt ut som det kan være noe væske inni da jeg klemmer hardt på den, men kjennes ut som en kvise. Den gjør ikke vondt.

Eneste er at den er veldig stor, halve arret er blitt stort og rødt. Har ingen kvise form vil jeg si, hva kan dette være? Noen som har opplevd lignende?

På søndag var det ikke noe der.

Her er bilde:

ZjFueXM3.jpeg



Anonymous poster hash: 1784b...23e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er tykt og stivt! kan det se ut som det er blitt et keloid arr, dvs et fortykket arr, et arr som vokser. Det bør du gjøre legen oppmerksom på. Om du skla ha inngrep (og øyeoperasjoner) i fremtiden, er det viktig å opplyse om dette.

Alternativt er det bare at huden strakk seg litt etter atdu tok stingene (om man bruker tape/plaster rett etter a stingene er tatt, kan man forhindre dette). Da er det tynn hud i mellom, i arret. Det eneste man kan gjøre med dette, er å opere vekk arret, og lage et oenere arr. Det kan en plastikkkirurg gjøre best :)

Hilsen en med liknende arr, som ikke er keloide.

Anonymous poster hash: 415fd...aeb

  • Liker 1
Skrevet

Og om det begynner å vokse nå, ta kontakt med lege raskt, så kan du hindre at det blir større. De kan sprøyte inn steroider lokalt for å hindre hevelsen.

Anonymous poster hash: 415fd...aeb

  • Liker 1
Skrevet

Om det er tykt og stivt! kan det se ut som det er blitt et keloid arr, dvs et fortykket arr, et arr som vokser. Det bør du gjøre legen oppmerksom på. Om du skla ha inngrep (og øyeoperasjoner) i fremtiden, er det viktig å opplyse om dette.

Alternativt er det bare at huden strakk seg litt etter atdu tok stingene (om man bruker tape/plaster rett etter a stingene er tatt, kan man forhindre dette). Da er det tynn hud i mellom, i arret. Det eneste man kan gjøre med dette, er å opere vekk arret, og lage et oenere arr. Det kan en plastikkkirurg gjøre best :)

Hilsen en med liknende arr, som ikke er keloide.

Anonymous poster hash: 415fd...aeb

Det er ikke tykt og stivt, er en myk klump.

Det er over 1 år siden, så skjedde i går.

Anonymous poster hash: 1784b...23e

Skrevet

Og om det begynner å vokse nå, ta kontakt med lege raskt, så kan du hindre at det blir større. De kan sprøyte inn steroider lokalt for å hindre hevelsen.

Anonymous poster hash: 415fd...aeb

Huffda, jeg tror jeg venter 2-3 dager før jeg gjør dette. For å se om det blir bedre, siden det kom i går.

Anonymous poster hash: 1784b...23e

Skrevet

Ser ut som slik jeg hadde på arret mitt for en stund siden. Det var også slik mykt, som en vannblemme eller ett insektstikk eller noe slik. Jeg trodde det var en irritasjon av at noen av skruene bak arret hadde flyttet på seg, men så gikk det over igjen og arret har vært normalt igjen etter det. :vetikke:

Skrevet

Oida, ligner litt på mitt. Hvor stort er det?

Skrevet

Jeg har også et arr etter fjerning av føflekk som hovner opp innimellom og klør. Men hos meg går det som regel fort over igjen.

Anonymous poster hash: b5220...de8

Skrevet

Ser ut som slik jeg hadde på arret mitt for en stund siden. Det var også slik mykt, som en vannblemme eller ett insektstikk eller noe slik. Jeg trodde det var en irritasjon av at noen av skruene bak arret hadde flyttet på seg, men så gikk det over igjen og arret har vært normalt igjen etter det. :vetikke:

TS her: Ja, forklaringen din virker akkurat som slik arret er. Merkelig.

Oida, ligner litt på mitt. Hvor stort er det?

TS: Det er ca 7 cm stort.

Jeg har også et arr etter fjerning av føflekk som hovner opp innimellom og klør. Men hos meg går det som regel fort over igjen.

Anonymous poster hash: b5220...de8

TS: Ja, dette klør litt av og til. Virker som vi har det samme. Godt å høre.

Anonymous poster hash: 1784b...23e

Skrevet

Får en sånn reaksjon i BCG-arret mitt en og annen gang, og den sprøyta fikk jeg i forrige årtusen. =P

Skrevet

7 cm? Det var en bra str. Var det en stor føflekk eller?

Anonymous poster hash: fa45e...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...