AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har et ganske negativt selvbilde av meg selv. Det varierer veldig. Hvis jeg står opp og føler meg topp (skjer ikke sååå ofte) og jeg er fornøyd med utseende mitt, har jeg et veldig positivt selvbilde av meg selv, men stort sett sliter jeg med negative tanker. Bl.a. at jeg er for ung for menn på min alder og de som er litt eldre (fyller snart 20 år). - At jeg ser veldig sur og ''hard'' ut. Morsomt siden jeg har et veldig ''barnslig'' ansikt. - Hvis jeg har håret mitt ned eller oppsatt i en fin frisyre, så tror jeg at andre tror at jeg er overlegen og søker oppmerksomhet. Det er derfor jeg velger å kle med ned. Unngår å bruke høye hæler og å ha en fin frisyre på en gang. Det må være det ene eller det andre. Jeg syntes det er irriterende og lurer på om dere har noen tips til hvordan jeg kan bearbeide dette og forbedre mitt selvbilde? Noen øvelser? Anonymous poster hash: 85caa...fe4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Utfordre deg selv og dine negative tanker, ved å gjøre nettopp de tingene du synes er ubehagelige/skumle. Tren, reis, dyrk hobbier, les bøker. Voks som menneske, opplev mestringsfølelse og utvid horisontene! Anonymous poster hash: d0860...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Det er ikke så uvanlig tror jeg. Har utviklet alvorlig angst delvis pga en slik overdreven bevissthet om hva alle andre må tenke og synes. Det viktigste du kan prøve på er å tenke litt mer "hva så". Hva så om de tenker sånn og sånn? Og tenker du slik om andre? Er det da så sikkert at andre tenker sånn om deg? Kanskje andre har nok med å tenke på seg selv, eller lure på om du tenker sånn om dem ;-) Det er vanskelig å ta plass, men det er også viktig å ta den plassen man fortjener. Hvis du føler deg vel med hæler OG pent hår, så kjør på og vær stolt. Hvis du trenger å trene deg opp kan du jo ta hæler og løst pent hår før du prøver hæler og pent oppsatt hår osv. Begynn enkelt. Prøv å identifisere de negative tankene når de dukker opp, og snu dem før de får festet seg - hva så? er du sikker på at det er slik? hvorfor bryr jeg meg om det? osv. Lykke til!Anonymous poster hash: bd077...a74 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Det er ikke så uvanlig tror jeg. Har utviklet alvorlig angst delvis pga en slik overdreven bevissthet om hva alle andre må tenke og synes. Det viktigste du kan prøve på er å tenke litt mer "hva så". Hva så om de tenker sånn og sånn? Og tenker du slik om andre? Er det da så sikkert at andre tenker sånn om deg? Kanskje andre har nok med å tenke på seg selv, eller lure på om du tenker sånn om dem ;-) Det er vanskelig å ta plass, men det er også viktig å ta den plassen man fortjener. Hvis du føler deg vel med hæler OG pent hår, så kjør på og vær stolt. Hvis du trenger å trene deg opp kan du jo ta hæler og løst pent hår før du prøver hæler og pent oppsatt hår osv. Begynn enkelt. Prøv å identifisere de negative tankene når de dukker opp, og snu dem før de får festet seg - hva så? er du sikker på at det er slik? hvorfor bryr jeg meg om det? osv. Lykke til!Anonymous poster hash: bd077...a74 Takk for svaret ditt Jeg prøver å utfordre mine tanker ganske ofte og jeg får vel bare fortsette med det... Anonymous poster hash: 85caa...fe4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå