Gå til innhold

Normalt?


Storken

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Som nygravid ( 6 uker på veg..!) og førstegangsgravid er jeg litt usikker på det meste.. Livredd for at noe skal være galt eller gå galt..

Men jeg har altså hatt "menssmerter" i 3 uker, i begynnelsen trodde jeg at det var menssmerter, men så dukka ikke mensen opp. Nå er jeg altså gravid, og lurer på om det er andre som har/har hatt det slik!

Jeg verker spesielt på natta, av og til stikninger, andre ganger bare murringer..

Vet jeg er litt hysterisk, men tenkte det var like greitt å spørre godjentene her i steden for å gå å bekymre meg..

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest agurk

Det er helt vanlig. Voksesmerter i livmoren og de stikningene er livmorbanda som strekker seg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjenner man vel livmorbånda så tidlig som i uke 6? Mener jordmor sa til meg at de kom en gang mot uke 16 (sånn helt generelt, selvfølgelig er det variasjoner).

Men det er uansett grunn helt normalt med menssmerter i begynnelsen av graviditeten. Jeg tror jeg har hatt noe slikt selv også, men jeg husker ikke helt siden det er så lenge siden (er jo hele 25 uker på vei snart). :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk
Ikke kjenner man vel livmorbånda så tidlig som i uke 6? Mener jordmor sa til meg at de kom en gang mot uke 16 (sånn helt generelt, selvfølgelig er det variasjoner).

joda kjente de nok rundt den tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat som deg den første tiden. Det ble så ille at legen trodde jeg var gravid utenfor livmora, men det viste UL at jeg ikke var. Noen ganger kan det kjennes ut som om noen stikker med kniv, men også det er helt normalt. Da jeg passerte uke 13 ble det bedre, og nå er jeg 19+1 idag og det er helt borte. Om du er veldig plaga kan varmepute være god smertelindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har hatt det slik begge gangene. Fryktelige mensssmerter og press nedover. Men ingen mens. Syntes det var ubehagelig første gangen. Men andre gangen var det det som gjorde at jeg skjønte jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...