Gå til innhold

P-pille hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg tok p-pille oraclon på fredag.. Klarte å rote til å miste p-pillene på fredag.

Hadde sex på lørdag og søndag uten å få tatt p-piller siden de er mistet.. Burde jeg da ta angrepille eller er ppillene enda sikkre?

Mvh redd jente

Anonymous poster hash: c7d72...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Ifølge helsesøster Anne Holter Bentzrød vil virkningen av en kombinasjonspille være redusert dersom det har gått mer enn 36 timer siden forrige inntak.

– Det anbefales derfor at man benytter seg av for eksempel kondom i minst en uke etter at pillen er glemt, sier Bentzrød."

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/medikamenter/article826411.ece

Les litt her, kanskje det står mer. Om du ikke har tatt p-pillen på to dager, er sannsynligheten der for å bli gravid. Men jeg kan ikke så mye om p-pillene du bruker... Du bør kanskje søke på p-pille merket på google. Det virker logisk at de fungerer likt som de andre merkene da.

Endret av s@nd
Gjest co_sette
Skrevet

P-piller er sikkre i 36 timer altså 1 1/2 døgn...

Gjest oreokaka
Skrevet

Ville tatt en angrepille hvis jeg var deg.

Skrevet

Det kommer litt an på hvor lenge det er siden du sist hadde pillefri uke. Hvis det er mer enn 3 uker så er du safe, da kan du bare ta din pillefrie uke nå og da fortsatt være sikret. Hvis det er mindre enn 3 uker så bør du ta angrepille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...