AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Hei. Jeg tok p-pille oraclon på fredag.. Klarte å rote til å miste p-pillene på fredag. Hadde sex på lørdag og søndag uten å få tatt p-piller siden de er mistet.. Burde jeg da ta angrepille eller er ppillene enda sikkre? Mvh redd jenteAnonymous poster hash: c7d72...364
Gjest s@nd Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) "Ifølge helsesøster Anne Holter Bentzrød vil virkningen av en kombinasjonspille være redusert dersom det har gått mer enn 36 timer siden forrige inntak. – Det anbefales derfor at man benytter seg av for eksempel kondom i minst en uke etter at pillen er glemt, sier Bentzrød." http://www.klikk.no/helse/doktoronline/medikamenter/article826411.ece Les litt her, kanskje det står mer. Om du ikke har tatt p-pillen på to dager, er sannsynligheten der for å bli gravid. Men jeg kan ikke så mye om p-pillene du bruker... Du bør kanskje søke på p-pille merket på google. Det virker logisk at de fungerer likt som de andre merkene da. Endret 13. oktober 2013 av s@nd
Gjest co_sette Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 P-piller er sikkre i 36 timer altså 1 1/2 døgn...
Gjest oreokaka Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Ville tatt en angrepille hvis jeg var deg.
Noteknekk Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Det kommer litt an på hvor lenge det er siden du sist hadde pillefri uke. Hvis det er mer enn 3 uker så er du safe, da kan du bare ta din pillefrie uke nå og da fortsatt være sikret. Hvis det er mindre enn 3 uker så bør du ta angrepille.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå