Gå til innhold

Deprimert av p piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det mulig å bli ekstremt deprimert av p piller? Jeg har gått på Yasmin i et halvt år nå, og byttet for en mnd siden til Mercilon, fordi jeg rett og slett har blitt så utrolig lei meg. Jeg er ikke lenger meg selv. Jeg er klar over at p piller kan påvirke mye, men kan det hjelpe å bare bytte p piller? Byttet for en mnd siden og jeg kan ikke si jeg har følt noen forskjell. Jeg har det egentlig fint, sett utenifra, så jeg kan ikke skjønne hvordan jeg ellers skulle blitt deprimert..

Anonymous poster hash: 581b6...005
Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-piller kan påvirke humøret ja, og det kan variere fra merke til merke. Jeg ble nærmest bipolar av en type, men fungerte greit på andre merker. (evt fikk andre bivirkninger.) Gi byttet tre måneder før du vurderer effekten. Eventuelt kan du vurdere hormonprevensjon med lavere doser, som p-ring ol, eller kobberspiral. Ikke alle får p-piller til å fungere, og det er mange andre alternativer.

Anonymous poster hash: a7c0b...5fa
Skrevet

Jeg mistet all sex-lyst av hormonspiral, og den avgir mye mindre hormoner enn P-piller. Noen tåler ikke hormonprevntiver, da er det ikke nok å bytte merke. Prøv å ta pause i p-pillebruken, minst 2-3 mnd så du pr det helt ut av kroppen, så ser du om det hjelper. Husk for all del annen prevnsjon i mellomtiden.

Anonymous poster hash: b87da...0c1

Skrevet

Jeg er liksom ikke meg selv i det hele tatt, sint og lei meg hele tiden, angst, redd for å miste noen, tror at ingen liker meg osv. Det er sinnsykt slitsomt. Jeg har venner, kjæreste, familie, studerer og jobber, er en flink jente osv, men jeg klarer ikke se det selv. Jeg kan også snakke med noen om det, føle meg bra resten av dagen, og neste dag har jeg glemt alt. :(

- trådstarter

Skrevet

Vil liksom bli bra NÅ! Vurderer å bestille meg en legetime eller psykolog eller noe faktisk.. Har ikke tolmodighet til dette :(

-trådstarter

Skrevet

Vil liksom bli bra NÅ! Vurderer å bestille meg en legetime eller psykolog eller noe faktisk.. Har ikke tolmodighet til dette :(

-trådstarter

Du må dessverre smøre deg på med tålmodighet. For dette er ikke noe som fikses lett, du har jo ikke kommet lengre enn å "vurdere" å bestille time. Syns du skal gjøre det jeg,skader jo ingen. :)

Men jeg vil anbefalle deg å slutte helt på pillen i et par månder før du kan se virkningen av det.

Hvor lenge har du hatt det sånn her? Fra når du startet på pillen? var det andre forandringer i livet ditt da?

Skrevet (endret)

Jeg sliter med det samme, vurderer å bare slutte på p pillene, men er litt usikker på andre prevansjoner?

Endret av gele
Skrevet

Jeg har vel hatt det slik siden rundt vinteren 2013, tidlig i år. Det var rundt da jeg begynte på Yasmin. Da begynte jeg å bli usikker på meg selv, føle meg mindre verdt, sluttet å gjøre det jeg ville, men gjorde det jeg følte jeg "måtte", ble forventet liksom. Jeg har snill pike syndromet, har alltid vært skoleflink, snill, grei osv. Føler meg litt tråkket på av folk som kanskje utnytter dette, Dde vet jeg alltid er der. Det har bare blitt verre og verre, jeg begynte å skulke en del, var bare sliten og sint og gren hele tiden. Sommeren var verst, da var jeg langt nede og kjeftet jeg på alle jeg var glad i, og ingen skjønte noen ting. Heldigvis har jeg en veldig støttende familie og kjæreste, og de vennene som vet hvordna jeg har det støtter meg også. De skjønner at når jeg får sintebyger så er det ikke på grunn av de, men fordi jeg ikke har det bra med meg selv lenger.

-ts

Skrevet (endret)

Samme skjedde meg på yasmin! Jeg la i tillegg nesten på meg 15 kg. Jeg sluttet tvert etter ett år orket ikke mer. Nå en maned etter er det blitt mye mye bedre og er tilbake til mitt gamle jeg. Jeg går da altså på ingenting nå

Endret av lillemy01
Skrevet

Ville absolutt tatt det opp med legen - og vurdert å kutte ut p-piller/hormonbasert prevensjon helt i en periode, minst et halvår, det kan ta tid før hormonene er helt ute av kroppen din igjen.

Og det er en kjent bivirkning at noen kan bli fryktelig deprimerte og "miste seg selv" på p-piller :hug:

Anonymous poster hash: a9b7c...7c7
Skrevet

Jeg ville også tatt en tur til legen, før det blir for gale.

Skrevet

Jeg gikk på Yasmin for en god stund tilbake (flere år siden).

Jeg kan med hånden på hjertet telle på en hånd hvor mange ganger jeg var glad (les: enten smilte eller lo) i løpet av 12 mnd. på dem. Stakkars, stakkars familie som måtte leve med meg det året. Jeg var sur, grinete, trist, sint, forbannet og likegyldig om hverandre.

Hormonene i de forskjellige pillene påvirker mye mer enn du tror. Jeg ville ha byttet tilbake til Yasmin (siden du fungerte på dem) dersom jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...