Gå til innhold

Playstation eller Wii til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å enten kjøpe Playstation eller Wii i bursdag til sønnen som straks blir 6. Erfaringer? Anbefalinger? Er han gammel nok? Hvilken skal vi evt satse på?

Anonymous poster hash: b5e60...d5a

Videoannonse
Annonse
Gjest Summers
Skrevet

Ny playstation(4) og xbox kommer i november.

Om du kjøper playstation3 så vær obs på at den ene versjonen som bare har 12 GB harddisk fort ender med at du må kjøpe en ekstra harddisk.

Skrevet

Tja, hva jeg lærte da poden her var liten og skulle ha spillmaskin var at Nintendo (Wii) har enerett på Super Mario, og slik sett mest barnevennlig hvertfall på den tiden.

Sikker fullt mulig å få annet enn voldspill til Playstation nå, men kanskje det kan være lurt og se på spillutvalget?

Skrevet

Jeg ville kjøpt wii;) super Mario er jo ett bra spill for aldersgruppen. Veldig fin gave kommer nok til å bli brukt

Skrevet

Vi har begge deler. Playstation står kun å samler støv, mens wii stort sett er i daglig bruk. Synes det er mer artige og familievennlige spill til wii enn ps.

Skrevet

Playstation har LittleBigPlanet, Ratchet & Clank-serien og Katamari Forever som er ganske morsomme og barnevennlige, men Wii tror jeg helt klart har et større utvalg spill for barn og familie, og du kan også kjøpe gamle Nintendo-spill gjennom nettbutikken på konsollen.

Anonymous poster hash: 22fe0...cdc
Skrevet

Det er kun Nintendo som kan lage skikkelige og morsomme spill. Valget burde være lett :-)

Anonymous poster hash: f0e84...871

Skrevet

Wii er mest underholdende for de minste, mens Playstation (og Xbox) alt i alt er bedre spillkonsoller og mer populære hos gutta når de er ti-tolv år og oppover. Gå for Wii nå som han er fem-seks år, men om noen år vil han nok over på en av de andre for å spille "vanlige" spill.

Anonymous poster hash: bf45a...55a

Skrevet

Siden han er så ung ville jeg nok gått for en Wii, eller evt. en håndholdt Nintendo-konsoll som 3DS eller den nye 2DS. 2DS spiller alle de samme spillene som 3DS, men har ikke 3D-funksjonen (som ikke alle barn reagerer like bra på), og er bygd uten hengsle, slik at den tåler mye mer. Nintendos håndholdte maskiner tåler uansett mye, men denne er altså bygget for mindre barn. Til 3DS/2DS finnes det også kjempemange barnevennlige spill.

Ellers tenkte jeg bare å tipse deg om den nyeste Nintendo-konsollen, Wii U, som er oppfølgeren til Wii, som kom i november i fjor. Denne spiller alle de gamle Wii U-spillene, men også alle nye (og kommende) Wii U-spill, som for eksempel Super Mario 3D World, de nye Zelda spillet, Mario Kart, Lego CIty Undercover, Rayman og Sonic. Ser her for mer info om Wii U.

Ellers har det nettopp også kommet en billig utgave av Wii, kalt Wii Mini, som koster 749,-. Eller så kan du sikkert få billig brukt Wii, Playstation 3 eller Xbox 360 med masse spill på Finn.

Skrevet

Spilt playstation siden jeg var 6, null problem. Wii er gørrkjedelig og elendig grafikk, selv nevøen min på 5 er lei.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Lurer på å enten kjøpe Playstation eller Wii i bursdag til sønnen som straks blir 6. Erfaringer? Anbefalinger? Er han gammel nok? Hvilken skal vi evt satse på?

Anonymous poster hash: b5e60...d5a

wii føler jeg har mer typ uskyldige barnespill som jeg synes passer en på 6 bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...