Gå til innhold

Svetting pga ritalin


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker ritalin daglig og sliter med svetting, spesielt de første timene etter medisinen er tatt. Er da under armene, og fra jeg tar pillen tar det ca 30 minutter så har jeg svettering under armene, selv om jeg ikke er varm.

Noen som har slitt med det samme som har funnet en løsning? Kjøpt stop 24, men husker ikke å bruke det hver kveld og da får jeg kanskje ikke god nok effekt? For syntes ikke det hjelper..



Anonymous poster hash: a8bbc...b28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ta medisinen på kvelden i stedet? Om du svetter på natta kan du vel bare dusje når du står opp, så blir ikke problemet så stort?



Anonymous poster hash: 42c32...d37
Gjest Blomst83
Skrevet

Kan du ta medisinen på kvelden i stedet? Om du svetter på natta kan du vel bare dusje når du står opp, så blir ikke problemet så stort?

Anonymous poster hash: 42c32...d37

Da er jo hensikten med medisinen borte.

Skrevet

Da er jo hensikten med medisinen borte.

Er ritalin et medikament som bare kan tas på morgenen for effekt? Beklager, jeg har ikke noe personlig kjennskap til dette medikamentet.

Anonymous poster hash: 42c32...d37

Gjest Blomst83
Skrevet

Er ritalin et medikament som bare kan tas på morgenen for effekt? Beklager, jeg har ikke noe personlig kjennskap til dette medikamentet.

Anonymous poster hash: 42c32...d37

Det er jo mot ADHD så ja :)

Skrevet

Kanskje doseringen er litt høy? Ta det opp med legen.

(Kommer an på hvor lenge du har gått på det, og hvor "justert" du er.)



Anonymous poster hash: b4571...daf
Skrevet

Doseringen er perfekt på alle andre måter. Så å gå ned er ikke veldig aktuelt. Er kun svettingen som er et problem.

Nei, ritalin må taes om morgenen og kan ikke taes før jeg legger meg. ;)

Brukt ritalin i noen år, har aldri koblet de to sammen før. (svettingen og tablettene)



Anonymous poster hash: a8bbc...b28
Gjest Blomst83
Skrevet

Ok:Jeg tenkte at det kanskje kunne være noen startbivirkninger,men det er da ikke. Jeg går på de selv,men har takk og lov ingen bivirkninger. Har du tatt det opp med legen din? Jeg tenker at siden du ikke blir varm,så er det kanskje ikke "ordentlig "svetting og at det er derfor stop 24 ikke fungerer. Nå er jeg ingen ekspert assa,men var bare en tanke ;)

Skrevet

Samboer min gikk på ritalin, men vet ikke om han svettet mye. Men han reagerte på det på andre måter, så han stoppet med det og klarer seg fint uten. Men ta å snakk med legen din om det, kanskje du kan prøve noe annet? Husker typen min fikk byttet, men han reagerte det samme da og, men går jo ann å prøve.



Anonymous poster hash: 63663...ced

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...