Gå til innhold

Erfaring med mops?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hvis Mopsen er så ødlagt og det er så mishandling å avle på de, hvorfor er det ingen som setter en stopper for det da.? Da burde vel noe hundeforbund/raseforbund sette ned foten? Hvis faktaer om livskvalitet osv er harde fakta som snakker selv er det vel ingen som har gode/gyldige grunner til å fortsette avle på de?

Fordi Norge har en nærmest ikke-eksisterende dyrevelferd fra myndighetenes side. Her til lands får folk ture frem som de vil uten noen form for konsekvens. I forhold til Sverige, ligger vi flere lysår bak. Der tas dyrevelferd på alvor, og det er mye strengere regler. F.eks. kan nevnes forbud mot hund i bur, og regler for hvor mange timer hunden kan være alene. Mener også at det i Sverige heller ikke er lov å kun ha én hest gående alene. Det skal være minst to. I Norge driter man i dette også.

Og pelsdyrnæringen i Norge får også holde på med sin tortur av pelsdyr. Dette til tross for at det ikke har blitt noe bedre etter de siste års avsløringer.

Avling på Mops burde vært forbudt. Det samme for Cavalier King Charles Spaniel. Fatter ikke at det ikke tas et oppgjør mot dette dyreplageriet.

Mange som kjøper Mops og Cavalier er ikke kjent med problemene disse rasene har, og kan kanskje unnskyldes, men som grunnregel bør alle sette seg godt inn i den rasen de har tenkt å skaffe seg.

Anonymous poster hash: ef573...a60

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær så snill, ikke støtt avl av mops ved å skaffe en. SE på dem da. De har jo ikke nese, øynene kan faktisk falle ut og det er fullstendig uetisk at det i det hele tatt er lov at de skal se sånn ut!

• Liker 3
Skrevet

Du skaffer deg Mops hvis du:

1. Ikke liker å trimme. Mops orker knapt nok å gå, og hvis du går 100 meter med den må det anses for å være en anstrengelse for hunden.

Nei, akkurat det er bare tull. Dessverre er det ALTFOR mange syke mops, og jeg tror ikke jeg har sett en eneste en som har sunne, friske luftveier. Men jeg vet likevel om mange som går lange fjellturer med mopsene sine, og de elsker å være ute og i aktivitet. På grunn av luftveiene må man dog dessverre være forsiktig med hysterisk løpeleking og lange turer i varmt vær på altfor mange av dem.

Jeg er ingen mops-forkjemper, altså, men man skaffer seg ikke mops om man ikke liker å gå tur. Da skaffer man seg katt.

Anonymous poster hash: 53adf...ed9

• Liker 2
Skrevet

Noen her som har mops?

Jeg vet at mange er svært negative til denne rasen. Men jeg ønsker å høre fra dere med erfaring med Mops, på godt og vondt, gemytt, trening, helseproblemer osv osv

Hovedproblemet er at du vil få veldig få negative innspill fra de som har rasen selv. Du må spørre mennesker med generelt god hundekunnskap, på tvers av raser.

Jeg synes det blir veldig egoistisk å gå til anskaffelse av mops, dette er ikke god dyrevelferd.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk en mops på kjøpet når jeg møtte min partner... Er ikke fan av rasen selv, spesielt ikke med lyder og ekstrem røyting... Anbefaler på ingen måte noen å skaffe seg mops, også pga hensyn til dyrevelferd og det faktum at mopsen er avlet fram med ekstreme trekk for å tekkes menneskers behov for det de finner "søtt" og rart...

Styr unna....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...